Szávai Dorottya: Konfesszió, metanarratív képződmények és megkettőződések Kemény István Kedves Ismeretlen című regényében. In: Iskolakultúra, (23) 9. pp. 89-95. (2013)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_09_089-095.pdf Letöltés (327kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Kemény István a ’90-es évek költőnemzedékének atyja, kultikus alakja, alighanem a kortárs magyar irodalom egyik legjelentősebb s legizgalmasabb alkotója, gondolkodója. A mai magyar irodalomban kiemelkedő jelentőségű lírai életműve a travesztia legkülönfélébb változatainak valóságos tárházát adja: utánzás, pastiche, bricolage, szimulákrum, paródia, szövegköziség stb. A kritikai recepció által „a” posztmodern kortárs költőnek tekintett Kemény (bár a magam részéről ezt a kérdést komplikáltabbnak látom) írásmódját kezdettől fogva egyfajta manierizmus (olykor manierista póz) s alapvetően mitikus szemléletmód jellemzi, ami kimondottan travesztiára való hajlamot sejtet.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 23 |
Szám: | 9 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2013 |
Oldalak: | pp. 89-95 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41995 |
![]() |
Tétel nézet |