A tehetségmentés szerepe a Horthy-rendszer kultúrpolitikájában : esély az esélytelenségben

Pornói Rita: A tehetségmentés szerepe a Horthy-rendszer kultúrpolitikájában : esély az esélytelenségben. In: Iskolakultúra, (21) 6-7. pp. 123-133. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_06-07_123-133.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_06-07_123-133.pdf

Letöltés (2MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tehetségmentő mozgalom történeti hátterét vizsgálva megállapíthatjuk, hogy e kezdeményezés a magyar történelem egyik legnehezebb pillanatában született meg. Az 1920-as trianoni békediktátum következtében kialakult sokk, a megrendült hitű magyar társadalom problémái mind megoldásra vártak. A megváltozott gazdasági, társadalmi körülmények arra ösztönözték, sőt kényszerítették a magyar politikai elitet és tudóstársadalmat, hogy a kialakult helyzethez a megfelelő intézkedésekkel alkalmazkodjon. A kultúrpolitikának ebben a „feladatkörben” kiemelt szerep jutott, amit a Horthy-korszak két kiváló kultuszminisztere irányított: gróf Klebelsberg Kunó 1922-től 1931-ig és Hóman Bálint 1932-től 1938-ig, illetve 1939-től 1942-ig, akik szakmai hozzáértésükkel járultak hozzá a magyar kultúra megújulásához.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 21
Szám: 6-7
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2011
Oldalak: pp. 123-133
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42224
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet