Mitől jó egy nyelvvizsga?

Dávid Gergely: Mitől jó egy nyelvvizsga? In: Iskolakultúra, (24) 4. pp. 3-25. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_4_003-025.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_4_003-025.pdf

Letöltés (441kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

E cikk azt vizsgálja, hogy az idegen nyelvek vizsgáztatásában részt nem vevő nyelvtanár hogyan teheti mérlegre az idegen nyelvi vizsgákat egy kérdéssor segítségével. Abból indul ki, hogy az idegen nyelvi mérés leginkább csak a szakértők számára jól átlátható, azok számára is akkor, ha pontos áttekintést szereznek a tervezés, feladatkészítés és vizsgáztatás teljes folyamatáról, hozzájutnak a vizsgáztatás során keletkező válaszadatokhoz, valamint elemzéseket és felméréseket végezhetnek. A legtöbb nyelvtanár nincs ebben a helyzetben, ha nem dolgozik valamelyik vizsgaközpontnak és nincs speciális képzettsége sem a nyelvtudás mérése terén. Mindezek mellett valamilyen egyszerű iránymutatásra nekik is szükségük van, hogy a Magyarországon akkreditált több mint 20 vizsgaközpont kínálatát a maguk és diákjaik számára helyesen értékelni tudják. A cikk tíz kérdőívszerű kérdést és a hozzájuk kapcsolódó magyarázatokat, javaslatokat tartalmazza, melyek, reményeink szerint, segíthetnek a nyelvvizsgák minőségét meghatározó ismérveket megvilágítani.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 3-25
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41781
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet