Items where Year is 2000

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | F | G | H | I | J | K | L | M | N | P | R | S | T | U | V | Z | É
Number of items: 230.

A

Ablonczyné Mihályka, Lívia and Fóris, Ágota and Hegyi, Ágota and Józsa, Judit and Kollár, Andrea and Kovács, Mónika and Miklós, Magdaléna and Molnár, Krisztina and Pelles, Tamás and Rozsnyói, Zsuzsanna and Salamon, Eszter and Szóka, Bernadett and Tóth, Hajnalka and Wallendums, Tünde: Olasz nyelvi tanulmányok : az alkalmazott nyelvészet témaköréből. Iskolakultúra-könyvek, (5). (2000)

Alderson, Charles J. and Grezsu, Katalin: Teljesítményszintek az angol érettségi kipróbálásán. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 423-458. (2000)

Andor, Mihály: A lakóhely hatása az iskolaválasztásra. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 45-51. (2000)

Arató, László: A jelent meghatározó múlt - analitikus drámák. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 27-37. (2000)

B

B. Németh, Mária: A természettudományos ismeretek alkalmazása. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 60-68. (2000)

Bakonyi, Géza: Internet: egy metafora veszélyei. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 68-73. (2000)

Bakó, Mária: Számítógéppel segített oktatás a gyakorlatban? Iskolakultúra, (10) 9. pp. 63-70. (2000)

Balázs, Éva: Az iskolai tudás egyes összetevői - települési különbségek. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 34-48. (2000)

Balázs, Éva: Európai irányzatok. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 83-86. (2000)

Bartha, Árpád: Kakas, adjon jó napot!' (Kiss Áron: Magyar gyermekjáték-gyűjtemény). Iskolakultúra, (10) 12. pp. 115-117. (2000)

Bauer, Nándorné: Megyei továbbképzés. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 101-103. (2000)

Beck, Zoltán: Cigány Tanulmányok (Nagy Pál: Cigányperek Magyarországon I.; Cserti Csapó Tibor: A nemzetközi és hazai kisebbségvédelemről). Iskolakultúra, (10) 12. pp. 103-104. (2000)

Bene, Annamária: Vajdaság, egyetem, kétnyelvűség. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 3-13. (2000)

Benkő, Margit: Az induktív gondolkodás vizsgálata ötödikes osztályokban. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 71-77. (2000)

Beély, Gábor: A könyvtár jövője - a jövő könyvtára. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 51-56. (2000)

Bodóczky, István: Az értékelés problémái a vizuális nevelésben. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 15-25. (2000)

Bohár, András: Szereplők, forgatókönyvírók, történetmondók (László János: Szerep, forgatókönyv, narratívum; Társas tudás, elbeszélés, identitás). Iskolakultúra, (10) 5. pp. 104-109. (2000)

Bredács, Alice and Kocsis, Mihály and Takács, Viola and Reisz, Terézia and Walz, Jánosné: Iskolakultúra-ankét Pécsett. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 176-209. (2000)

Bukta, Katalin: Bárdos Jenő: Az idegen nyelvek tanításának elméleti alapjai és gyakorlata : Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 2000. 300 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 115-118. (2000)

Bán, Ervin: Könyv a kulturális hiányhelyzetről (Roger Girod: L' illettrisme). Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 227-229. (2000)

Bánkeszi, Katalin: Két CD-ROM közgyűjteményekről (A magyar könyvtárak egy évezred tükrében; Múzeumi séták Budapesten). Iskolakultúra, (10) 4. pp. 102-105. (2000)

Báthory, Zoltán: A maratoni reform (1. rész). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 45-60. (2000)

Báthory, Zoltán: A maratoni reform (2. rész). Iskolakultúra, (10) 11. pp. 3-26. (2000)

Bényei, Judit and Szíjártó, Imre: A televízió társadalomképe és az iskola. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 3-11. (2000)

Bók, Szilvia: Anyanyelv - szaknyelv. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 106-108. (2000)

Búrány, Ágota: Nyelvi tervezés a kisebbségi nyelvoktatásban. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 14-18. (2000)

C

Civin, Vilmos and Kaszáné Takács, Éva and Szabó, János: Energia és környezetvédelem : az MVM Rt. a környezetért. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 209-220. (2000)

Crombrugge, Hans van: Schleiermacher a családról és a nevelésről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 3-15. (2000)

Csala Istvánné Ranschburg, Ágnes: A ,Történelem és társadalomismeret' alapműveltségi vizsga történetéhez. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 36-45. (2000)

Csapó, Benő: Utószó a Magyar Pedagógia századik évfolyamához. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 531-533. (2000)

Csapó, Benő: A minőségfejlesztés az oktatási rendszer fejlődésének katalizátora. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 75-82. (2000)

Csapó, Benő: A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 343-366. (2000)

Cserti Csapó, Tibor and Ignácz, Mária: Van-e közük a cigány kisebbségi önkormányzatoknak a cigány oktatási programokhoz? Iskolakultúra, (10) 12. pp. 96-102. (2000)

Csikós, Csaba: A tékozló fiú példázata. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 17-23. (2000)

Csillag, Ferenc: A változatlanság veszélyei, avagy Kékszakállú kerítést emelt: hozzászólás Trencsényi László cikkéhez. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 119-121. (2000)

Csányi, Erzsébet: Világirodalmi kontúr : esszék, tanulmányok. Iskolakultúra-könyvek, (4). (2000)

Császár, Zsuzsa: Európai biztonságpolitika tanárszemmel. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 94-96. (2000)

Csíkos, Csaba: Investing in Education. Analysis of the 1999 World Education Indicators : OECD, Paris, 2000. 192 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 118-119. (2000)

D

Demeter, Katalin: A kisiskolások erkölcsi neveléséről. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 55-62. (2000)

Demeter, Tamás: Nézetek ütközőpontján (Neumer Katalin: Gondolkodás, beszéd, írás). Iskolakultúra, (10) 2. pp. 111-113. (2000)

Depaepe, Marc and Buyse, Raymond: A kísérleti pedagógia, reformpedagógia és a pedagógiai gyakorlat : gondolatok ezek kölcsönös kapcsolatáról, Jozef Emiel Verheyen Zavertum-i és Gent-i kísérleti iskolájának példája alapján (1923–1940). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 17-32. (2000)

Dobozi, Eszter: Kommunikáció és iskolavezetés. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 16-27. (2000)

Drótos, László: Emberek a gépek mögött. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 10-13. (2000)

F

F. Lassú, Zsuzsa and Elekné Szarvas, Anett: Jane Elliott nyomában – az előítéletek csökkentése a tanárképzésben. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 227-242. (2000)

Farkas, Edit: Egy versolvasás dinamizmusa : Pilinszky János: Introitusz. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 70-74. (2000)

Fehérvári, Anikó: Az iskolarendszeren kívüli képzés : egy hallgatói vizsgálat tapasztalatai. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 34-48. (2000)

Felkai, László: Gróf Zichy János, a kultuszminiszter. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 53-58. (2000)

Felkai, Piroska: Az átmenet retorikája : Gustave Flaubert: Bouvard és Pécuchet. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 75-82. (2000)

Fenyődi D., György: A hódító alakja : évszázadok Don Juanja. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 59-64. (2000)

Forray R., Katalin: Pályakezdő cigány fiatalok : a munkavállalás lehetőségei Baranya megyében. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 3-15. (2000)

Fábián, Gyöngyi: A mentor szerepének szociálpszichológiai megközelítése. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 76-81. (2000)

Fáyné Dombi, Alice: Az emberi minőség esélyei. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 106-107. (2000)

Fóris, Ágota: Kezdeti lépések a lexikográfia-oktatásban. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 83-88. (2000)

Fóris, Ágota and Rákosi, Viktória and Novacsek, Adrienn and Vágó, Lívia and Sümegi, Szilvia and Varga, Diána Judit and Nagy, Klára and Kóbor, Márta and Kozma, Ida Zsuzsanna: Szótárak könyvben és monitoron. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 95-112. (2000)

Füzi, László: A tizenéves Németh László. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 43-47. (2000)

Fűzné Kószó, Mária: Joy Palmer és Philip Neal: A környezeti nevelés kézikönyve : második, javított és bővített kiadás : Körlánc Egyesület, Budapest, 2000. 231 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 521-524. (2000)

G

Gadó, Szilvia: Magyarul mondd, anyu! : a beás nyelv nyelvszociológiai és nyelvökológiai helyzetéről. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 34-48. (2000)

Gaul, Emil: A kézimunka-oktatás meghonosodása az elemi népiskolában. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 72-79. (2000)

Gálosi, Adrienne: Fordítás és etika. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 82-92. (2000)

Gárdonyi, Máté: A vizuális nevelés teológiai megközelítése. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 99-101. (2000)

Gáspár, Csaba László: A filozófia oktatásának fölöttébb szükséges voltáról. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 24-30. (2000)

Géczi, János: Az iszlám kertje. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 97-120. (2000)

Géczi, János: Filmszemle után. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 97-100. (2000)

Géczi, János: Iskolakultúra. Repertórium X. évfolyam, 2000. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 1-7. (2000)

Gúti, Erika: Idegen nyelvek oktatása Hollandiában. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 102-110. (2000)

Gúti, Erika: Kiút a csapdából? (Nádor Orsolya, Komlós Attila (szerk.): Nyelvi és nyelvhasználati jogok a Kárpát-medencében). Iskolakultúra, (10) 5. pp. 95-104. (2000)

Gúti, Erika: Romák az oktatásban. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 49-56. (2000)

H

H. Nagy, Péter: Életrajz/poétika? : Radnóti Miklós: Erőltetett menet - elemzési vázlat -. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 65-68. (2000)

Halmai, Tamás: Elmélet a gyakorlatban. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 107-110. (2000)

Halmai, Tamás: A megértés horizontja (Kulcsár Szabó Ernő: A megértés alakzatai). Iskolakultúra, (10) 2. pp. 114-116. (2000)

Halmai, Tamás: Írás, olvasás, irodalom. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 114-116. (2000)

Halász, Gábor: Iskolaszerkezet: a magunk előtt görgetett kérdés : Nagy József 70. születésnapjára. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 3-10. (2000)

Hansági, Ágnes: Diszkusszió nélküli vita: néma-játék : a ,Klárisok'-vita mint hatástörténeti paradigma. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 80-91. (2000)

Hegedűs, Péter: A Szabó Ervin Könyvtár új székháza. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 56-60. (2000)

Hinzen, Heribert: A nemzetközi felnőttképzés komparatív és kooperatív aspektusai. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 66-71. (2000)

Hites, Sándor: Ugyanakként mondása másnak. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 69-79. (2000)

Horváth, Zsuzsanna: Az érettségi reform mozzanatainak elemzése. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 58-68. (2000)

Horváthné Papp, Ibolya: Talán mégis megszerettethető? : a kémiai számítási feladatokról. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 161-165. (2000)

I

Ittzés, Mihály: Nyílt levél Trencsényi Lászlóhoz. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 115-119. (2000)

Iván, Zsuzsanna: A kommunikáció szerepe az iskola irányításában. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 3-15. (2000)

Iván M., Zsuzsanna: Kis testsúly - evolúciós stratégia? Iskolakultúra, (10) 12. pp. 77-80. (2000)

J

Juhász, Zoltán: Információátadás a népzenében. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 93-101. (2000)

Józsa, Krisztián: Az iskola és a család hatása a tanulási motivációra. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 69-82. (2000)

K

Kabai, Lóránt: Pedagógiai kalauz (Horváth Attila: Elméletek a nevelésről). Iskolakultúra, (10) 3. pp. 106-110. (2000)

Kajtár, István: Jog és iskola. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 71-82. (2000)

Kajtár, István: A jog kulturális holdudvara. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 3-8. (2000)

Kamarás, István: Etika és erkölcstan. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 87-90. (2000)

Kamarás, István: Rejtett tanterv (Veres András: Művek, pályák, nemzedékek). Iskolakultúra, (10) 12. pp. 105-107. (2000)

Karikó, Sándor: Előzetes megjegyzések nevelésfilozófiai paradigmákhoz. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 25-33. (2000)

Karlovitz, János: Tankönyvügyünk - történeti és nemzetközi összehasonlítások tükrében. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 93-102. (2000)

Kelemen, Elemér: Jelentés az MTA Pedagógiai Bizottsága Neveléstörténeti Albizottsága 2000. évi tevékenységéről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 529-530. (2000)

Kelemen, Elemér: Jelentés az MTA Pedagógiai Bizottsága Neveléstörténeti Albizottsága tevékenységéről (1996-1999). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 121-124. (2000)

Kelemen, Elemér: Oktatásügyi változások Kelet-Európában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 315-330. (2000)

Kelemen, Elemér: Zibolen Endre neveléstörténeti munkássága. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 97-104. (2000)

Kende, Ágnes: A kudarcok okai. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 57-62. (2000)

Keveházi, Katalin: Könyvtárszoba a hálózaton : a Szegedi Egyetemi Könyvtár régi könyveinek feldolgozása Corvina-rendszerben. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 83-87. (2000)

Kiss, Erzsébet: Roma gyerekek képzése a Kárpátok Eurorégió magyarországi területén : az edelényi példa. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 69-77. (2000)

Kiss, Ilona: Magyar művészkönyvek Frankfurtban (Goethe Intézet: Magyar Művészkönyvek Bibliotékája). Iskolakultúra, (10) 4. pp. 109-111. (2000)

Kocsis, Mihály: Egy Baranya megyei iskolai tudásmérés néhány vizsgálati területéről. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 3-13. (2000)

Kocsis, Mihály: Pedagógusképzés és továbbképzés. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 94-100. (2000)

Kokas, Károly: Könyvtárak az ezredforduló után. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 3-9. (2000)

Koltai, Dénes and Várnagy, Péter: A magyar felnőttoktatás jogi környezete. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 61-65. (2000)

Komáromi, Gabriella: Tutajos "tanulóévei" : Fekete Istvánról évfordulók idején. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 82-89. (2000)

Kontra, József: A kreativitás és a matematikai teljesítmény minősítő értékelése. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 249-273. (2000)

Kovács, Etele: A testnevelő tanárok véleménye a kibocsátó intézmény képző munkájáról. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 499-520. (2000)

Kovács, Szilvia: A Galois-gráf alkalmazása a fizika tanításában. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 46-56. (2000)

Krajnik, József: Az arisztotelészi szépség, jóság, igazság a művészeti nevelésben. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 9-16. (2000)

Krausz, Katalin: Az antiszemitizmus tragikus komédiája : Shakespeare: A velencei kalmár. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 91-98. (2000)

Krisztián, Béla: Az emberi erőforrás : képzési stratégia Pécsett. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 74-83. (2000)

Krisztián, Béla: Iskolaelméletek és iskolai élet (Zrinszky László könyvéről). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 115-117. (2000)

Kéri, Katalin: Tudományok és tanulmányi tervek a középkori iszlám világban. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 81-96. (2000)

L

L. Nagy, Zsuzsa: Trianonról. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 26-32. (2000)

Ladányi, Andor: Zibolen Endre tevékenysége a szervezett felsőoktatás-elméleti kutatások megindítása terén. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 105-111. (2000)

Ligeti, György: Mit tehet az iskola? : roma-kép az iskolában. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 16-26. (2000)

Liskó, Ilona: Szülői vélemények az általános képzés meghosszabbításáról. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 3-14. (2000)

Lizakovszky, Éva: A kétnyelvű gyermek. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 103-106. (2000)

Lukács, Barnabás: A halmozottan hátrányos helyzetű és cigány fiatalok nevelése - oktatása - szakképzése: a kazincbarcikai Don Bosco Szakképző és Általános Iskola modellje. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 63-68. (2000)

Lukács, László: A püspöki kar körlevele a házasságról és a családról. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 87-95. (2000)

Lányi, András: Az iskolai etikaoktatás vitájához. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 91-93. (2000)

Lénárd, Sándor and Rapos, Nóra: A felsőoktatás modernizálásának néhány tendenciája. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 33-51. (2000)

M

Magyar, László András: Az arab orvostudomány. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 69-80. (2000)

Makai, Éva and Trencsényi, László: A roma-pedagógia előzményei és jelene. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 87-92. (2000)

Marton, Ferenc: Variatio est mater studiorum. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 127-140. (2000)

Mihály, Petra: Egy "ízig-vérig normális regény". Iskolakultúra, (10) 5. pp. 79-88. (2000)

Miklóssy, Endre: A tanítók nemzedéke. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 33-42. (2000)

Miltényi, Miklós: Makettek a történelemtanításban. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 88-98. (2000)

Molnár, Edit Katalin: A fogalmazási képesség fejlődésének mérése. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 49-59. (2000)

Molnár, László: Robert B. Cairns, Glen H. Elder, Jr. és E. Jane Costello (szerk): Developmental Science : Cambridge University Press, Cambridge 1996. 291 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 243-245. (2000)

Montgomery, A. Y. and Molnár, Edit Katalin: Technikák és eszközök a tanulói feladatok és dolgozatok automatizált értékelésére. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 459-472. (2000)

Mrázik, Júlia: Normatudat - nyelvi norma (Kemény Gábor (szerk.): La norme linguistique). Iskolakultúra, (10) 5. pp. 110-114. (2000)

Murányi, Yvett: Piscator, Brecht, Artaud. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 57-62. (2000)

Máthé, Andrea: Shakespeare magyarországi húgai (Fábri Anna: A nő és hivatása. Szemelvények a magyarországi nőkérdés történetéből 1777-1865). Iskolakultúra, (10) 3. pp. 112-115. (2000)

Máthé, József: "Görnyesztnek bíbor harmatok" : József Attila: Pöttyös. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 129-132. (2000)

Mészáros, Anita: Etnikai hangsúly vagy közösségismeret? Iskolakultúra, (10) 12. pp. 27-33. (2000)

Mészáros, Anita: A változatosság pedagógiája. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 28-35. (2000)

N

Nagy, József: Összefüggés-megértés. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 141-185. (2000)

Nagy, Lászlóné: Analógiák a biológiában : tudomány és tanítás. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 28-33. (2000)

Nagy, Lászlóné: Analógiák és az analogikus gondolkodás a kognitív tudományok eredményeinek tükrében. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 275-302. (2000)

Nagy, Mária: Nemzetközi tendenciák. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 103-107. (2000)

Nagy, Péter Tibor: Hittanoktatás az ötvenes években. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 38-46. (2000)

Nagy, Péter Tibor: Hittanoktatás és világnézeti nevelés 1956 után. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 121-129. (2000)

Nagy, Péter Tibor: Iparos-tanonc oktatáspolitika az irányított gazdaság születésének évtizedeiben. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 79-96. (2000)

Nagy, Péter Tibor: Zsidóság, asszimiláció, iskola-stratégia. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 99-102. (2000)

Nikolov, Marianne: Kódváltás pár- és csoportmunkában általános iskolai angolórákon. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 401-422. (2000)

Nyíri, András: Szomorú trópusok közelében : etnikus kultúra vagy a szegénység kultúrája-e a cigányságé? Iskolakultúra, (10) 2. pp. 47-56. (2000)

Nádasi, Edit: Az írástanulás titkai. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 108-110. (2000)

Nádori, László: Az Európai Unió és a magyar sport. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 58-66. (2000)

Németh, András: Nemzetközi tudományfejlődési és recepciós tendenciák a század első hazai pedagógiai lexikonjaiban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 187-207. (2000)

Nóbik, Attila: Kísérlet a gyermekkép fogalmának meghatározására : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 367-376. (2000)

P

Palkó, Gábor: Az újraolvasás folyamata. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 111-113. (2000)

Pelles, Tamás: A pannonhalmi olasz gimnázium. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 63-70. (2000)

Perger, Péter: Kézikönyv a könyvről (V. Ecsedy Judit: A könyvnyomtatás Magyarországon a kézisajtó korában 1473-1800). Iskolakultúra, (10) 4. pp. 105-109. (2000)

Perjés, István: A berámázott világ : a kerettantervek néhány elvi kérdéséről. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 57-70. (2000)

Petőfi S., János and Benkes, Zsuzsa: A multimediális szövegek megközelítései (2. rész). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 18-27. (2000)

Petőfi S., János and Benkes, Zsuzsa: A multimediális szövegek megközelítései. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 49-57. (2000)

Pléh, Csaba: A demokrácia, a szabadság és a pszichológusok. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 83-87. (2000)

Pollmann, Ferenc: Történelmi leckék : videókazettákon a közelmúlt történelme. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 107-108. (2000)

Pápszi, Szilvia: Visszájára fordult világ : Weöres Sándor: Merülő Saturnus. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 132-138. (2000)

Pásku, Judit and Münnich, Ákos: Az extrakurrikuláris oktatás nem specifikus hatásai. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 59-77. (2000)

Péntek, János: Közelebb a szöveghez (Petőfi S. János - Benkes Zsuzsa: A szöveg megközelítései). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 102-105. (2000)

Pólya, Zoltán: Kilenc év Csenyétén. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 80-87. (2000)

R

R. Várkonyi, Ágnes: Vázlat a művelődéstörténet helyzetéről. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 32-37. (2000)

Radnóti, Katalin: Az induktív módszer zavarai az oktatásban. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 34-44. (2000)

Radnóti, Katalin: tudományos gondolkodás története (Rapolyi László - Szegedi Péter: A tudományos gondolkodás története). Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 221-227. (2000)

Rajsli, Ilona: Ezredvég - "gyorskultúra" - nyelv : mit tehet a nyelvész? Iskolakultúra, (10) 5. pp. 19-24. (2000)

Reisz, Terézia: Az iskolai teljesítmények szociokulturális megközelítése. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 50-62. (2000)

Reisz, Terézia: Újító pedagógusok és pedagógiai innováció. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 3-14. (2000)

Rumbold, Éva: A tautológia többletjelentése. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 52-58. (2000)

S

S. Szabó, Péter: Prohászka Ottokár betiltott írásai (Prohászka Ottokár: Élő kereszténység). Iskolakultúra, (10) 4. pp. 111-115. (2000)

Sebő, Péter: Hűnek maradni az irodalomhoz : Jorge Luis Borges. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 38-45. (2000)

Sebő, Péter: A tudomány racionalitásának felszámolása : Feyerabend kísérletei. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 31-43. (2000)

Sennyey, Pongrácz: A könyvtár jövője : hozzászólás Kokas Károly cikkéhez. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 91-94. (2000)

Sikné Lányi, Cecília: 12–14 éves tanulók számítógép használata. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 331-342. (2000)

Silling, István: Szakrális motívumok, nyelvi sajátságok : Herceg János: Ég és föld. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 144-152. (2000)

Solt, Kornél: D'Artagnan elveszíti a kalapját : rejtett ellentmondások egy regényben. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 113-115. (2000)

Somorjai, Eszter: A színház szerepe. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 111-113. (2000)

Somorjai, Eszter: A "színi hatás" : színház és dráma viszonya egy Vörösmarty-drámában. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 26-37. (2000)

Stemler, Miklós: Olvasni jó? (L. Simon László - Thimár Attila [szerk.] Az olvasó - az olvasás. Irodalmi tanulmányok). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 99-102. (2000)

Stemler, Miklós: A befogadás útjai. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 111-114. (2000)

Surányi, Bálint: Az oktatási expanzió: problémák és perspektívák. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 38-50. (2000)

Sz. Molnár, Szilvia: A líraolvasás lehetőségei (Menyhért Anna: 'Én'-ek éneke). Iskolakultúra, (10) 2. pp. 117-119. (2000)

Sz. Molnár, Szilvia: A világ mint könyvtár, tehát képzet (Jorge Luis Borges Bábeli könyvtára). Iskolakultúra, (10) 4. pp. 73-75. (2000)

Szabó, Ildikó and Falus, Katalin: Politikai szocializáció közép-európai módra a magyar sajátosságok. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 383-400. (2000)

Szabó, János: A Magyar Honvédség hivatásos állománya és a cigány származású katonák. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 88-95. (2000)

Szakály, Márta: A biológia érettségi-feladatbank munkálatai. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 23-39. (2000)

Szegedy-Maszák, Zoltán: Intermedia NEAR Computer. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 166-176. (2000)

Szekszárdi, Júlia: A serdülők erkölcsi szocializációja : útkeresés a labirintusban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 473-498. (2000)

Szentpéteri, Márton: Egy régi magyaros konferenciakötet (Jankovits László és Kecskeméti Gábor (szerk.): Janus Pannonius és a humanista irodalmi hagyomány). Iskolakultúra, (10) 4. pp. 115-117. (2000)

Szombathy, Bálint: A szentségtelenített mozgókép (Bóna László: Fantomképek). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 105-107. (2000)

Sándor, Sára: Loïc Chamel: Le pasteur Oberlin : Presses Universitaires de France, 1999. 124 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 113-115. (2000)

T

Takács, Gáborné and Takács, Gábor: A tanulók gondolkodásáról : egy fővárosi iskola 13 éves diákjainak vizsgálata. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 44-54. (2000)

Takács, Tímea: Gyökök és együtthatók közötti összefüggés tanítása. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 40-44. (2000)

Takács, Viola: A Galois-gráfok pedagógiai alkalmazása. Iskolakultúra-könyvek, (6). (2000)

Takács, Viola: Médiumpedagógia szak Pécsett. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 12-18. (2000)

Takács, Viola: A szülők iskolai végzettsége és gyermekeik iskolázási terve. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 14-33. (2000)

Tarbay, Ede: Erósz a népmesében. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 79-88. (2000)

Tarbay, Ede: Ítélet a népmesében. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 90-98. (2000)

Tarcsa, Zoltán: A szabadság szigetei : az Általános Művelődési Központok esélyeiről. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 88-94. (2000)

Tardos, Katalin and Vörös, Miklós: Két klasszikus magyarul (Marie Jahoda, Paul F. Lazarsfeld és Hans Zeisel: Marienthal; William Foote Whyte: Utcasarki társadalom). Iskolakultúra, (10) 3. pp. 101-106. (2000)

Trencsényi, László: Lengyel László esete Lengyel Lászlóval. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 110-112. (2000)

Tunkli, Gábor: Iskolakultúra Nap, 1999. A minőségbiztosítás kérdései. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 69-74. (2000)

Tétényi, Csaba: Ki az, aki jelent? : egy Mészöly-novella "moralizáló" olvasata. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 138-144. (2000)

Tószegi, Zsuzsanna: A digitális könyvtár mítosza. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 14-19. (2000)

Tóth, Dénes: Palasovszky Ödön és az "új elvű színház". Iskolakultúra, (10) 5. pp. 88-91. (2000)

Tóth, Klára: Védtelenül? (Marcell Friedmann: Televízió és agresszió). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 113-114. (2000)

Tóth, Olga: Egy szociológiai alapmű (Michael Young és Peter Willmott: Család és rokonság Kelet-Londonban). Iskolakultúra, (10) 5. pp. 114-116. (2000)

Tóth, Zoltán: "Bermuda-háromszögek" a kémiában. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 71-76. (2000)

Török, Lajos: A Petőfi-értés lehetséges útjai. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 113-117. (2000)

U

Ugrin, Gáborné: Könyvtárpedagógia. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 60-67. (2000)

Ungváry, Rudolf: Az ETO szükségessége. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 27-31. (2000)

V

V. Gilbert, Edit: A magyar irodalom orosz olvasmányai. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 113-119. (2000)

Vankó, Annamária: Az én-elbeszélés alternatívái : Gérard Genette, Dorrit Cohn és Mieke Bal narratológiája. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 152-161. (2000)

Varga, Gábor: Dr. Harsányi András (1914-1966); Baráth Béla: Martonfalvi György munkásságának jelentősége... : a Debreceni Teológiai Egyetem Harsányi Alapítványának Kiadványai, Debrecen, 2000. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. p. 525. (2000)

Vass, István: Változásigény az elemi oktatásban (is)? Iskolakultúra, (10) 5. pp. 67-72. (2000)

Vass, Vilmos: Az oktatás tartalmi szabályozása : nemzetközi kitekintés. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 48-57. (2000)

Vastagh, Zoltán: Az iskolai oktatás hatékonyságát növelő kooperatív, kiscsoportos oktatás. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 19-25. (2000)

Vecsey, Zoltán: A tudatos élmény problémái empirikus nézőpontból. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 11-17. (2000)

Vidovszky, György: 698 megabájt szellemi kihívás (Hartai László - Hirsch Tibor: Jancsó CD-ROM). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 109-112. (2000)

Vinczellér, Katalin: Szép és Szomory. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 63-68. (2000)

Vágó, Irén: Ösztönző formák. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 74-75. (2000)

Vári, György: Gyermek a Műhelyben. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 77-82. (2000)

Vári, György: "Vígan kimaradni e korból" : óda az észhez - In memoriam Vas István. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 108-110. (2000)

Vígh, Dániel: Szakközépiskolai oktatók a multimédiás tananyagokról. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 209-225. (2000)

Vörös, Miklós: A skacok. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 102-106. (2000)

Z

Z. Karvalics, László: Az elefánt testrészei : az információtörténelem mint szemléletmód. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 20-26. (2000)

Zrinszky, László: A pedagógia (és a pedagógusok) normaproblémája. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 303-313. (2000)

Zsolnai, Anikó: Gian Vittorio Caprara és Daniel Cervone: Personality: Determinants, Dynamics, and Potentials : Cambridge University Press, Cambridge, 2000. 488 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 526-527. (2000)

Zákány Tóth, Péter: Megszakítottság, folytonosság, többszólamúság (Veres András: Művek, pályák, nemzedékek). Iskolakultúra, (10) 12. pp. 107-115. (2000)

Zátonyi, Sándor: Tanári és tanulói vélemények a fizika tananyagáról. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 15-22. (2000)

É

Éliás, Balázs: A paradigmaváltás dilemmái a középfokú magyartanításban. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 46-49. (2000)

This list was generated on 2019. December 14. 03:16:10 CET.