Történelemtanítás - rendszerváltás idején

Jakab György: Történelemtanítás - rendszerváltás idején. In: Iskolakultúra, (31) 11-12. pp. 153-175. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_011_012_153-175.pdf] Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_011_012_153-175.pdf

Download (992kB)

Abstract

Az írás azt vizsgálja, hogyan alakult át a történelemoktatás közvetlenül a rendszerváltás időszakában. Milyen örömökkel és félelmekkel járt a korábbi oktatási rendszer felbomlása és egy nyitottabb, pluralista világ kialakulása? Azokat a vitákat és presztízsharcokat igyekszik nyomon követni, amelyek az első Nemzeti alaptanterv megszületéséhez vezettek ezen a területen. The paper examines how history teaching was transformed immediately during the period of regime change. What were the joys and fears of the disintegration of the previous education system and the emergence of a more open, pluralistic world? This study seeks to follow up on the debates and prestige struggles that led to the birth of the first National Core Curriculum in this area.

Other title: Teaching history - at a time of regime change
Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 31
Number: 11-12
ISSN: 1215-5233
Language: magyar
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2021
Page Range: pp. 153-175
Additional Information: Bibliogr.: p. 170-171. és a jegyzetekben ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Uncontrolled Keywords: Történelem tanítása, Nemzeti alaptanterv - Magyarország - 1989
Related URLs: http://misc.bibl.u-szeged.hu/70810/
Date Deposited: 2022. Apr. 27. 10:56
Last Modified: 2022. Apr. 27. 10:56
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70813

Actions (login required)

View Item View Item