Items where Year is 2000

Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Number of items: 278.

Iskolakultúra. - 10. évf. (2000) 1. sz.

Iskolakultúra. - 10. évf. (2000) 1. sz. melléklet : repertórium (1999).

Iskolakultúra. - 10. évf. (2000) 10. sz.

Iskolakultúra. - 10. évf. (2000) 11. sz.

Iskolakultúra. - 10. évf. (2000) 12. sz.

Iskolakultúra. - 10. évf. (2000) 12. sz. melléklet : repertórium (2000).

Iskolakultúra. - 10. évf. (2000) 2. sz.

Iskolakultúra. - 10. évf. (2000) 3. sz.

Iskolakultúra. - 10. évf. (2000) 4. sz.

Iskolakultúra. - 10. évf. (2000) 5. sz.

Iskolakultúra. - 10. évf. (2000) 6-7. sz.

Iskolakultúra. - 10. évf. (2000) 8. sz.

Iskolakultúra. - 10. évf. (2000) 9. sz.

Magyar Pedagógia. - 100. évf. (2000) 1. sz.

Magyar Pedagógia. - 100. évf. (2000) 2. sz.

Magyar Pedagógia. - 100. évf. (2000) 3. sz.

Magyar Pedagógia. - 100. évf. (2000) 4. sz.

Magyar pietizmus 1700-1756 : tanulmány és forrásgyűjtemény a dunántúli pietizmus történetéhez. ISBN 963-003-923-0

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 117-120. (2000)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 118-120. (2000)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 117-120. (2000)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 230-323. (2000)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (10) 8. pp. 122-124. (2000)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (10) 9. p. 120. (2000)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 118-120. (2000)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 118-120. (2000)

Transmettre et diffuser les textes anciens au XVIe siècle. ISBN 963-833-573-4

Az MTA Pedagógiai Bizottsága országos neveléstudományi konferenciáinak rendszere. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 377-378. (2000)

Mennyiségi ajánlások az akadémiai doktori eljárás iránti kérelemhez : a Pedagógiai Bizottság által elfogadott melléklet a doktori eljárás szabályaihoz. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. p. 379. (2000)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 118-120. (2000)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 116-120. (2000)

Satöbbi. In: Iskolakultúra, (10) 2. p. 120. (2000)

Ablonczyné Mihályka Lívia and Fóris Ágota and Hegyi Ágota and Józsa Judit and Kollár Andrea and Kovács Mónika and Miklós Magdaléna and Molnár Krisztina and Pelles Tamás and Rozsnyói Zsuzsanna and Salamon Eszter and Szóka Bernadett and Tóth Hajnalka and Wallendums Tünde: Olasz nyelvi tanulmányok : az alkalmazott nyelvészet témaköréből. ISBN 963 0051 397

Agyagási Klára: Egy régi probléma új megoldása : a mari -la, lä és a csuvas -lla/-lle határozói esetrag történetéhez. In: Magyar nyelvjárások, (38). pp. 19-23. (2000)

Alderson Charles J. and Grezsu Katalin: Teljesítményszintek az angol érettségi kipróbálásán. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 423-458. (2000)

Andor Mihály: A lakóhely hatása az iskolaválasztásra. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 45-51. (2000)

Arató László: A jelent meghatározó múlt - analitikus drámák. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 27-37. (2000)

B. Németh Mária: A természettudományos ismeretek alkalmazása. In: Iskolakultúra, (10) 8. pp. 60-68. (2000)

Bakonyi Géza: Internet: egy metafora veszélyei. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 68-73. (2000)

Bakó Mária: Számítógéppel segített oktatás a gyakorlatban? In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 63-70. (2000)

Balázs Éva: Az iskolai tudás egyes összetevői - települési különbségek. In: Iskolakultúra, (10) 8. pp. 34-48. (2000)

Balázs Éva: Európai irányzatok. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 83-86. (2000)

Bartha Árpád: Kakas, adjon jó napot!' (Kiss Áron: Magyar gyermekjáték-gyűjtemény). In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 115-117. (2000)

Bauer Nándorné: Megyei továbbképzés. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 101-103. (2000)

Beck Zoltán: Cigány Tanulmányok (Nagy Pál: Cigányperek Magyarországon I.; Cserti Csapó Tibor: A nemzetközi és hazai kisebbségvédelemről). In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 103-104. (2000)

Bene Annamária: Vajdaság, egyetem, kétnyelvűség. In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 3-13. (2000)

Benkő Margit: Az induktív gondolkodás vizsgálata ötödikes osztályokban. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 71-77. (2000)

Beély Gábor: A könyvtár jövője - a jövő könyvtára. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 51-56. (2000)

Bodóczky István: Az értékelés problémái a vizuális nevelésben. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 15-25. (2000)

Bohár András: Szereplők, forgatókönyvírók, történetmondók (László János: Szerep, forgatókönyv, narratívum; Társas tudás, elbeszélés, identitás). In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 104-109. (2000)

Bredács Alice and Kocsis Mihály and Takács Viola and Reisz Terézia and Walz Jánosné: Iskolakultúra-ankét Pécsett. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 176-209. (2000)

Bukta Katalin: Bárdos Jenő: Az idegen nyelvek tanításának elméleti alapjai és gyakorlata : Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 2000. 300 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 115-118. (2000)

Bán Ervin: Könyv a kulturális hiányhelyzetről (Roger Girod: L' illettrisme). In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 227-229. (2000)

Bánkeszi Katalin: Két CD-ROM közgyűjteményekről (A magyar könyvtárak egy évezred tükrében; Múzeumi séták Budapesten). In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 102-105. (2000)

Báthory Zoltán: A maratoni reform (1. rész). In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 45-60. (2000)

Báthory Zoltán: A maratoni reform (2. rész). In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 3-26. (2000)

Bényei Judit and Szíjártó Imre: A televízió társadalomképe és az iskola. In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 3-11. (2000)

Bók Szilvia: Anyanyelv - szaknyelv. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 106-108. (2000)

Bölcs István: Magyar századok [könyvismertetés]. In: 168 óra, (12) 51/51. pp. 51-52. (2000)

Búrány Ágota: Nyelvi tervezés a kisebbségi nyelvoktatásban. In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 14-18. (2000)

Civin Vilmos and Kaszáné Takács Éva and Szabó János: Energia és környezetvédelem : az MVM Rt. a környezetért. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 209-220. (2000)

Crombrugge Hans van: Schleiermacher a családról és a nevelésről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 3-15. (2000)

Csala Istvánné Ranschburg Ágnes: A ,Történelem és társadalomismeret' alapműveltségi vizsga történetéhez. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 36-45. (2000)

Csapó Benő: Utószó a Magyar Pedagógia századik évfolyamához. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 531-533. (2000)

Csapó Benő: A minőségfejlesztés az oktatási rendszer fejlődésének katalizátora. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 75-82. (2000)

Csapó Benő: A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 343-366. (2000)

Csehák Kálmán: Az államalapító Szent István : "A valaha élt legnagyobb magyar államférfi". In: Magyar millenium 1000-2000 - Magyar Szó melléklete. pp. 4-8. (2000)

Cserti Csapó Tibor and Ignácz Mária: Van-e közük a cigány kisebbségi önkormányzatoknak a cigány oktatási programokhoz? In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 96-102. (2000)

Csikós Csaba: A tékozló fiú példázata. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 17-23. (2000)

Csillag Ferenc: A változatlanság veszélyei, avagy Kékszakállú kerítést emelt: hozzászólás Trencsényi László cikkéhez. In: Iskolakultúra, (10) 8. pp. 119-121. (2000)

Csányi Erzsébet: Világirodalmi kontúr : esszék, tanulmányok. ISBN 963 0047 829

Császár Zsuzsa: Európai biztonságpolitika tanárszemmel. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 94-96. (2000)

Csíkos Csaba: Investing in Education. Analysis of the 1999 World Education Indicators : OECD, Paris, 2000. 192 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 118-119. (2000)

Daniss Győző: A Fisgaga volt az első határvonal : nyertek is, veszítettek is területeket Árpád-házi királyaink. In: Népszabadság, (58) 42. pp. 24-25. (2000)

Daniss Győző: Körülöttünk a gyepű : a honfoglalók a szállásterület többszörösét tartották fennhatóságuk alatt. In: Népszabadság, (58) 18. pp. 22-23. (2000)

Daniss Győző: Szőlők, szolgák, vasárnapok : az államlapítás korának írott forrásai [könyvismertetés]. In: Népszabadság : országos napilap, (58) 30. p. 10. (2000)

Demeter Katalin: A kisiskolások erkölcsi neveléséről. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 55-62. (2000)

Demeter Tamás: Nézetek ütközőpontján (Neumer Katalin: Gondolkodás, beszéd, írás). In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 111-113. (2000)

Depaepe Marc and Buyse Raymond: A kísérleti pedagógia, reformpedagógia és a pedagógiai gyakorlat : gondolatok ezek kölcsönös kapcsolatáról, Jozef Emiel Verheyen Zavertum-i és Gent-i kísérleti iskolájának példája alapján (1923–1940). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 17-32. (2000)

Dobozi Eszter: Kommunikáció és iskolavezetés. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 16-27. (2000)

Drótos László: Emberek a gépek mögött. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 10-13. (2000)

F. Lassú Zsuzsa and Elekné Szarvas Anett: Jane Elliott nyomában – az előítéletek csökkentése a tanárképzésben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 227-242. (2000)

Farkas Edit: Egy versolvasás dinamizmusa : Pilinszky János: Introitusz. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 70-74. (2000)

Fehérvári Anikó: Az iskolarendszeren kívüli képzés : egy hallgatói vizsgálat tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 34-48. (2000)

Felkai László: Gróf Zichy János, a kultuszminiszter. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 53-58. (2000)

Felkai Piroska: Az átmenet retorikája : Gustave Flaubert: Bouvard és Pécuchet. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 75-82. (2000)

Fenyődi D. György: A hódító alakja : évszázadok Don Juanja. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 59-64. (2000)

Forray R. Katalin: Pályakezdő cigány fiatalok : a munkavállalás lehetőségei Baranya megyében. In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 3-15. (2000)

Fábián Gyöngyi: A mentor szerepének szociálpszichológiai megközelítése. In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 76-81. (2000)

Fáyné Dombi Alice: Az emberi minőség esélyei. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 106-107. (2000)

Fóris Ágota: Kezdeti lépések a lexikográfia-oktatásban. In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 83-88. (2000)

Fóris Ágota and Rákosi Viktória and Novacsek Adrienn and Vágó Lívia and Sümegi Szilvia and Varga Diána Judit and Nagy Klára and Kóbor Márta and Kozma Ida Zsuzsanna: Szótárak könyvben és monitoron. In: Iskolakultúra, (10) 8. pp. 95-112. (2000)

Füzi László: A tizenéves Németh László. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 43-47. (2000)

Fűzné Kószó Mária: Joy Palmer és Philip Neal: A környezeti nevelés kézikönyve : második, javított és bővített kiadás : Körlánc Egyesület, Budapest, 2000. 231 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 521-524. (2000)

Gadó Szilvia: Magyarul mondd, anyu! : a beás nyelv nyelvszociológiai és nyelvökológiai helyzetéről. In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 34-48. (2000)

Gaul Emil: A kézimunka-oktatás meghonosodása az elemi népiskolában. In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 72-79. (2000)

Gál László: „Itt élned, halnod kell” : magyarok a Kárpát-medencében. In: Szekszárdi Vasárnap : Szekszárd és a környék hetilapja, (10) 3. p. 9. (2000)

Gálosi Adrienne: Fordítás és etika. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 82-92. (2000)

Gárdonyi Máté: A vizuális nevelés teológiai megközelítése. In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 99-101. (2000)

Gáspár Csaba László: A filozófia oktatásának fölöttébb szükséges voltáról. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 24-30. (2000)

Géczi János: Az iszlám kertje. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 97-120. (2000)

Géczi János: Filmszemle után. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 97-100. (2000)

Géczi János: Iskolakultúra. Repertórium X. évfolyam, 2000. In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 1-7. (2000)

Gúti Erika: Idegen nyelvek oktatása Hollandiában. In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 102-110. (2000)

Gúti Erika: Kiút a csapdából? (Nádor Orsolya, Komlós Attila (szerk.): Nyelvi és nyelvhasználati jogok a Kárpát-medencében). In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 95-104. (2000)

Gúti Erika: Romák az oktatásban. In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 49-56. (2000)

H. Nagy Péter: Életrajz/poétika? : Radnóti Miklós: Erőltetett menet - elemzési vázlat -. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 65-68. (2000)

Halmai Tamás: Elmélet a gyakorlatban. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 107-110. (2000)

Halmai Tamás: A megértés horizontja (Kulcsár Szabó Ernő: A megértés alakzatai). In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 114-116. (2000)

Halmai Tamás: Írás, olvasás, irodalom. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 114-116. (2000)

Halász Gábor: Iskolaszerkezet: a magunk előtt görgetett kérdés : Nagy József 70. születésnapjára. In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 3-10. (2000)

Hansági Ágnes: Diszkusszió nélküli vita: néma-játék : a ,Klárisok'-vita mint hatástörténeti paradigma. In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 80-91. (2000)

Hegedűs Péter: A Szabó Ervin Könyvtár új székháza. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 56-60. (2000)

Hinzen Heribert: A nemzetközi felnőttképzés komparatív és kooperatív aspektusai. In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 66-71. (2000)

Hites Sándor: Ugyanakként mondása másnak. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 69-79. (2000)

Horváth Zsuzsanna: Az érettségi reform mozzanatainak elemzése. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 58-68. (2000)

Horváthné Papp Ibolya: Talán mégis megszerettethető? : a kémiai számítási feladatokról. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 161-165. (2000)

Ittzés Mihály: Nyílt levél Trencsényi Lászlóhoz. In: Iskolakultúra, (10) 8. pp. 115-119. (2000)

Iván Zsuzsanna: A kommunikáció szerepe az iskola irányításában. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 3-15. (2000)

Iván M. Zsuzsanna: Kis testsúly - evolúciós stratégia? In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 77-80. (2000)

Juhász Zoltán: Információátadás a népzenében. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 93-101. (2000)

Józsa Krisztián: Az iskola és a család hatása a tanulási motivációra. In: Iskolakultúra, (10) 8. pp. 69-82. (2000)

Kabai Lóránt: Pedagógiai kalauz (Horváth Attila: Elméletek a nevelésről). In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 106-110. (2000)

Kajtár István: Jog és iskola. In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 71-82. (2000)

Kajtár István: A jog kulturális holdudvara. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 3-8. (2000)

Kajári Zsófia: A legnagyobb magyar államférfi. In: Vas népe : a megye napilapja, (45). p. 5. (2000)

Kamarás István: Etika és erkölcstan. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 87-90. (2000)

Kamarás István: Rejtett tanterv (Veres András: Művek, pályák, nemzedékek). In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 105-107. (2000)

Karikó Sándor: Előzetes megjegyzések nevelésfilozófiai paradigmákhoz. In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 25-33. (2000)

Karlovitz János: Tankönyvügyünk - történeti és nemzetközi összehasonlítások tükrében. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 93-102. (2000)

Kelemen Elemér: Jelentés az MTA Pedagógiai Bizottsága Neveléstörténeti Albizottsága 2000. évi tevékenységéről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 529-530. (2000)

Kelemen Elemér: Jelentés az MTA Pedagógiai Bizottsága Neveléstörténeti Albizottsága tevékenységéről (1996-1999). In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 121-124. (2000)

Kelemen Elemér: Oktatásügyi változások Kelet-Európában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 315-330. (2000)

Kelemen Elemér: Zibolen Endre neveléstörténeti munkássága. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 97-104. (2000)

Kende Ágnes: A kudarcok okai. In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 57-62. (2000)

Keveházi Katalin: Könyvtárszoba a hálózaton : a Szegedi Egyetemi Könyvtár régi könyveinek feldolgozása Corvina-rendszerben. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 83-87. (2000)

Kiss Erzsébet: Roma gyerekek képzése a Kárpátok Eurorégió magyarországi területén : az edelényi példa. In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 69-77. (2000)

Kiss Ilona: Magyar művészkönyvek Frankfurtban (Goethe Intézet: Magyar Művészkönyvek Bibliotékája). In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 109-111. (2000)

Kocsis Mihály: Egy Baranya megyei iskolai tudásmérés néhány vizsgálati területéről. In: Iskolakultúra, (10) 8. pp. 3-13. (2000)

Kocsis Mihály: Pedagógusképzés és továbbképzés. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 94-100. (2000)

Kokas Károly: Könyvtárak az ezredforduló után. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 3-9. (2000)

Koltai Dénes and Várnagy Péter: A magyar felnőttoktatás jogi környezete. In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 61-65. (2000)

Komáromi Gabriella: Tutajos "tanulóévei" : Fekete Istvánról évfordulók idején. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 82-89. (2000)

Kontra József: A kreativitás és a matematikai teljesítmény minősítő értékelése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 249-273. (2000)

Kovács Etele: A testnevelő tanárok véleménye a kibocsátó intézmény képző munkájáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 499-520. (2000)

Kovács Szilvia: A Galois-gráf alkalmazása a fizika tanításában. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 46-56. (2000)

Krajnik József: Az arisztotelészi szépség, jóság, igazság a művészeti nevelésben. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 9-16. (2000)

Krausz Katalin: Az antiszemitizmus tragikus komédiája : Shakespeare: A velencei kalmár. In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 91-98. (2000)

Krisztián Béla: Az emberi erőforrás : képzési stratégia Pécsett. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 74-83. (2000)

Krisztián Béla: Iskolaelméletek és iskolai élet (Zrinszky László könyvéről). In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 115-117. (2000)

Kéri Katalin: Tudományok és tanulmányi tervek a középkori iszlám világban. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 81-96. (2000)

L. Nagy Zsuzsa: Trianonról. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 26-32. (2000)

Ladányi Andor: Zibolen Endre tevékenysége a szervezett felsőoktatás-elméleti kutatások megindítása terén. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 105-111. (2000)

Ligeti György: Mit tehet az iskola? : roma-kép az iskolában. In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 16-26. (2000)

Liskó Ilona: Szülői vélemények az általános képzés meghosszabbításáról. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 3-14. (2000)

Lizakovszky Éva: A kétnyelvű gyermek. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 103-106. (2000)

Lukács Barnabás: A halmozottan hátrányos helyzetű és cigány fiatalok nevelése - oktatása - szakképzése: a kazincbarcikai Don Bosco Szakképző és Általános Iskola modellje. In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 63-68. (2000)

Lukács László: A püspöki kar körlevele a házasságról és a családról. In: Iskolakultúra, (10) 8. pp. 87-95. (2000)

Lányi András: Az iskolai etikaoktatás vitájához. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 91-93. (2000)

Lénárd Sándor and Rapos Nóra: A felsőoktatás modernizálásának néhány tendenciája. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 33-51. (2000)

Magyar László András: Az arab orvostudomány. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 69-80. (2000)

Makai Éva and Trencsényi László: A roma-pedagógia előzményei és jelene. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 87-92. (2000)

Marton Ferenc: Variatio est mater studiorum. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 127-140. (2000)

Mihály Petra: Egy "ízig-vérig normális regény". In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 79-88. (2000)

Miklóssy Endre: A tanítók nemzedéke. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 33-42. (2000)

Miltényi Miklós: Makettek a történelemtanításban. In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 88-98. (2000)

Molnár Edit Katalin: A fogalmazási képesség fejlődésének mérése. In: Iskolakultúra, (10) 8. pp. 49-59. (2000)

Molnár László: Robert B. Cairns, Glen H. Elder, Jr. és E. Jane Costello (szerk): Developmental Science : Cambridge University Press, Cambridge 1996. 291 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 243-245. (2000)

Montgomery A. Y. and Molnár Edit Katalin: Technikák és eszközök a tanulói feladatok és dolgozatok automatizált értékelésére. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 459-472. (2000)

Mrázik Júlia: Normatudat - nyelvi norma (Kemény Gábor (szerk.): La norme linguistique). In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 110-114. (2000)

Murányi Yvett: Piscator, Brecht, Artaud. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 57-62. (2000)

Máthé Andrea: Shakespeare magyarországi húgai (Fábri Anna: A nő és hivatása. Szemelvények a magyarországi nőkérdés történetéből 1777-1865). In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 112-115. (2000)

Máthé József: "Görnyesztnek bíbor harmatok" : József Attila: Pöttyös. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 129-132. (2000)

Mészáros Anita: Etnikai hangsúly vagy közösségismeret? In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 27-33. (2000)

Mészáros Anita: A változatosság pedagógiája. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 28-35. (2000)

Nagy József: Összefüggés-megértés. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 141-185. (2000)

Nagy Lászlóné: Analógiák a biológiában : tudomány és tanítás. In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 28-33. (2000)

Nagy Lászlóné: Analógiák és az analogikus gondolkodás a kognitív tudományok eredményeinek tükrében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 275-302. (2000)

Nagy Mária: Nemzetközi tendenciák. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 103-107. (2000)

Nagy Péter Tibor: Hittanoktatás az ötvenes években. In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 38-46. (2000)

Nagy Péter Tibor: Hittanoktatás és világnézeti nevelés 1956 után. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 121-129. (2000)

Nagy Péter Tibor: Iparos-tanonc oktatáspolitika az irányított gazdaság születésének évtizedeiben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 79-96. (2000)

Nagy Péter Tibor: Zsidóság, asszimiláció, iskola-stratégia. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 99-102. (2000)

Niederhauser Emil: Tízkötetes magyar történet [könyvismertetés]. In: Népszabadság : országos napilap, (58) 294. p. 10. (2000)

Nikolov Marianne: Kódváltás pár- és csoportmunkában általános iskolai angolórákon. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 401-422. (2000)

Nyíri András: Szomorú trópusok közelében : etnikus kultúra vagy a szegénység kultúrája-e a cigányságé? In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 47-56. (2000)

Nádasi Edit: Az írástanulás titkai. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 108-110. (2000)

Nádori László: Az Európai Unió és a magyar sport. In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 58-66. (2000)

Németh András: Nemzetközi tudományfejlődési és recepciós tendenciák a század első hazai pedagógiai lexikonjaiban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 187-207. (2000)

Nóbik Attila: Kísérlet a gyermekkép fogalmának meghatározására : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 367-376. (2000)

Palkó Gábor: Az újraolvasás folyamata. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 111-113. (2000)

Panek Sándor: Hogyan vált szentté a korona? : Dr. Kristó Gyula történész a középkori hatalmi jelvényekről. In: Délmagyarország, (90) 7. p. 6. (2000)

Panek Sándor: A beilleszkedés jelképe : Dr. Kristó Gyula történész: a koronát 1001. április 4. és augusztus 23. között küldhette a pápa. In: Délmagyarország, (90) 194. p. 7. (2000)

Pelles Tamás: A pannonhalmi olasz gimnázium. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 63-70. (2000)

Perger Péter: Kézikönyv a könyvről (V. Ecsedy Judit: A könyvnyomtatás Magyarországon a kézisajtó korában 1473-1800). In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 105-109. (2000)

Perjés István: A berámázott világ : a kerettantervek néhány elvi kérdéséről. In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 57-70. (2000)

Petőfi S. János and Benkes Zsuzsa: A multimediális szövegek megközelítései (2. rész). In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 18-27. (2000)

Petőfi S. János and Benkes Zsuzsa: A multimediális szövegek megközelítései. In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 49-57. (2000)

Pléh Csaba: A demokrácia, a szabadság és a pszichológusok. In: Iskolakultúra, (10) 8. pp. 83-87. (2000)

Pollmann Ferenc: Történelmi leckék : videókazettákon a közelmúlt történelme. In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 107-108. (2000)

Pápszi Szilvia: Visszájára fordult világ : Weöres Sándor: Merülő Saturnus. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 132-138. (2000)

Pásku Judit and Münnich Ákos: Az extrakurrikuláris oktatás nem specifikus hatásai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 59-77. (2000)

Péntek János: Közelebb a szöveghez (Petőfi S. János - Benkes Zsuzsa: A szöveg megközelítései). In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 102-105. (2000)

Pólya Zoltán: Kilenc év Csenyétén. In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 80-87. (2000)

R. Várkonyi Ágnes: Vázlat a művelődéstörténet helyzetéről. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 32-37. (2000)

Radnóti Katalin: Az induktív módszer zavarai az oktatásban. In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 34-44. (2000)

Radnóti Katalin: tudományos gondolkodás története (Rapolyi László - Szegedi Péter: A tudományos gondolkodás története). In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 221-227. (2000)

Rajsli Ilona: Ezredvég - "gyorskultúra" - nyelv : mit tehet a nyelvész? In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 19-24. (2000)

Reisz Terézia: Az iskolai teljesítmények szociokulturális megközelítése. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 50-62. (2000)

Reisz Terézia: Újító pedagógusok és pedagógiai innováció. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 3-14. (2000)

Rumbold Éva: A tautológia többletjelentése. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 52-58. (2000)

S. Szabó Péter: Prohászka Ottokár betiltott írásai (Prohászka Ottokár: Élő kereszténység). In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 111-115. (2000)

Sebő Péter: Hűnek maradni az irodalomhoz : Jorge Luis Borges. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 38-45. (2000)

Sebő Péter: A tudomány racionalitásának felszámolása : Feyerabend kísérletei. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 31-43. (2000)

Sennyey Pongrácz: A könyvtár jövője : hozzászólás Kokas Károly cikkéhez. In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 91-94. (2000)

Sikné Lányi Cecília: 12–14 éves tanulók számítógép használata. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 331-342. (2000)

Silling István: Szakrális motívumok, nyelvi sajátságok : Herceg János: Ég és föld. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 144-152. (2000)

Solt Kornél: D'Artagnan elveszíti a kalapját : rejtett ellentmondások egy regényben. In: Iskolakultúra, (10) 8. pp. 113-115. (2000)

Somorjai Eszter: A színház szerepe. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 111-113. (2000)

Somorjai Eszter: A "színi hatás" : színház és dráma viszonya egy Vörösmarty-drámában. In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 26-37. (2000)

Stemler Miklós: Olvasni jó? (L. Simon László - Thimár Attila [szerk.] Az olvasó - az olvasás. Irodalmi tanulmányok). In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 99-102. (2000)

Stemler Miklós: A befogadás útjai. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 111-114. (2000)

Surányi Bálint: Az oktatási expanzió: problémák és perspektívák. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 38-50. (2000)

Sz. Á.: István király és az államiság. In: Petőfi Népe : a Duna-Tisza köze napilapja, (55) 194. p. 4. (2000)

Sz. Á.: Szent István és az államiság. In: Tolnai Népújság, (11) 11. p. 1. (2000)

Sz. Molnár Szilvia: A líraolvasás lehetőségei (Menyhért Anna: 'Én'-ek éneke). In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 117-119. (2000)

Sz. Molnár Szilvia: A világ mint könyvtár, tehát képzet (Jorge Luis Borges Bábeli könyvtára). In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 73-75. (2000)

Szabó Ildikó and Falus Katalin: Politikai szocializáció közép-európai módra a magyar sajátosságok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 383-400. (2000)

Szabó János: A Magyar Honvédség hivatásos állománya és a cigány származású katonák. In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 88-95. (2000)

Szakály Márta: A biológia érettségi-feladatbank munkálatai. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 23-39. (2000)

Szegedy-Maszák Zoltán: Intermedia NEAR Computer. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 166-176. (2000)

Szekszárdi Júlia: A serdülők erkölcsi szocializációja : útkeresés a labirintusban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 473-498. (2000)

Szende László: Az államalapítás korának írott forrásai. Az előszót írta, a szövegeket válogatta, a kötetet szerkesztette Kristó Gyula, Szegedi Középkortörténeti Könyvtár 15. Szegedi Középkorász Műhely, Szeged 1999. 470 p. [könyvismertetés]. In: FONS, (7) 2. pp. 305-315. (2000)

Szentpéteri Márton: Egy régi magyaros konferenciakötet (Jankovits László és Kecskeméti Gábor (szerk.): Janus Pannonius és a humanista irodalmi hagyomány). In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 115-117. (2000)

Szombathy Bálint: A szentségtelenített mozgókép (Bóna László: Fantomképek). In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 105-107. (2000)

Sándor Sára: Loïc Chamel: Le pasteur Oberlin : Presses Universitaires de France, 1999. 124 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 113-115. (2000)

Takács Gáborné and Takács Gábor: A tanulók gondolkodásáról : egy fővárosi iskola 13 éves diákjainak vizsgálata. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 44-54. (2000)

Takács Tímea: Gyökök és együtthatók közötti összefüggés tanítása. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 40-44. (2000)

Takács Viola: A Galois-gráfok pedagógiai alkalmazása. ISBN 963 0047 837

Takács Viola: Médiumpedagógia szak Pécsett. In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 12-18. (2000)

Takács Viola: A szülők iskolai végzettsége és gyermekeik iskolázási terve. In: Iskolakultúra, (10) 8. pp. 14-33. (2000)

Tarbay Ede: Erósz a népmesében. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 79-88. (2000)

Tarbay Ede: Ítélet a népmesében. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 90-98. (2000)

Tarcsa Zoltán: A szabadság szigetei : az Általános Művelődési Központok esélyeiről. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 88-94. (2000)

Tardos Katalin and Vörös Miklós: Két klasszikus magyarul (Marie Jahoda, Paul F. Lazarsfeld és Hans Zeisel: Marienthal; William Foote Whyte: Utcasarki társadalom). In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 101-106. (2000)

Tonnerre Noël Yves: Présentation [könyvismertetés]. In: Mémoire des Princes Angevins, (1). pp. 31-32. (2000)

Trencsényi László: Lengyel László esete Lengyel Lászlóval. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 110-112. (2000)

Tunkli Gábor: Iskolakultúra Nap, 1999. A minőségbiztosítás kérdései. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 69-74. (2000)

Tétényi Csaba: Ki az, aki jelent? : egy Mészöly-novella "moralizáló" olvasata. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 138-144. (2000)

Tószegi Zsuzsanna: A digitális könyvtár mítosza. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 14-19. (2000)

Tóth Dénes: Palasovszky Ödön és az "új elvű színház". In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 88-91. (2000)

Tóth Klára: Védtelenül? (Marcell Friedmann: Televízió és agresszió). In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 113-114. (2000)

Tóth Olga: Egy szociológiai alapmű (Michael Young és Peter Willmott: Család és rokonság Kelet-Londonban). In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 114-116. (2000)

Tóth Zoltán: "Bermuda-háromszögek" a kémiában. In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 71-76. (2000)

Török Lajos: A Petőfi-értés lehetséges útjai. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 113-117. (2000)

Ugrin Gáborné: Könyvtárpedagógia. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 60-67. (2000)

Ungváry Rudolf: Az ETO szükségessége. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 27-31. (2000)

V. Gilbert Edit: A magyar irodalom orosz olvasmányai. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 113-119. (2000)

Vankó Annamária: Az én-elbeszélés alternatívái : Gérard Genette, Dorrit Cohn és Mieke Bal narratológiája. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 152-161. (2000)

Varga Gábor: Dr. Harsányi András (1914-1966); Baráth Béla: Martonfalvi György munkásságának jelentősége... : a Debreceni Teológiai Egyetem Harsányi Alapítványának Kiadványai, Debrecen, 2000. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. p. 525. (2000)

Vass István: Változásigény az elemi oktatásban (is)? In: Iskolakultúra, (10) 5. pp. 67-72. (2000)

Vass Vilmos: Az oktatás tartalmi szabályozása : nemzetközi kitekintés. In: Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 48-57. (2000)

Vastagh Zoltán: Az iskolai oktatás hatékonyságát növelő kooperatív, kiscsoportos oktatás. In: Iskolakultúra, (10) 2. pp. 19-25. (2000)

Vecsey Zoltán: A tudatos élmény problémái empirikus nézőpontból. In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 11-17. (2000)

Vidovszky György: 698 megabájt szellemi kihívás (Hartai László - Hirsch Tibor: Jancsó CD-ROM). In: Iskolakultúra, (10) 10. pp. 109-112. (2000)

Vinczellér Katalin: Szép és Szomory. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 63-68. (2000)

Vágó Irén: Ösztönző formák. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 74-75. (2000)

Vári György: Gyermek a Műhelyben. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 77-82. (2000)

Vári György: "Vígan kimaradni e korból" : óda az észhez - In memoriam Vas István. In: Iskolakultúra, (10) 1. pp. 108-110. (2000)

Vígh Dániel: Szakközépiskolai oktatók a multimédiás tananyagokról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 209-225. (2000)

Vörös Miklós: A skacok. In: Iskolakultúra, (10) 9. pp. 102-106. (2000)

Z. Karvalics László: Az elefánt testrészei : az információtörténelem mint szemléletmód. In: Iskolakultúra, (10) 4. pp. 20-26. (2000)

Zrinszky László: A pedagógia (és a pedagógusok) normaproblémája. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 303-313. (2000)

Zsolnai Anikó: Gian Vittorio Caprara és Daniel Cervone: Personality: Determinants, Dynamics, and Potentials : Cambridge University Press, Cambridge, 2000. 488 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 526-527. (2000)

Zákány Tóth Péter: Megszakítottság, folytonosság, többszólamúság (Veres András: Művek, pályák, nemzedékek). In: Iskolakultúra, (10) 12. pp. 107-115. (2000)

Zátonyi Sándor: Tanári és tanulói vélemények a fizika tananyagáról. In: Iskolakultúra, (10) 3. pp. 15-22. (2000)

Árvai Mara: AA világban mindig volt egy megújulási készség, és ezt mindig a fiatalok hozták" : beszélgetés Dr. Kristó gyulával, a Szegedi Tudományegyetem középkorász professzorával. In: Egyetem : a szegedi felsőoktatás információs háttérmagazinja, (2) 7. pp. 7-12. (2000)

Éliás Balázs: A paradigmaváltás dilemmái a középfokú magyartanításban. In: Iskolakultúra, (10) 11. pp. 46-49. (2000)

This list was generated on 2022. december 8. 04:09:54 CET.