Jakab György: Történelemtanítás - rendszerváltás idején. In: Iskolakultúra, (31) 11-12. pp. 153-175. (2021)
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_011_012_153-175.pdf Letöltés (992kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az írás azt vizsgálja, hogyan alakult át a történelemoktatás közvetlenül a rendszerváltás időszakában. Milyen örömökkel és félelmekkel járt a korábbi oktatási rendszer felbomlása és egy nyitottabb, pluralista világ kialakulása? Azokat a vitákat és presztízsharcokat igyekszik nyomon követni, amelyek az első Nemzeti alaptanterv megszületéséhez vezettek ezen a területen. The paper examines how history teaching was transformed immediately during the period of regime change. What were the joys and fears of the disintegration of the previous education system and the emergence of a more open, pluralistic world? This study seeks to follow up on the debates and prestige struggles that led to the birth of the first National Core Curriculum in this area.
Egyéb cím: | Teaching history - at a time of regime change |
---|---|
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 31 |
Szám: | 11-12 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyelv: | magyar |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2021 |
Oldalak: | pp. 153-175 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 170-171. és a jegyzetekben ; összefoglalás magyar és angol nyelven |
Kulcsszavak: | Történelem tanítása, Nemzeti alaptanterv - Magyarország - 1989 |
Kapcsolódó URL: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/70810/ |
A feltöltés ideje: | 2022. ápr. 27. 10:56 |
Utolsó módosítás: | 2022. ápr. 27. 10:56 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70813 |
Tétel nézet |