![]() | Up a level |
, Zalán: Lapvég. In: Iskolakultúra, (9) 1. p. 112. (1999)
Adey, Philip: Gondolkodtató természettudomány : a természettudomány, az általános gondolkodási képesség kapuja. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 33-45. (1999)
Adorján, Ferencné: A teknős tartja a hátán a világot. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 92-95. (1999)
Adorján, Richárd: Költségeink haszna, avagy haszontalanságunk költségei : költség-haszon elemzés az oktatás területén: egy kecskeméti iskolaépítési példa. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 11-22. (1999)
Agyagási, Klára: K voprosu ob étnogeneze marijcev. In: Acta Orientalia Academiae Scientiarum Hungaricae, (52). pp. 293-307. (1999)
Agyagási, Klára: Megjegyzések a szó(tag)harmóniáról az óorosz deg"t' 'kátrány' szó kelet-európai vándorlása kapcsán. In: Magyar nyelvjárások, (34). pp. 41-48. (1999)
Agyagási, Klára: V. P. Ivanov, Čuvašskaja diaspora. Rasselenie i čislennost'. Etno-geografičeskij spravočnik. In: Ethnica, (1). pp. 22-23. (1999)
Agyagási, Klára: Volga-vidéki etimológiák II. In: Folia Uralica Debreceniensia, (6). pp. 3-13. (1999)
Agyagási, Klára: A cseremisz etnogenezis rekonstrukciójához. In: Ünnepi kötet Szabó László tiszteletére. pp. 85-94. (1999)
Andor, Mihály: A kétféle diploma. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 46-54. (1999)
Andor, Mihály: A könyv mint a kulturális tőke mutatója. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 62-70. (1999)
Andor, Mihály and Liskó, Ilona: Iskolaválasztás és mobilitás. ISBN 963 0397 420
Arató, László: Mikszáth, a nagymester. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 20-28. (1999)
Arday, István: Környezetvédelem a földrajz tanításában. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 80-91. (1999)
Aszalós, János: A korrupcióról. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 76-85. (1999)
B. Fejes, Katalin: Egy mondatszerkezet-típus használata a Természetismeret 6. (Fizika és kémia) című tankönyv szövegében. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 76-78. (1999)
Bagu, Balázs: Reformpedagógiai törekvések Kárpátalja magyar iskoláiban. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 87-91. (1999)
Bajomi, Iván: Az elsőbbséget élvező oktatási körzetek Franciaországban. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 115-117. (1999)
Ballér, Endre: A hazai neveléstudományról : diszciplináris elemzés. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 425-456. (1999)
Balogh, Lídia: Pósa bácsi postája. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 103-109. (1999)
Balázs, Éva: Területi tervezés a közoktatásban. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 52-66. (1999)
Bednanics, Gábor: Ambivalenciák filozófusa : új könyv Descartes-ról. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 101-103. (1999)
Bednanics, Gábor: Mit jelent "olvasni"? In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 98-103. (1999)
Bence, Erika: Szerb Antal Magyar irodalomtörténetének 19. század-képe. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 57-70. (1999)
Benkes, Réka and Vass, László: Gutenbergtől a Neumann-univerzum felé : a Magyar Elektronikus Könyvtár és a Sulinet. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 77-80. (1999)
Benkes, Réka and Vass, László: Kogníció és hipermediális kommunikáció : informatika és honismeret. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 83-92. (1999)
Benkes, Valéria and Vass, László: Fizika felkészítő - digitálisan. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 90-93. (1999)
Benkes, Zsuzsa: A tankönyvi szövegek tipografizálásával kapcsolatos kreatív gyakorlat. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 81-86. (1999)
Berta, Tibor: Az anyanyelv hatásának tükröződése a spanyol névszórendszerben a magyar tanulóknál. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 98-103. (1999)
Bogdanoviç, Nebojsa and Verbiç, Srdjan: Hallgatói kutatási programok : a tehetséges hallgatók képzésének legjobb módja. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 83-85. (1999)
Bogoly, József Ágoston: A magyar nyelv mondatainak megértési modellje : a kognitív tudomány és a kísérleti pszicholingvisztika interpretációs elméleteinek komparatisztikája. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 3-13. (1999)
Bogoly, József Ágoston: A reflektált intertextuális olvasásmód kiterjesztése : Karl Mannheim művéről a szövegközöttiség és a kánonképződés elméleti nézőpontjából. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 70-78. (1999)
Bohár, András: Kultúrkritika és esztétikai konzervativizmus. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 106-108. (1999)
Bohár, András: Kultúrkritika és esztétikai konzervativizmus. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 134-136. (1999)
Boldizsár, Ildikó: A BIT-agyú gyerekek és a mese. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 69-71. (1999)
Bonifert, Domonkosné: Bemutatjuk a szegedi fizikatankönyveket. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 70-71. (1999)
Bors, Lídia: A pécsi nyolcadik osztályosok idegen nyelvi tudásának értékelése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 289-306. (1999)
Budai, Ilona: A néphagyomány szerepe a pedagógiai munkában. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 102-106. (1999)
Bujtás, László zsigmond: A gályarab prédikátorok és Frans Burman levélváltása. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (6). pp. 35-74. (1999)
Bukta, Katalin: Fekete Hajnal, Major Éva és Nikolov Marianne (szerk.): English Language Education in Hungary: A Baseline Study : The British Council Hungary, 1999. 257 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 210-212. (1999)
Bán, Ervin: Louis Porcher et Dominique Groux: L'apprentissage précoce des langues : Presses Universitaires de France, Paris, 1998. 128 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 212-213. (1999)
Báthory, Zoltán: Természettudományos nevelésünk - változó magyarázatok. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 46-54. (1999)
Békési, Kálmán: Pulliam, John D. - Van Patten, James: History of Education in America : Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey and Columbus, Ohio 1998. 334 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 349-351. (1999)
Bóta, Margit: Tehetségnevelés: a család szerepe és kapcsolata az iskolával. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 89-93. (1999)
Bóta, Margit and Dávid, Imre: Az érem két oldala : tanári és tanulói vélemények a tehetségről. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 14-23. (1999)
Cs. Czachesz, Erzsébet: Az olvasásmegértés és tanítása. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 3-15. (1999)
Csapó, Benő: Az értelmi képességek fejlesztésének történelmi-társadalmi kontextusa. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 3-15. (1999)
Csapó, Benő: Természettudományos nevelés: híd a tudomány és a nevelés között. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 5-17. (1999)
Csekő, Ernő: Az érettségiről - 1902-ben. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 110-112. (1999)
Csikós, Csaba: Eretnek gondolatok a filozófiáról. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 39-46. (1999)
Csillag, Ferenc: "Belülről és kívülről" : mai szemmel egy tizenöt évvel ezelőtti zenepedagógiai oktatási kísérletről. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 59-68. (1999)
Csizér, Kata and Dörnyei, Zoltán and Nyilasi, Emese: Az általános iskolások nyelvtanulási attitűdjei és nyelvválasztása Magyarországon : az orosztól az angolig? In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 193-204. (1999)
Csoma, Gyula: Kihívások és funkciók : teoretikus kommentár Durkó Mátyás új könyvéhez. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 61-65. (1999)
Csorba, Csaba: Honismereti tankönyvek. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 116-119. (1999)
Csányi, Erzsébet: Mese-beszéd: önreflexióaz antik regényben. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 89-92. (1999)
Csíkos, Csaba: Iskolai matematikai bizonyítások és a bizonyítási képesség. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 3-21. (1999)
Csíkos, Csaba: Nem-paraméteres statisztikai módszerek alkalmazási lehetőségei a pedagógiai kutatásban. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 113-119. (1999)
Csősz, József: Iskolakultúra - olvasáskultúra. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 106-108. (1999)
Danka, Krisztina: A "Kérdés" és a "Felelet" embere : hindu mitológiai elemek Szabó Lőrinc és Weöres Sándor költészetében. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 79-90. (1999)
Demény, Lajos: Magyarságtörténet a honfoglalás előtti században [könyvismertetés]. In: A hét : társadalmi, politikai, művelődési hetilap, (30) 6. p. 9. (1999)
Deák, Ferenc: Gnóthi szeauton. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 88-96. (1999)
Deák, Gábor: Kékes Szabó Mihály és Pukánszky Béla: Tanárképzés a kolozsvári-szegedi Ferenc József Tudományegyetemen (1872-1934) : a tantervelmélet forrásai 20. Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 1998. 324 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 108-111. (1999)
Donáth, Péter: Oktatáspolitika és tanárképzés az első Nagy Imre-kormány idején. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 71-95. (1999)
Durkó, Mátyás and Szabó, József: Az ezredforduló kihívása: az integráló andragógia. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 307-321. (1999)
Dér, Katalin: Értelmezéstani elvek a Bibliában. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 96-103. (1999)
Erdei, Klára: Hungaricumok XVI-XVII. századi észak-német magánkönyvtárakban. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (6). pp. 161-174. (1999)
F. Dárdai, Ágnes: Tankönyvelemzési modellek a nemzetközi tankönyvkutatásban. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 44-53. (1999)
Faludi, Szilárd: Dr. Gáspár László: Neveléselmélet : Okker Kiadó, Budapest, 1997. 175 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 107-108. (1999)
Fodor, László: Jegyzetek az interkulturális nevelésről. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 91-99. (1999)
Fábry, Béla: Átalakulás Fóton. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 96-100. (1999)
Fáy, László: Rendhagyó filozófiaóra IV. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 47-61. (1999)
Fóris, Ágota: Egy olasz nyelvészeti antológiáról. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 106-108. (1999)
Fóris, Ágota: A Galilei-per megítélése. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 20-28. (1999)
Fóris, Ágota: Tudománytörténeti remeklések. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 71-74. (1999)
Fóris, Ágota: A rendkívüli és az átlagos elme. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 112-114. (1999)
Földesi, Tamás and Földesy, Gyöngyi: Az emberi jogok dilemmái. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 3-11. (1999)
Füle, Sándor: Az iskolai napközi otthonok 20. századi fejlődése. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 54-60. (1999)
Füllér, Gizella: Tehetséggondozás korai gyermekkorban?! In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 32-38. (1999)
G. Havas, Katalin: Gondolkodni kell tanítanunk! In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 76-80. (1999)
Garai, Zsolt: Az oktatási mező és játékosai. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 87-89. (1999)
Gecsei, Kolos: A nemi nevelés koncepciói a századelőn. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 118-124. (1999)
Gintli, Tibor: A szent Lehetetlenség. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 92-95. (1999)
Gordon Győri, János: Ellen Winner: Gifted children: Myths and realities : Basic books, 1996. 449 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 205-210. (1999)
Gordon Győri, János: A közvetlen gondolkodási készség-fejlesztés pedagógiája az elmúlt évtizedek nemzetközi gyakorlatában. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 16-35. (1999)
Györffy, Miklós: A költő és hazája : Thomas Bernhard és Ausztria. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 151-155. (1999)
Gáspár, Csaba László: A személy megismeréséről : kísérlet a hit-szeretet-remény filozófiai rekonstrukciójára. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 16-29. (1999)
Géczi, János: Egy szempont a biológia-tankönyvek szövegének és illusztrálásának vizsgálatához. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 55-69. (1999)
Géczi, János: A tudás forrása: a kert. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 221-243. (1999)
Gócza, Anita: Menuhin-program a toleranciáért. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 108-109. (1999)
Gút, Erika: A nyugati fríz kisebbség túlélési esélyei Hollandiában. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 101-104. (1999)
H. Nagy, Péter: Az Ady-líra poétikai dilemmái : alakulástörténeti vázlat. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 70-82. (1999)
H. Nagy, Péter: Szociális struktúrák - az önépítés alakzatai : a társadalom és a jog autopoietikus felépítése. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 80-86. (1999)
H. Nagy, Péter: Szociális struktúrák mint az önépítés alakzatai : a társadalom és a jog autopoietikus felépítése. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 125-131. (1999)
Hajda, Balázs: A hazai Foucault-recepció lehetőségei. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 108-110. (1999)
Halmai, Tamás: Az elhagyott horizont. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 111-113. (1999)
Halmai, Tamás: Műfajelmélet helyett: műfajelméleti gondolkodás. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 80-82. (1999)
Halász, Gábor: A pedagógusok továbbképzése: az oktatásfejlesztés eszköze. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 108-117. (1999)
Hobson, Art: Releváns fizikát mindenkinek! : társadalmi témák a fizikában. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 108-113. (1999)
Hoffmann, Rózsa: A minőségbiztosítás konfliktusai az iskolavezetésben. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 100-107. (1999)
Honffy, Pál: Két könyv a szépről. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 69-71. (1999)
Horváth, Szilárdné: Amiben világelsők vagyunk : az Internet iskolai, oktatási felhasználása. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 124-127. (1999)
Hovanyecz, László: István, a király. Kristó Gyula: A tizenegyedik század története [könyvismertetés]. In: Népszabadság : országos napilap, (57) 200. p. 29. (1999)
Huszár, Zsuzsanna: Hogyan építsünk tanösvényt? In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 105-106. (1999)
Illés, Jenő: A Dózsa György című dráma és a Dózsa-alak Illyés Gyula életművében. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 66-69. (1999)
Iványi, Jozefa: A Bauhaus pedagógiájáról. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 33-41. (1999)
Iványi, Jozefa: A Bauhaus pedagógiájáról. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 94-102. (1999)
Juhász, Erika and Márkus, Edina: Természettudományos tévképzetek iskolai vizsgálata. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 97-103. (1999)
Józsa, Krisztián: Harold F. O'Neil és JR. Michael Drillings (szerk.): Motiváció: elmélet és kutatás : Vince Kiadó, Budapest, 1999. 324 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 459-462. (1999)
Józsa, Krisztián: Mi alakítja az énértékelésünket fizikából? In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 72-80. (1999)
Kamarás, István: Mikor lőhető le a zongorista? : a művészeti értékközvetítés erkölcsi dilemmái. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 71-79. (1999)
Kapcsáné Németi, Júlia and Szabó, Imre: Az értelmi fogyatékos tanulók iskolai nevelése : az Ember és Társadalom műveltségterület jelentősége. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 36-45. (1999)
Karikó, Sándor: Az "ifjúság" elvétele vagy trónra emelése? In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 10-19. (1999)
Karikó, Sándor: A nevelésfilozófia polgárjogáért. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 104-105. (1999)
Keresztes, György: Középiskolai filozófia oktatási kísérlet Törökbálinton. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 179-184. (1999)
Kiss, Antal: Arany János moza-ikon : (Sóhajversek...?). In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 93-97. (1999)
Kiss, Judit and Péntekné Weinelt, Beáta and Török, Gábor: Adalékok a szombathelyi középiskolások mozgókép-kultúrájához. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 161-165. (1999)
Kiss, Tihamér: Erkölcsi személyiséggé fejlesztés óvodai és iskolai foglalkozásokon. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 23-31. (1999)
Kocsis, Mihály: Weszely Ödön munkássága a Magyar Királyi Erzsébet Tudományegyetemen. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 114-125. (1999)
Kontra, József: A gondolkodás flexibilitása és a matematikai teljesítmény. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 141-155. (1999)
Kontra, József: A matematika osztályzatok és a tanulók tantárgyhoz való viszonya. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 3-10. (1999)
Korom, Erzsébet: A naiv elméletektől a tudományos nézetekig. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 60-71. (1999)
Kovács, Imre: Ének-szóval. In: Iskolakultúra, (9) 11. p. 107. (1999)
Kozma, Tamás and Forray R., Katalin: Az oktatáspolitika regionális hatásai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 123-139. (1999)
Krausz, Katalin: Művészet és freudizmus. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 26-32. (1999)
Krausz, Katalin: Művészet és freudizmus. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 111-117. (1999)
Kristó, Gyula: Szakály Ferencre emlékezve. In: Délmagyarország, (206) 89. p. 9. (1999)
Kristó, Gyula: Szeged ünnepe. In: Délmagyarország, (117) 89. p. 7. (1999)
Kárpáti, Andrea: Beszámoló az MTA Pedagógiai Bizottsága "Informatika az Oktatásban" Albizottsága megalakulásáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 359-360. (1999)
Kéri, Katalin: Alapfokú oktatás a középkori iszlám világban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 61-69. (1999)
Kéri, Katalin: Az írott szó csendes birodalma : könyvek és könyvtárak a középkori iszlám világban. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 29-41. (1999)
Kéri, Katalin: Medreszék a középkori iszlám világban. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 29-39. (1999)
Kókay, György: Neveléstudomány a felvilágosodás korában. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 67-68. (1999)
Kós, Krisztina: Az elmélet metamorfózisa. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 83-84. (1999)
Köteles, Sándor: Az MVM Rt. bemutatóterme. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 114-116. (1999)
Kőszegi, Bertalanné: Differenciálás csoportmunkában alsós matematika órákon. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 75-78. (1999)
L. Erdélyi, Margit: A kultúraközvetítés lehetőségei filológiai szakon: új szlovákiai hungarológiai műhely. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 112-116. (1999)
L. Erdélyi, Margit: A kultúraközvetítés lehetőségei filológiai szakon: új szlovákiai hungarológiai műhely. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 129-133. (1999)
Lakatos T., József: A hiány hiánya : két könyv a gyermek- és ifjúsági irodalomról. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 104-106. (1999)
Lannert, Judit and Örkény, Antal and Szabó, Ildikó: Európai értékek, európai orientációk: magyar középiskolások értékorientációi egy empirikus kutatás tükrében. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 3-17. (1999)
Laucsek, István: Süss fel nap! In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 106-108. (1999)
Lipócziné Csabai, Sarolta: Társadalmi változások ábrázolása a kortárs ifjúsági regényben. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 72-75. (1999)
Liskó, Ilona: A különleges szakiskolák. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 165-170. (1999)
Loboczky, János: A modern hermeneutikai filozófia és az "esztétikai nevelés". In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 57-61. (1999)
Láng, Benedek: Két alkímiai fragmentum sorsáról. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 42-54. (1999)
Láng, Eszter: Barangolások az északi reneszánsz útjain. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 108-112. (1999)
Lükő, István: Technikai fejlődés és társadalom. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 55-60. (1999)
Lőrincz, Csongor: A retorika temporalitása : az eltévedt lovas mint intertextus. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 69-81. (1999)
Lőrinczné Thiel, Katalin: Maszkjáték és stílus Nietzsche és Hamvas Béla életművében. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 49-56. (1999)
Marx, György: A természettudomány tanításának új erkölcsi feladatai. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 55-59. (1999)
Mechlová, Erika and Kriafalusi, Dana: Információs és kommunikációs technikák a természettudományos oktatásban. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 81-82. (1999)
Mesterházi, Márton: Dujuszpik... In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 102-106. (1999)
Mihály, Ottó: Dilemmák és tézisek avagy tézisek a dilemmáról. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 94-98. (1999)
Molnár, Attila: Felzárkóztató program egy új módszer segítségével. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 171-173. (1999)
Molnár, Gyöngyvér: Einhorn Ágnes: Német nyelv. Mérés - értékelés - vizsga 5. : vizsgatárgyak, vizsgamodellek I. : Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 1998. 452 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 351-354. (1999)
Molnár, Gyöngyvér: A tanulás és tanítás kutatásának időszerű kérdései: milyen problémákkal foglalkozik a Learning and Instruction című folyóirat 1998-as évfolyama? In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 18-32. (1999)
Molnár, László: Holnap matekóra... In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 92-95. (1999)
Molnár, László: "Ukasar-urapon, aháge tokále, bulan guliba" : fejezetek a számrendszerek történetéből. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 52-59. (1999)
Molnár, Renáta and Szekeres, Róbert: Számok a jogban. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 188-195. (1999)
Molnár, Zsuzsa: Mit tudnak a középiskolások mechanikából? In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 35-43. (1999)
Mátyás, Judit: Norbert Boteram (szerk.): Interkulturelles Verstehen und Handeln : Centaurus - Verlagsgesellschaft Pfaffenweiler, 1993. 360 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 111-114. (1999)
Mészáros, Kálmán: Egy ajánlható történelem tankönyv és munkafüzet. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 120-123. (1999)
Nagy, József: Egyéniségfejlesztés. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 3-18. (1999)
Nagy, József: Oktatáspolitika: viták és távlatok. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 24-34. (1999)
Nagy, József: A kognitív készségek és képességek fejlesztése. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 14-26. (1999)
Nagy, Júlia: XVII-XVIII. századi református iskoladrámáink szerepe a nevelésben és az oktatásban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 375-387. (1999)
Nagy, Lászlóné: Hogyan sajátították el a tanulók "Az élővilág és a környezet" témakör tananyagát? : egy fogalomfejlődési vizsgálat tanulságai. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 86-96. (1999)
Nagy, Lászlóné: A biológiai alapfogalmak fejlődése 6-16 éves korban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 263-288. (1999)
Nagy, Mária: Jászok világa, jászok a világban. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 101-102. (1999)
Nagy, Péter Tibor: Vallásos nevelés 1949 előtt. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 389-412. (1999)
Nahalka, István and Kotschy, Beáta and Lénárd, Sándor and Szivák, Judit and Golnhofer, Erzsébet and Réthy, Endréné and Petriné Feyér, Judit and Falus, Iván and Vámos, Ágnes: A pedagógusok gyakorlati, mesterségbeli tudása. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 36-75. (1999)
Nyíri, András: Elitiskola, 1949-1954 : egy szociológiai kötet margójára. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 86-93. (1999)
Németh, András and Pukánszky, Béla: Magyar reformpedagógiai törekvések a XX. század első felében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 245-262. (1999)
Nóbik, Attila: Szabolcs Éva: Tartalomelemzés a gyermekkortörténet kutatásában : gyermekkép Magyarországon 1868-1890. : Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1999. 115 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 457-459. (1999)
Oláh, Attila: A tökéletes élmény megteremtését serkentő személyiségtényezők serdülőkorban. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 15-27. (1999)
P. Vásárhelyi, Judit: Magyarország könyvkultúrája a kezdetektől 1730-ig. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 77-79. (1999)
Panek, József: Szellemi kaland a millenniumra : Kristó Gyula professzor újabb ünnepre készül. In: Délmagyarország, (89) 156. p. 6. (1999)
Papp, Ferenc: Szekták - új vallási jelenségek. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 104-107. (1999)
Papp, Katalin: Természettudományos nevelés a 21. században: Nemzetközi Konferencia, Szeged, 1999. június 22-25. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 3-4. (1999)
Petriné Feyér, Judit: Hogyan tovább didaktikaoktatás? In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 215-217. (1999)
Petőfi S., János: Megjegyzések egy tankönyv globális tipográfiai struktúrájához. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 79-80. (1999)
Pléh, Csaba: A konstrukcionizmus és a pszichológia. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 3-14. (1999)
Prudits, Ella and Vári, Erzsébet: Az egyetemes virágzás festője : Pavel Filonov (1883-1941). In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 42-48. (1999)
Prudits, Ella and Vári, Erzsébet: Az egyetemes virágzás festője : Pavel Filonov (1883-1941). In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 103-110. (1999)
Pukánszky, Béla: Mészáros István: Die Geschichte des Tausendjährigen Ungarischen Schulwesens : Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1999. 188 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 355-357. (1999)
Pukánszky, Béla: Schneller István morálpedagógiai rendszere : a háromlépcsős etikai fejlődés. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 40-51. (1999)
Pukánszky, Béla: "Utazás a szobában" gyermeküket tanító apák a XIX. században. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 97-106. (1999)
Pál, Tamás: Kooperatív iskola? : a szervezeti viselkedés fejlesztése. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 119-126. (1999)
Péczely, Dóra: Az újraolvasás lehetőségei és az irodalmi kánonok. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 95-97. (1999)
Péteri, Annamária: 1848/49 mártírjai. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 112-113. (1999)
Radnóti, Katalin: Joy Palmer - Philip Neal: A környezeti nevelés kézikönyve : Körlánc Környezeti Nevelési Program 1998, InfoGroup Kft. Könyvek 7. 252 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 115-116. (1999)
Radnóti, Katalin: Tudományfilozófiai tanulmányok. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 184-187. (1999)
Radnóti, Katalin and Wagner, Éva: A természettudományos nevelés gyakorlati problémái. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 323-342. (1999)
Reök, György: Iskolapszichológiai munka a Remetekertvárosi Általános Iskolában. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 94-100. (1999)
Rozgonyiné Molnár, Emma: Fizikatankönyvek anyanyelvi bírálatáról. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 72-75. (1999)
Rácz I., Péter: "mi végre az olvasás, mi végre a könyv?". In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 85-88. (1999)
Rátkai, Árpád: Nem magyar gyerekek Szeged oktatási intézményeiben : módszer a közoktatási rendszerben levő gyermeknépesség etnikai összetételének felmérésére. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 23-37. (1999)
Révész, György: PARK-komputerkalauz. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 93-95. (1999)
Rózsahegyi, Tiborné: A gyermekek bevezetése a filozófiába. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 96-97. (1999)
Sallay, Hedvig and Münnich, Ákos: Családi nevelési attitűdök percepciója és a self-fejlődéssel való összefüggései. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 157-174. (1999)
Salló, László: A fiatal Babits világszemlélete. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 104-107. (1999)
Sebő, Péter: Lakatos Imre kísérletei a tudomány racionalitásának megmentésére. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 176-179. (1999)
Sebő, Péter: A tudomány tanításáról : természettudományok a közoktatásban. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 30-47. (1999)
Sebők, Zoltán: Egy feledhetetlen előadás. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 108-109. (1999)
Sebők, Zoltán: Lenin és a dadaizmus. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 85-90. (1999)
Sebők, Zoltán: A gondolkodás hasznáról és káráról : Manfred Jochum beszélgetése Konrad Paul Liessmann bécsi filozófussal. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 62-66. (1999)
Sikné Lányi, Cecília: A számítógépes információ optimalizálása "balkezes" megfigyelő számára. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 413-423. (1999)
Solt, Kornél: Amikor ellentmondás van egy regényben. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 27-35. (1999)
Stach, Reinhard and Orosz, Tímea: Faliképek mint a realitás didaktikai szegmensei : a realisztikus falikép fejlesztéséhez. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 39-59. (1999)
Szabolcs, Éva: A kvalitatív kutatási módszerek megjelenése a pedagógiában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 3. pp. 343-348. (1999)
Szabolcs, Éva and Réthy, Endréné: Fröbel és a nőmozgalmak Magyarországon. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 4. pp. 363-373. (1999)
Szabó, Csaba: Árva Zay Anna "Nyomorúság oskolája" című ima- és énekeskönyve. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (6). pp. 75-159. (1999)
Szabó, Endréné: A főváros mint iskolafenntartó. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 19-25. (1999)
Szabó, Endréné: A főváros mint iskolafenntartó. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 118-124. (1999)
Szabó, Eszter: Irodalomszociológiai szempontok az irodalomtanításban és az olvasónevelésben. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 108-111. (1999)
Szabó, Eszter: Irodalomszociológiai szempontok az irodalomtanításban és az olvasónevelésben. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 126-129. (1999)
Szakály, Sándor: Egy sokat vitatott korszakról - szakszerűen, tárgyilagosan. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 102-103. (1999)
Szakály, Sándor: Emlékképek - régi híradók : a televíziós oktatás sajátos műfaja? In: Iskolakultúra, (9) 6-7. p. 160. (1999)
Szakály, Sándor: Magyarország 1944-1990. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 90-91. (1999)
Szentpéteri, Márton: Régi és új összjátéka (?). In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 97-102. (1999)
Szigeti, József: Az Eötvös-kollégium középiskolai kisugárzása : részletek egy visszaemlékezésből. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 67-76. (1999)
Szilvássy, Orsolya: A művészetpedagógia filozófiája. In: Iskolakultúra, (9) 11. pp. 99-102. (1999)
Szirák, Péter: Az olvasás "visszatérése" : hozzászólás Lőrincz Csongor A retorika temporalitása című dolgozatához. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 82-84. (1999)
Szivák, Judit: A kezdő pedagógus. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 3-13. (1999)
Szoleczky, Emese: Békekiállítás a Hadtörténeti Múzeumban. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 195-198. (1999)
Szoleczky, Emese: Keretek és korlátok : adalékok és kontár gondolatok a testi fogyatékosok integrációjának kérdésköréhez a 20. század végének Magyarországán. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 114-119. (1999)
Szávai, Márton: Nyelvjátékok, vizuális eszközökkel. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 96-100. (1999)
Szávai, Márton: Nyelvjátékok, vizuális eszközökkel : a vizuális kommunikáció paradigmái az írásbeliség tükrében. In: Iskolakultúra, (9) 9. pp. 132-137. (1999)
Szélinger, Balázs: Oktatás és történelem Etiópiában. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 139-153. (1999)
Sándor, Zsuzsa: Műélmény, műértés és gyermekérzékeny esztétikai-művészeti nevelés avagy az ember-lét élvezete. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 156-159. (1999)
Takács, György: A katolikus társadalomkép és szociális tanítás hatása az európai jogfejlődésre. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 125-137. (1999)
Takács, Gábor: Felső tagozaton vizsgáltatható szélsőérték-problémák. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 173-176. (1999)
Takács, Gábor: Szimmetria a természetben. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 83-88. (1999)
Takács, Gábor: A játék és a tréfa szerepe a kisiskolások matematikaoktatásában. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 48-58. (1999)
Takács, Gábor: A mindennapi élet matematikája. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 79-89. (1999)
Tarkó, Klára: Az olvasás és a metakogníció kapcsolata iskoláskorban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 2. pp. 175-191. (1999)
Tatai, Zoltán: Program a magyarországi hátrányos helyzetű cigány gyermekek társadalmi esélyegyenlőségének elősegítésére. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 48-56. (1999)
Tompa, Klára: A matematika érettségi feladatbank munkálatai az Országos Közoktatási Intézet 1997-1998. évi projektjében. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 33-47. (1999)
Tompa, Klára: A matematika érettségiről a reform tükrében. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 28-36. (1999)
Trencsényi, László: Az alternatív pedagógiák nyomában. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 92-97. (1999)
Turai, Géza: Diáknap a környezet- és egészségvédelem jegyében. In: Iskolakultúra, (9) 4. pp. 61-65. (1999)
Tétényi, Csaba: Szabó Dezső Don Kisott penitencián című novellájáról. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 104-110. (1999)
Tóth, Dénes: Palasovszky Ödön experimentális korszaka. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 71-76. (1999)
Tóth, Tibor: Az olvasásra nevelésről. In: Iskolakultúra, (9) 1. pp. 66-68. (1999)
Tóth, Zoltán: Egy kémiai tévképzet nyomában : az egyensúlyi állandó bevezetésének lehetőségei és problémái. In: Iskolakultúra, (9) 2. pp. 108-112. (1999)
Tóth, Zoltán: A kémiatankönyvek mint a tévképzetek forrásai. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 103-108. (1999)
Udvardi Lakos, Endre: Beszéljünk a távoktatásról. In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 80-83. (1999)
Ujváry, Gábor: Volt-e alternatíva? In: Iskolakultúra, (9) 8. pp. 110-113. (1999)
V. Molnár, László: Orosz tankönyvek 1848-1849 Magyarországáról. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 111-114. (1999)
Varga, András: A königsbergi egyetem magyar diákjai. In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (6). pp. 1-34. (1999)
Vecsey, Zoltán: Érzékelés, nyelv és interpretáció : gondolatok egy angolszász filozófiai vitához. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 3-9. (1999)
Vidákovich, Tibor and Cs. Czachesz, Erzsébet: Az olvasásmegértési képesség fejlődése. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 60-69. (1999)
Vinczellér, Katalin: A "nosztalgikus abszurd" : egy drámatörténeti kategória alternatívája. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 99-102. (1999)
Volentics, Anna: Emlékeztető a Gyógypedagógiai Albizottság 1998. december 7-én tartott üléséről. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (99) 1. pp. 117-119. (1999)
Vosniadou, Stella and Ioannides, Christos: A fogalmi fejlődéstől a természettudományos nevelésig : egy pszichológiai megközelítés. In: Iskolakultúra, (9) 10. pp. 18-32. (1999)
Vukovári, Panna: Gyerekkrimibe öltözött irodalom. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 109-112. (1999)
Válas, Péter: A Web tanítása - információszerzés a hálózaton. In: Iskolakultúra, (9) 6-7. pp. 37-51. (1999)
Várnagy, Elemér: Csenyéte antológia. In: Iskolakultúra, (9) 5. pp. 97-99. (1999)
Ákos, Magdolna: Új-Zéland - pedagógus szemmel. In: Iskolakultúra, (9) 3. pp. 117-118. (1999)
Újj, Anna Mária: Martinovics Ignác "Harmonia naturalis" című értekezés : (latin-magyar szövegközlés). In: Lymbus Művelődéstörténeti Tár, (6). pp. 175-320. (1999)
Ősz, Gábor: A Katyn-szindróma tanítási lehetőségei. In: Iskolakultúra, (9) 12. pp. 12-19. (1999)