Drámajáték a nyelvoktatásban : egy francia módszer olaszórán, az Immeuble

Simor-Hadrik, Zita: Drámajáték a nyelvoktatásban : egy francia módszer olaszórán, az Immeuble. In: Iskolakultúra, (23) 5-6. pp. 82-89. (2013)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_5-6_082-089.pdf

Download (410kB) | Preview

Abstract

Míg a ’80-as években a kommunikatív nyelvtanításra helyeződött a hangsúly, a ’90-es évek második felétől a „cselekvéses megközelítés” vált népszerűvé, melynek lényege a konkrét és komplex feladatok hosszú távon történő megvalósítása idegen nyelven. Ereje abban rejlik, hogy az idegen nyelvet tanulók számára a nyelv a kommunikáció valós eszközévé válik egy kitalált világban, melyet egyéni és közös érdekek által építenek fel a tanár által megadott – földrajzilag, társadalmilag – zárt térben és időben. Minden nevet kap, s mozaikként illeszkedik be a tanulók által létrehozott fiktív világba.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 23
Number: 5-6
ISSN: 1215-5233
Date: 2013
Page Range: pp. 82-89
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41989

Actions (login required)

View Item View Item