Mészáros Márton: "Csak én írok, versemnek hőse : semmi" : Kovács András Ferenc taníthatósága a közoktatásban. In: Iskolakultúra, (28) 7. pp. 35-40. (2018)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_007_035-040.pdf Letöltés (822kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Kovács András Ferenc – vagy ahogyan a szakirodalomban is emlegetik: KAF – az egyik legtöbbet elemzett, legnagyobb hatású kortárs magyar költő, akinek költészete a kilencvenes évek kritikai vitáinak egyik legfontosabb terepe volt. A KAF-értelmezői hagyomány kulcsfogalmai – identitásvesztés, kulturális emlékezet, intertextualitás, „szerepköltészet” – a tradicionális szerzői pozíció elbizonytalanítására, majd felszámolására, végső soron pedig az irodalmi szöveg eredendő nyelvi, intertextuális létmódjára, irodalmiságára kérdeznek rá. Költészetének a mai magyar irodalomban szinte példa nélküli formagazdagságát a következetes részletességgel felépített költői maszkok, alakmások is segítik (Jack Cole, Lázáry René Sándor, Caius Licinius Calvus, Alekszej Pavlovics Asztrov stb.); írásművészetének egyik meghatározó eleme a hagyomány általi megelőzöttség belátása, a költői megnyilatkozás „eredetiségéről” való lemondás. A sokat idézett közhely szerint: forma iránti elkötelezettségben Csokonaival és Kosztolányival, sokszínűségében Weöressel rokonítható.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 28 |
Szám: | 7 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2018 |
Oldalak: | pp. 35-40 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 40. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Kovács András Ferenc, Pedagógia, Magyar irodalom tanítása, Magyar irodalom - költészet - 20-21. sz. |
A feltöltés ideje: | 2019. nov. 25. 08:46 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 25. 08:46 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46243 |
Tétel nézet |