Az eltűnés esztétikája : filozófiai pasticcio Paul Virilio dromológiájával

Boros János: Az eltűnés esztétikája : filozófiai pasticcio Paul Virilio dromológiájával. In: Iskolakultúra, (24) 5. pp. 35-41. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_5_035-041.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_5_035-041.pdf

Letöltés (290kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Számtalanszor beharangozták már Párizsnak, a világ egykori nem hivatalos, de valóságos kulturális fővárosának New York és Kalifornia mögé sorolódását, ám az elmúlt évezred utolsó évtizedeire visszatekintve úgy tűnik, továbbra is a francia fővárosból jöttek a legmeghökkentőbb új eszmék – talán extravaganciák, talán a jövő új „szótárai”, jövendő enciklopédiák merész előérzetei. Lyotard posztmodern diagnosztikája, Derrida (1967) grammatológiája és dekonstrukciója, Deleuze és Guattari (1972) társadalmi skizoanalízise vagy Virilio dromológiája új gondolkodásmódok, szótárak, eljárásmódok, tudományok és paradigmák megjelenhetőségét, de talán már megjelenését jelzik. A párizsi újdonságok sorában előkelő helyet foglal el Virilio (1992) sebességfilozófiája.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 5
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 35-41
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41844
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet