Kezünkben a varázstükör, avagy a reflektív gondolkodás fontossága a pedagógusképzésben

Prekopa Dóra: Kezünkben a varázstükör, avagy a reflektív gondolkodás fontossága a pedagógusképzésben. In: Iskolakultúra, (24) 6. pp. 114-116. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_06_114-116.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_06_114-116.pdf

Download (255kB) | Preview

Abstract

Szivák Judit új könyve a tanárképzés tartalmi megújítását segítheti elő. A szerző már több könyvet (Szivák, 2003, 2010a) jelentetett meg a reflektív gondolkodással, annak fejlesztésével kapcsolatban. Az előszóban és mintegy megerősítésként a könyv hátsó borítóján is kifejti a szerző, hogy munkájában nem az eredményes pedagógiai gyakorlatot kívánja bemutatni. Célja sokkal inkább az, hogy ösztönözze olvasóját az ismertetett elmélet és gyakorlat egyéni, adaptív értelmezésére, valamint alkalmazására. A könyv borítóján egy nő látható, aki tükröt tart a kezében, és a tükörben máshogy látja magát, mint amilyen. Az illusztráció alapján a reflektív gondolkodás egy olyan varázstükörhöz hasonlít, melynek segítségével önmagunk rejtett oldalára pillanthatunk, azonban ez a látásmód tanulással sajátítható el. Ehhez nyújt segítséget az itt bemutatott könyv

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 24
Number: 6
ISSN: 1215-5233
Date: 2014
Page Range: pp. 114-116
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41845

Actions (login required)

View Item View Item