Kezünkben a varázstükör, avagy a reflektív gondolkodás fontossága a pedagógusképzésben

Prekopa Dóra: Kezünkben a varázstükör, avagy a reflektív gondolkodás fontossága a pedagógusképzésben. In: Iskolakultúra, (24) 6. pp. 114-116. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_06_114-116.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_06_114-116.pdf

Letöltés (255kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Szivák Judit új könyve a tanárképzés tartalmi megújítását segítheti elő. A szerző már több könyvet (Szivák, 2003, 2010a) jelentetett meg a reflektív gondolkodással, annak fejlesztésével kapcsolatban. Az előszóban és mintegy megerősítésként a könyv hátsó borítóján is kifejti a szerző, hogy munkájában nem az eredményes pedagógiai gyakorlatot kívánja bemutatni. Célja sokkal inkább az, hogy ösztönözze olvasóját az ismertetett elmélet és gyakorlat egyéni, adaptív értelmezésére, valamint alkalmazására. A könyv borítóján egy nő látható, aki tükröt tart a kezében, és a tükörben máshogy látja magát, mint amilyen. Az illusztráció alapján a reflektív gondolkodás egy olyan varázstükörhöz hasonlít, melynek segítségével önmagunk rejtett oldalára pillanthatunk, azonban ez a látásmód tanulással sajátítható el. Ehhez nyújt segítséget az itt bemutatott könyv

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 114-116
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41845
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet