Tallózás Dátum szerint

Vissza
Export [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
csoportosítás: Szerzők | Mű típusa | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | F | G | H | I | J | K | L | M | N | P | R | S | T | U | V | Z | É
Találatok száma: 230.

A

Ablonczyné Mihályka, Lívia; Fóris, Ágota; Hegyi, Ágota; Józsa, Judit; Kollár, Andrea; Kovács, Mónika; Miklós, Magdaléna; Molnár, Krisztina; Pelles, Tamás; Rozsnyói, Zsuzsanna; Salamon, Eszter; Szóka, Bernadett; Tóth, Hajnalka; Wallendums, Tünde: Olasz nyelvi tanulmányok : az alkalmazott nyelvészet témaköréből.

Alderson, Charles J.; Grezsu, Katalin: Teljesítményszintek az angol érettségi kipróbálásán. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 423-458. (2000)

Andor, Mihály: A lakóhely hatása az iskolaválasztásra. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 45-51. (2000)

Arató, László: A jelent meghatározó múlt - analitikus drámák. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 27-37. (2000)

B

B. Németh, Mária: A természettudományos ismeretek alkalmazása. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 60-68. (2000)

Bakonyi, Géza: Internet: egy metafora veszélyei. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 68-73. (2000)

Bakó, Mária: Számítógéppel segített oktatás a gyakorlatban? Iskolakultúra, (10) 9. pp. 63-70. (2000)

Balázs, Éva: Az iskolai tudás egyes összetevői - települési különbségek. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 34-48. (2000)

Balázs, Éva: Európai irányzatok. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 83-86. (2000)

Bartha, Árpád: Kakas, adjon jó napot!' (Kiss Áron: Magyar gyermekjáték-gyűjtemény). Iskolakultúra, (10) 12. pp. 115-117. (2000)

Bauer, Nándorné: Megyei továbbképzés. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 101-103. (2000)

Beck, Zoltán: Cigány Tanulmányok (Nagy Pál: Cigányperek Magyarországon I.; Cserti Csapó Tibor: A nemzetközi és hazai kisebbségvédelemről). Iskolakultúra, (10) 12. pp. 103-104. (2000)

Bene, Annamária: Vajdaság, egyetem, kétnyelvűség. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 3-13. (2000)

Benkő, Margit: Az induktív gondolkodás vizsgálata ötödikes osztályokban. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 71-77. (2000)

Beély, Gábor: A könyvtár jövője - a jövő könyvtára. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 51-56. (2000)

Bodóczky, István: Az értékelés problémái a vizuális nevelésben. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 15-25. (2000)

Bohár, András: Szereplők, forgatókönyvírók, történetmondók (László János: Szerep, forgatókönyv, narratívum; Társas tudás, elbeszélés, identitás). Iskolakultúra, (10) 5. pp. 104-109. (2000)

Bredács, Alice; Kocsis, Mihály; Takács, Viola; Reisz, Terézia; Walz, Jánosné: Iskolakultúra-ankét Pécsett. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 176-209. (2000)

Bukta, Katalin: Bárdos Jenő: Az idegen nyelvek tanításának elméleti alapjai és gyakorlata : Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 2000. 300 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 115-118. (2000)

Bán, Ervin: Könyv a kulturális hiányhelyzetről (Roger Girod: L' illettrisme). Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 227-229. (2000)

Bánkeszi, Katalin: Két CD-ROM közgyűjteményekről (A magyar könyvtárak egy évezred tükrében; Múzeumi séták Budapesten). Iskolakultúra, (10) 4. pp. 102-105. (2000)

Báthory, Zoltán: A maratoni reform (1. rész). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 45-60. (2000)

Báthory, Zoltán: A maratoni reform (2. rész). Iskolakultúra, (10) 11. pp. 3-26. (2000)

Bényei, Judit; Szíjártó, Imre: A televízió társadalomképe és az iskola. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 3-11. (2000)

Bók, Szilvia: Anyanyelv - szaknyelv. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 106-108. (2000)

Búrány, Ágota: Nyelvi tervezés a kisebbségi nyelvoktatásban. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 14-18. (2000)

C

Civin, Vilmos; Kaszáné Takács, Éva; Szabó, János: Energia és környezetvédelem : az MVM Rt. a környezetért. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 209-220. (2000)

Crombrugge, Hans van: Schleiermacher a családról és a nevelésről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 3-15. (2000)

Csala Istvánné Ranschburg, Ágnes: A ,Történelem és társadalomismeret' alapműveltségi vizsga történetéhez. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 36-45. (2000)

Csapó, Benő: Utószó a Magyar Pedagógia századik évfolyamához. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 531-533. (2000)

Csapó, Benő: A minőségfejlesztés az oktatási rendszer fejlődésének katalizátora. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 75-82. (2000)

Csapó, Benő: A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 343-366. (2000)

Cserti Csapó, Tibor; Ignácz, Mária: Van-e közük a cigány kisebbségi önkormányzatoknak a cigány oktatási programokhoz? Iskolakultúra, (10) 12. pp. 96-102. (2000)

Csikós, Csaba: A tékozló fiú példázata. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 17-23. (2000)

Csillag, Ferenc: A változatlanság veszélyei, avagy Kékszakállú kerítést emelt: hozzászólás Trencsényi László cikkéhez. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 119-121. (2000)

Csányi, Erzsébet: Világirodalmi kontúr : esszék, tanulmányok.

Császár, Zsuzsa: Európai biztonságpolitika tanárszemmel. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 94-96. (2000)

Csíkos, Csaba: Investing in Education. Analysis of the 1999 World Education Indicators : OECD, Paris, 2000. 192 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 118-119. (2000)

D

Demeter, Katalin: A kisiskolások erkölcsi neveléséről. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 55-62. (2000)

Demeter, Tamás: Nézetek ütközőpontján (Neumer Katalin: Gondolkodás, beszéd, írás). Iskolakultúra, (10) 2. pp. 111-113. (2000)

Depaepe, Marc; Buyse, Raymond: A kísérleti pedagógia, reformpedagógia és a pedagógiai gyakorlat : gondolatok ezek kölcsönös kapcsolatáról, Jozef Emiel Verheyen Zavertum-i és Gent-i kísérleti iskolájának példája alapján (1923–1940). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 17-32. (2000)

Dobozi, Eszter: Kommunikáció és iskolavezetés. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 16-27. (2000)

Drótos, László: Emberek a gépek mögött. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 10-13. (2000)

F

F. Lassú, Zsuzsa; Elekné Szarvas, Anett: Jane Elliott nyomában – az előítéletek csökkentése a tanárképzésben. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 227-242. (2000)

Farkas, Edit: Egy versolvasás dinamizmusa : Pilinszky János: Introitusz. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 70-74. (2000)

Fehérvári, Anikó: Az iskolarendszeren kívüli képzés : egy hallgatói vizsgálat tapasztalatai. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 34-48. (2000)

Felkai, László: Gróf Zichy János, a kultuszminiszter. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 53-58. (2000)

Felkai, Piroska: Az átmenet retorikája : Gustave Flaubert: Bouvard és Pécuchet. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 75-82. (2000)

Fenyődi D., György: A hódító alakja : évszázadok Don Juanja. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 59-64. (2000)

Forray R., Katalin: Pályakezdő cigány fiatalok : a munkavállalás lehetőségei Baranya megyében. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 3-15. (2000)

Fábián, Gyöngyi: A mentor szerepének szociálpszichológiai megközelítése. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 76-81. (2000)

Fáyné Dombi, Alice: Az emberi minőség esélyei. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 106-107. (2000)

Fóris, Ágota: Kezdeti lépések a lexikográfia-oktatásban. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 83-88. (2000)

Fóris, Ágota; Rákosi, Viktória; Novacsek, Adrienn; Vágó, Lívia; Sümegi, Szilvia; Varga, Diána Judit; Nagy, Klára; Kóbor, Márta; Kozma, Ida Zsuzsanna: Szótárak könyvben és monitoron. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 95-112. (2000)

Füzi, László: A tizenéves Németh László. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 43-47. (2000)

Fűzné Kószó, Mária: Joy Palmer és Philip Neal: A környezeti nevelés kézikönyve : második, javított és bővített kiadás : Körlánc Egyesület, Budapest, 2000. 231 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 521-524. (2000)

G

Gadó, Szilvia: Magyarul mondd, anyu! : a beás nyelv nyelvszociológiai és nyelvökológiai helyzetéről. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 34-48. (2000)

Gaul, Emil: A kézimunka-oktatás meghonosodása az elemi népiskolában. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 72-79. (2000)

Gálosi, Adrienne: Fordítás és etika. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 82-92. (2000)

Gárdonyi, Máté: A vizuális nevelés teológiai megközelítése. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 99-101. (2000)

Gáspár, Csaba László: A filozófia oktatásának fölöttébb szükséges voltáról. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 24-30. (2000)

Géczi, János: Az iszlám kertje. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 97-120. (2000)

Géczi, János: Filmszemle után. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 97-100. (2000)

Géczi, János: Iskolakultúra. Repertórium X. évfolyam, 2000. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 1-7. (2000)

Gúti, Erika: Idegen nyelvek oktatása Hollandiában. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 102-110. (2000)

Gúti, Erika: Kiút a csapdából? (Nádor Orsolya, Komlós Attila (szerk.): Nyelvi és nyelvhasználati jogok a Kárpát-medencében). Iskolakultúra, (10) 5. pp. 95-104. (2000)

Gúti, Erika: Romák az oktatásban. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 49-56. (2000)

H

H. Nagy, Péter: Életrajz/poétika? : Radnóti Miklós: Erőltetett menet - elemzési vázlat -. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 65-68. (2000)

Halmai, Tamás: Elmélet a gyakorlatban. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 107-110. (2000)

Halmai, Tamás: A megértés horizontja (Kulcsár Szabó Ernő: A megértés alakzatai). Iskolakultúra, (10) 2. pp. 114-116. (2000)

Halmai, Tamás: Írás, olvasás, irodalom. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 114-116. (2000)

Halász, Gábor: Iskolaszerkezet: a magunk előtt görgetett kérdés : Nagy József 70. születésnapjára. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 3-10. (2000)

Hansági, Ágnes: Diszkusszió nélküli vita: néma-játék : a ,Klárisok'-vita mint hatástörténeti paradigma. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 80-91. (2000)

Hegedűs, Péter: A Szabó Ervin Könyvtár új székháza. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 56-60. (2000)

Hinzen, Heribert: A nemzetközi felnőttképzés komparatív és kooperatív aspektusai. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 66-71. (2000)

Hites, Sándor: Ugyanakként mondása másnak. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 69-79. (2000)

Horváth, Zsuzsanna: Az érettségi reform mozzanatainak elemzése. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 58-68. (2000)

Horváthné Papp, Ibolya: Talán mégis megszerettethető? : a kémiai számítási feladatokról. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 161-165. (2000)

I

Ittzés, Mihály: Nyílt levél Trencsényi Lászlóhoz. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 115-119. (2000)

Iván, Zsuzsanna: A kommunikáció szerepe az iskola irányításában. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 3-15. (2000)

Iván M., Zsuzsanna: Kis testsúly - evolúciós stratégia? Iskolakultúra, (10) 12. pp. 77-80. (2000)

J

Juhász, Zoltán: Információátadás a népzenében. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 93-101. (2000)

Józsa, Krisztián: Az iskola és a család hatása a tanulási motivációra. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 69-82. (2000)

K

Kabai, Lóránt: Pedagógiai kalauz (Horváth Attila: Elméletek a nevelésről). Iskolakultúra, (10) 3. pp. 106-110. (2000)

Kajtár, István: Jog és iskola. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 71-82. (2000)

Kajtár, István: A jog kulturális holdudvara. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 3-8. (2000)

Kamarás, István: Etika és erkölcstan. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 87-90. (2000)

Kamarás, István: Rejtett tanterv (Veres András: Művek, pályák, nemzedékek). Iskolakultúra, (10) 12. pp. 105-107. (2000)

Karikó, Sándor: Előzetes megjegyzések nevelésfilozófiai paradigmákhoz. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 25-33. (2000)

Karlovitz, János: Tankönyvügyünk - történeti és nemzetközi összehasonlítások tükrében. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 93-102. (2000)

Kelemen, Elemér: Jelentés az MTA Pedagógiai Bizottsága Neveléstörténeti Albizottsága 2000. évi tevékenységéről. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 529-530. (2000)

Kelemen, Elemér: Jelentés az MTA Pedagógiai Bizottsága Neveléstörténeti Albizottsága tevékenységéről (1996-1999). Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 121-124. (2000)

Kelemen, Elemér: Oktatásügyi változások Kelet-Európában. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 315-330. (2000)

Kelemen, Elemér: Zibolen Endre neveléstörténeti munkássága. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 97-104. (2000)

Kende, Ágnes: A kudarcok okai. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 57-62. (2000)

Keveházi, Katalin: Könyvtárszoba a hálózaton : a Szegedi Egyetemi Könyvtár régi könyveinek feldolgozása Corvina-rendszerben. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 83-87. (2000)

Kiss, Erzsébet: Roma gyerekek képzése a Kárpátok Eurorégió magyarországi területén : az edelényi példa. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 69-77. (2000)

Kiss, Ilona: Magyar művészkönyvek Frankfurtban (Goethe Intézet: Magyar Művészkönyvek Bibliotékája). Iskolakultúra, (10) 4. pp. 109-111. (2000)

Kocsis, Mihály: Egy Baranya megyei iskolai tudásmérés néhány vizsgálati területéről. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 3-13. (2000)

Kocsis, Mihály: Pedagógusképzés és továbbképzés. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 94-100. (2000)

Kokas, Károly: Könyvtárak az ezredforduló után. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 3-9. (2000)

Koltai, Dénes; Várnagy, Péter: A magyar felnőttoktatás jogi környezete. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 61-65. (2000)

Komáromi, Gabriella: Tutajos "tanulóévei" : Fekete Istvánról évfordulók idején. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 82-89. (2000)

Kontra, József: A kreativitás és a matematikai teljesítmény minősítő értékelése. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 249-273. (2000)

Kovács, Etele: A testnevelő tanárok véleménye a kibocsátó intézmény képző munkájáról. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 499-520. (2000)

Kovács, Szilvia: A Galois-gráf alkalmazása a fizika tanításában. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 46-56. (2000)

Krajnik, József: Az arisztotelészi szépség, jóság, igazság a művészeti nevelésben. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 9-16. (2000)

Krausz, Katalin: Az antiszemitizmus tragikus komédiája : Shakespeare: A velencei kalmár. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 91-98. (2000)

Krisztián, Béla: Az emberi erőforrás : képzési stratégia Pécsett. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 74-83. (2000)

Krisztián, Béla: Iskolaelméletek és iskolai élet (Zrinszky László könyvéről). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 115-117. (2000)

Kéri, Katalin: Tudományok és tanulmányi tervek a középkori iszlám világban. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 81-96. (2000)

L

L. Nagy, Zsuzsa: Trianonról. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 26-32. (2000)

Ladányi, Andor: Zibolen Endre tevékenysége a szervezett felsőoktatás-elméleti kutatások megindítása terén. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 105-111. (2000)

Ligeti, György: Mit tehet az iskola? : roma-kép az iskolában. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 16-26. (2000)

Liskó, Ilona: Szülői vélemények az általános képzés meghosszabbításáról. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 3-14. (2000)

Lizakovszky, Éva: A kétnyelvű gyermek. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 103-106. (2000)

Lukács, Barnabás: A halmozottan hátrányos helyzetű és cigány fiatalok nevelése - oktatása - szakképzése: a kazincbarcikai Don Bosco Szakképző és Általános Iskola modellje. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 63-68. (2000)

Lukács, László: A püspöki kar körlevele a házasságról és a családról. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 87-95. (2000)

Lányi, András: Az iskolai etikaoktatás vitájához. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 91-93. (2000)

Lénárd, Sándor; Rapos, Nóra: A felsőoktatás modernizálásának néhány tendenciája. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 33-51. (2000)

M

Magyar, László András: Az arab orvostudomány. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 69-80. (2000)

Makai, Éva; Trencsényi, László: A roma-pedagógia előzményei és jelene. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 87-92. (2000)

Marton, Ferenc: Variatio est mater studiorum. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 127-140. (2000)

Mihály, Petra: Egy "ízig-vérig normális regény". Iskolakultúra, (10) 5. pp. 79-88. (2000)

Miklóssy, Endre: A tanítók nemzedéke. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 33-42. (2000)

Miltényi, Miklós: Makettek a történelemtanításban. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 88-98. (2000)

Molnár, Edit Katalin: A fogalmazási képesség fejlődésének mérése. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 49-59. (2000)

Molnár, László: Robert B. Cairns, Glen H. Elder, Jr. és E. Jane Costello (szerk): Developmental Science : Cambridge University Press, Cambridge 1996. 291 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 243-245. (2000)

Montgomery, A. Y.; Molnár, Edit Katalin: Technikák és eszközök a tanulói feladatok és dolgozatok automatizált értékelésére. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 459-472. (2000)

Mrázik, Júlia: Normatudat - nyelvi norma (Kemény Gábor (szerk.): La norme linguistique). Iskolakultúra, (10) 5. pp. 110-114. (2000)

Murányi, Yvett: Piscator, Brecht, Artaud. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 57-62. (2000)

Máthé, Andrea: Shakespeare magyarországi húgai (Fábri Anna: A nő és hivatása. Szemelvények a magyarországi nőkérdés történetéből 1777-1865). Iskolakultúra, (10) 3. pp. 112-115. (2000)

Máthé, József: "Görnyesztnek bíbor harmatok" : József Attila: Pöttyös. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 129-132. (2000)

Mészáros, Anita: Etnikai hangsúly vagy közösségismeret? Iskolakultúra, (10) 12. pp. 27-33. (2000)

Mészáros, Anita: A változatosság pedagógiája. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 28-35. (2000)

N

Nagy, József: Összefüggés-megértés. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 141-185. (2000)

Nagy, Lászlóné: Analógiák a biológiában : tudomány és tanítás. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 28-33. (2000)

Nagy, Lászlóné: Analógiák és az analogikus gondolkodás a kognitív tudományok eredményeinek tükrében. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 275-302. (2000)

Nagy, Mária: Nemzetközi tendenciák. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 103-107. (2000)

Nagy, Péter Tibor: Hittanoktatás az ötvenes években. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 38-46. (2000)

Nagy, Péter Tibor: Hittanoktatás és világnézeti nevelés 1956 után. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 121-129. (2000)

Nagy, Péter Tibor: Iparos-tanonc oktatáspolitika az irányított gazdaság születésének évtizedeiben. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 79-96. (2000)

Nagy, Péter Tibor: Zsidóság, asszimiláció, iskola-stratégia. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 99-102. (2000)

Nikolov, Marianne: Kódváltás pár- és csoportmunkában általános iskolai angolórákon. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 401-422. (2000)

Nyíri, András: Szomorú trópusok közelében : etnikus kultúra vagy a szegénység kultúrája-e a cigányságé? Iskolakultúra, (10) 2. pp. 47-56. (2000)

Nádasi, Edit: Az írástanulás titkai. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 108-110. (2000)

Nádori, László: Az Európai Unió és a magyar sport. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 58-66. (2000)

Németh, András: Nemzetközi tudományfejlődési és recepciós tendenciák a század első hazai pedagógiai lexikonjaiban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 187-207. (2000)

Nóbik, Attila: Kísérlet a gyermekkép fogalmának meghatározására : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 367-376. (2000)

P

Palkó, Gábor: Az újraolvasás folyamata. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 111-113. (2000)

Pelles, Tamás: A pannonhalmi olasz gimnázium. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 63-70. (2000)

Perger, Péter: Kézikönyv a könyvről (V. Ecsedy Judit: A könyvnyomtatás Magyarországon a kézisajtó korában 1473-1800). Iskolakultúra, (10) 4. pp. 105-109. (2000)

Perjés, István: A berámázott világ : a kerettantervek néhány elvi kérdéséről. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 57-70. (2000)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: A multimediális szövegek megközelítései (2. rész). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 18-27. (2000)

Petőfi S., János; Benkes, Zsuzsa: A multimediális szövegek megközelítései. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 49-57. (2000)

Pléh, Csaba: A demokrácia, a szabadság és a pszichológusok. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 83-87. (2000)

Pollmann, Ferenc: Történelmi leckék : videókazettákon a közelmúlt történelme. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 107-108. (2000)

Pápszi, Szilvia: Visszájára fordult világ : Weöres Sándor: Merülő Saturnus. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 132-138. (2000)

Pásku, Judit; Münnich, Ákos: Az extrakurrikuláris oktatás nem specifikus hatásai. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 59-77. (2000)

Péntek, János: Közelebb a szöveghez (Petőfi S. János - Benkes Zsuzsa: A szöveg megközelítései). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 102-105. (2000)

Pólya, Zoltán: Kilenc év Csenyétén. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 80-87. (2000)

R

R. Várkonyi, Ágnes: Vázlat a művelődéstörténet helyzetéről. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 32-37. (2000)

Radnóti, Katalin: Az induktív módszer zavarai az oktatásban. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 34-44. (2000)

Radnóti, Katalin: tudományos gondolkodás története (Rapolyi László - Szegedi Péter: A tudományos gondolkodás története). Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 221-227. (2000)

Rajsli, Ilona: Ezredvég - "gyorskultúra" - nyelv : mit tehet a nyelvész? Iskolakultúra, (10) 5. pp. 19-24. (2000)

Reisz, Terézia: Az iskolai teljesítmények szociokulturális megközelítése. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 50-62. (2000)

Reisz, Terézia: Újító pedagógusok és pedagógiai innováció. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 3-14. (2000)

Rumbold, Éva: A tautológia többletjelentése. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 52-58. (2000)

S

S. Szabó, Péter: Prohászka Ottokár betiltott írásai (Prohászka Ottokár: Élő kereszténység). Iskolakultúra, (10) 4. pp. 111-115. (2000)

Sebő, Péter: Hűnek maradni az irodalomhoz : Jorge Luis Borges. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 38-45. (2000)

Sebő, Péter: A tudomány racionalitásának felszámolása : Feyerabend kísérletei. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 31-43. (2000)

Sennyey, Pongrácz: A könyvtár jövője : hozzászólás Kokas Károly cikkéhez. Iskolakultúra, (10) 5. pp. 91-94. (2000)

Sikné Lányi, Cecília: 12–14 éves tanulók számítógép használata. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 331-342. (2000)

Silling, István: Szakrális motívumok, nyelvi sajátságok : Herceg János: Ég és föld. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 144-152. (2000)

Solt, Kornél: D'Artagnan elveszíti a kalapját : rejtett ellentmondások egy regényben. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 113-115. (2000)

Somorjai, Eszter: A színház szerepe. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 111-113. (2000)

Somorjai, Eszter: A "színi hatás" : színház és dráma viszonya egy Vörösmarty-drámában. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 26-37. (2000)

Stemler, Miklós: Olvasni jó? (L. Simon László - Thimár Attila [szerk.] Az olvasó - az olvasás. Irodalmi tanulmányok). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 99-102. (2000)

Stemler, Miklós: A befogadás útjai. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 111-114. (2000)

Surányi, Bálint: Az oktatási expanzió: problémák és perspektívák. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 38-50. (2000)

Sz. Molnár, Szilvia: A líraolvasás lehetőségei (Menyhért Anna: 'Én'-ek éneke). Iskolakultúra, (10) 2. pp. 117-119. (2000)

Sz. Molnár, Szilvia: A világ mint könyvtár, tehát képzet (Jorge Luis Borges Bábeli könyvtára). Iskolakultúra, (10) 4. pp. 73-75. (2000)

Szabó, Ildikó; Falus, Katalin: Politikai szocializáció közép-európai módra a magyar sajátosságok. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 383-400. (2000)

Szabó, János: A Magyar Honvédség hivatásos állománya és a cigány származású katonák. Iskolakultúra, (10) 12. pp. 88-95. (2000)

Szakály, Márta: A biológia érettségi-feladatbank munkálatai. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 23-39. (2000)

Szegedy-Maszák, Zoltán: Intermedia NEAR Computer. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 166-176. (2000)

Szekszárdi, Júlia: A serdülők erkölcsi szocializációja : útkeresés a labirintusban. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 473-498. (2000)

Szentpéteri, Márton: Egy régi magyaros konferenciakötet (Jankovits László és Kecskeméti Gábor (szerk.): Janus Pannonius és a humanista irodalmi hagyomány). Iskolakultúra, (10) 4. pp. 115-117. (2000)

Szombathy, Bálint: A szentségtelenített mozgókép (Bóna László: Fantomképek). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 105-107. (2000)

Sándor, Sára: Loïc Chamel: Le pasteur Oberlin : Presses Universitaires de France, 1999. 124 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 1. pp. 113-115. (2000)

T

Takács, Gáborné; Takács, Gábor: A tanulók gondolkodásáról : egy fővárosi iskola 13 éves diákjainak vizsgálata. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 44-54. (2000)

Takács, Tímea: Gyökök és együtthatók közötti összefüggés tanítása. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 40-44. (2000)

Takács, Viola: A Galois-gráfok pedagógiai alkalmazása.

Takács, Viola: Médiumpedagógia szak Pécsett. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 12-18. (2000)

Takács, Viola: A szülők iskolai végzettsége és gyermekeik iskolázási terve. Iskolakultúra, (10) 8. pp. 14-33. (2000)

Tarbay, Ede: Erósz a népmesében. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 79-88. (2000)

Tarbay, Ede: Ítélet a népmesében. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 90-98. (2000)

Tarcsa, Zoltán: A szabadság szigetei : az Általános Művelődési Központok esélyeiről. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 88-94. (2000)

Tardos, Katalin; Vörös, Miklós: Két klasszikus magyarul (Marie Jahoda, Paul F. Lazarsfeld és Hans Zeisel: Marienthal; William Foote Whyte: Utcasarki társadalom). Iskolakultúra, (10) 3. pp. 101-106. (2000)

Trencsényi, László: Lengyel László esete Lengyel Lászlóval. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 110-112. (2000)

Tunkli, Gábor: Iskolakultúra Nap, 1999. A minőségbiztosítás kérdései. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 69-74. (2000)

Tétényi, Csaba: Ki az, aki jelent? : egy Mészöly-novella "moralizáló" olvasata. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 138-144. (2000)

Tószegi, Zsuzsanna: A digitális könyvtár mítosza. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 14-19. (2000)

Tóth, Dénes: Palasovszky Ödön és az "új elvű színház". Iskolakultúra, (10) 5. pp. 88-91. (2000)

Tóth, Klára: Védtelenül? (Marcell Friedmann: Televízió és agresszió). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 113-114. (2000)

Tóth, Olga: Egy szociológiai alapmű (Michael Young és Peter Willmott: Család és rokonság Kelet-Londonban). Iskolakultúra, (10) 5. pp. 114-116. (2000)

Tóth, Zoltán: "Bermuda-háromszögek" a kémiában. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 71-76. (2000)

Török, Lajos: A Petőfi-értés lehetséges útjai. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 113-117. (2000)

U

Ugrin, Gáborné: Könyvtárpedagógia. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 60-67. (2000)

Ungváry, Rudolf: Az ETO szükségessége. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 27-31. (2000)

V

V. Gilbert, Edit: A magyar irodalom orosz olvasmányai. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 113-119. (2000)

Vankó, Annamária: Az én-elbeszélés alternatívái : Gérard Genette, Dorrit Cohn és Mieke Bal narratológiája. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 152-161. (2000)

Varga, Gábor: Dr. Harsányi András (1914-1966); Baráth Béla: Martonfalvi György munkásságának jelentősége... : a Debreceni Teológiai Egyetem Harsányi Alapítványának Kiadványai, Debrecen, 2000. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. p. 525. (2000)

Vass, István: Változásigény az elemi oktatásban (is)? Iskolakultúra, (10) 5. pp. 67-72. (2000)

Vass, Vilmos: Az oktatás tartalmi szabályozása : nemzetközi kitekintés. Iskolakultúra, (10) 6-7. pp. 48-57. (2000)

Vastagh, Zoltán: Az iskolai oktatás hatékonyságát növelő kooperatív, kiscsoportos oktatás. Iskolakultúra, (10) 2. pp. 19-25. (2000)

Vecsey, Zoltán: A tudatos élmény problémái empirikus nézőpontból. Iskolakultúra, (10) 10. pp. 11-17. (2000)

Vidovszky, György: 698 megabájt szellemi kihívás (Hartai László - Hirsch Tibor: Jancsó CD-ROM). Iskolakultúra, (10) 10. pp. 109-112. (2000)

Vinczellér, Katalin: Szép és Szomory. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 63-68. (2000)

Vágó, Irén: Ösztönző formák. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 74-75. (2000)

Vári, György: Gyermek a Műhelyben. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 77-82. (2000)

Vári, György: "Vígan kimaradni e korból" : óda az észhez - In memoriam Vas István. Iskolakultúra, (10) 1. pp. 108-110. (2000)

Vígh, Dániel: Szakközépiskolai oktatók a multimédiás tananyagokról. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 2. pp. 209-225. (2000)

Vörös, Miklós: A skacok. Iskolakultúra, (10) 9. pp. 102-106. (2000)

Z

Z. Karvalics, László: Az elefánt testrészei : az információtörténelem mint szemléletmód. Iskolakultúra, (10) 4. pp. 20-26. (2000)

Zrinszky, László: A pedagógia (és a pedagógusok) normaproblémája. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 3. pp. 303-313. (2000)

Zsolnai, Anikó: Gian Vittorio Caprara és Daniel Cervone: Personality: Determinants, Dynamics, and Potentials : Cambridge University Press, Cambridge, 2000. 488 o. : [könyvismertetés]. Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (100) 4. pp. 526-527. (2000)

Zákány Tóth, Péter: Megszakítottság, folytonosság, többszólamúság (Veres András: Művek, pályák, nemzedékek). Iskolakultúra, (10) 12. pp. 107-115. (2000)

Zátonyi, Sándor: Tanári és tanulói vélemények a fizika tananyagáról. Iskolakultúra, (10) 3. pp. 15-22. (2000)

É

Éliás, Balázs: A paradigmaváltás dilemmái a középfokú magyartanításban. Iskolakultúra, (10) 11. pp. 46-49. (2000)

A lista elkészítésének dátuma 2018. November 15. 01:02:31 CET.