Történelemtanítás - rendszerváltás idején

Jakab György: Történelemtanítás - rendszerváltás idején. In: Iskolakultúra, (31) 11-12. pp. 153-175. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_011_012_153-175.pdf] Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_011_012_153-175.pdf

Letöltés (992kB)

Absztrakt (kivonat)

Az írás azt vizsgálja, hogyan alakult át a történelemoktatás közvetlenül a rendszerváltás időszakában. Milyen örömökkel és félelmekkel járt a korábbi oktatási rendszer felbomlása és egy nyitottabb, pluralista világ kialakulása? Azokat a vitákat és presztízsharcokat igyekszik nyomon követni, amelyek az első Nemzeti alaptanterv megszületéséhez vezettek ezen a területen. The paper examines how history teaching was transformed immediately during the period of regime change. What were the joys and fears of the disintegration of the previous education system and the emergence of a more open, pluralistic world? This study seeks to follow up on the debates and prestige struggles that led to the birth of the first National Core Curriculum in this area.

Egyéb cím: Teaching history - at a time of regime change
Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 31
Szám: 11-12
ISSN: 1215-5233
Nyelv: magyar
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2021
Oldalak: pp. 153-175
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 170-171. és a jegyzetekben ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Kulcsszavak: Történelem tanítása, Nemzeti alaptanterv - Magyarország - 1989
Kapcsolódó URL: http://misc.bibl.u-szeged.hu/70810/
A feltöltés ideje: 2022. ápr. 27. 10:56
Utolsó módosítás: 2022. ápr. 27. 10:56
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70813
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet