Konfesszió, metanarratív képződmények és megkettőződések Kemény István Kedves Ismeretlen című regényében

Szávai, Dorottya: Konfesszió, metanarratív képződmények és megkettőződések Kemény István Kedves Ismeretlen című regényében. In: Iskolakultúra, (23) 9. pp. 89-95. (2013)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_09_089-095.pdf

Download (327kB) | Preview

Abstract

Kemény István a ’90-es évek költőnemzedékének atyja, kultikus alakja, alighanem a kortárs magyar irodalom egyik legjelentősebb s legizgalmasabb alkotója, gondolkodója. A mai magyar irodalomban kiemelkedő jelentőségű lírai életműve a travesztia legkülönfélébb változatainak valóságos tárházát adja: utánzás, pastiche, bricolage, szimulákrum, paródia, szövegköziség stb. A kritikai recepció által „a” posztmodern kortárs költőnek tekintett Kemény (bár a magam részéről ezt a kérdést komplikáltabbnak látom) írásmódját kezdettől fogva egyfajta manierizmus (olykor manierista póz) s alapvetően mitikus szemléletmód jellemzi, ami kimondottan travesztiára való hajlamot sejtet.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 23
Number: 9
ISSN: 1215-5233
Date: 2013
Page Range: pp. 89-95
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41995

Actions (login required)

View Item View Item