Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata című kiadvány cikkei

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 56.

Angelusz Erzsébet: Farkas Endre: Erkölcs, érték, nevelés : Budapest, 1980. Tankönyvkiadó. 170 oldal. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 210-212. (1981)

Benedek András: Összehasonlító pedagógia (Szerkesztette és a bevezető tanulmányt írta: Illés Lajosné) : Budapest, 1980. Tankönyvkiadó. 241 p. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 433-435. (1981)

Bábosik István: Szebenyi Péterné: Társadalmunk normái középiskolások tudatában : Budapest, 1980. Tankönyvkiadó. 408 oldal : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 1. pp. 93-94. (1981)

Bábosik István: A személyiség irányultságának formálása mint nevelési cél. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 231-244. (1981)

Bán Ervin: Az idegennyelv-oktatás ügye az európai közösséghez tartozó államokban : Jean-Pierre van Deth: L'enseignement scolaire des langues vivantes dans les pays membres de la Communauté Européenne. Bilan, réflexions et propositions : AIMAV-Didier, Bruxelles, 1979. 169 p. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 322-323. (1981)

Daróczy Sándor: Értékszocializáció a nevelés folyamatában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 258-268. (1981)

Durkó Mátyás: Felnőttek olvasásmegértési teljesítménye rendeskorú tanulókéhoz viszonyítva. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 1. pp. 21-38. (1981)

Eszik Zoltán: Komplex művelődési intézmények. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 195-202. (1981)

Falus Iván: A televízió alkalmazása a pedagógusképzésben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 409-416. (1981)

Fedorec G. F.: Tantárgyközi kapcsolatok az iskolások oktatásában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 1. pp. 13-20. (1981)

Golnhofer Erzsébet; M. Nádasi Mária: Tanárjelöltek a nevelés céljáról. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 305-310. (1981)

Habermann M. Gusztáv: A tanulmányi teljesítményt meghatározó szociális tényezők. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 1. pp. 87-90. (1981)

Horváth Márton: Kutatási irányaink és eredményeink az MTA pedagógiai kutató csoportjában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 223-230. (1981)

Hunyady Györgyné: Vastagh Zoltán: Mikrocsoportok az iskolai osztályokban : Akadémiai Kiadó, Budapest 1980. 191 oldal : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 1. pp. 94-96. (1981)

Kelemen Elemér: A Somogy megyei tanítómozgalom kezdetei. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 269-279. (1981)

Kovács Sándor: Beszámoló neveléstudományi kutatásokról : S. Markiund: Coordination de la recherche en matiére d'éducation au niveau national, In: Recherche en éducation en Europe (1977, L'Institut de l'UNESCO pour l'éducation, Hambourg), 19-31. p. ; M . Bobasch: L'enseignant-chercheur, In: L'Education, N° 412. 21 février 1980. 2-5 p. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 317-318. (1981)

Kovácsné Szabó Márta: Az UNESCO 1981-1983. évi nevelésügyi tervei. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 179-183. (1981)

Kozma Tamás: Bálint Mária - Gubi Mihály - Mihály Ottó: A polgári nevelés radikális alternatívái : szerkesztette: Mihály Ottó : Budapest, 1980. Tankönyvkiadó, 153 oldal. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 208-210. (1981)

Kozéki Béla: Az iskolai teljesítmény dinamikus faktorai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 358-367. (1981)

Krisztián Béla: Eugen P. Noveanu: Az oktatásprogramozás technikája : Budapest, 1980. Tankönykiadó. 240 p. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 435-436. (1981)

Kárpáti Andrea: 5. és 8. osztályos tanulók képzőművészeti tudásanyaga és ízlése : az 1980-as műelemzőkészség-vizsgálat országos adatainak tanulságai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 376-391. (1981)

Kárpáti Andrea: Kísérlet a műelemző képesség kialakítására és fejlesztésére 6-10 éves gyermekeknél. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 1. pp. 49-62. (1981)

Megyesi László: Oktatástechnológia (Szerk.: Falus Iván) : Budapest, 1980. Tankönyvkiadó, 192 p. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 430-433. (1981)

Mészáros István: Tóth Lajos: Tessedik Sámuel pedagógiai reformtevékenysége : Budapest, 1980. Tankönyvkiadó. 342 oldal : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 1. pp. 91-92. (1981)

Nagy Sándor: Az iskolai oktatás medikai megújulásának szükségessége, feladataink a bölcsészkari tanárképzésben. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 245-257. (1981)

Nagy Sándor: Húsz év után, új feladatok előtt a Magyar Pedagógia. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 1. pp. 3-12. (1981)

Orosz Sándor: A pedagógusképzés korszerűsítését szolgáló oktatási anyagok tervezése és készítése a szombathelyi Tanárképző Főiskolán. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 400-409. (1981)

Papp János: A hallgatók felkészítése a tanítási-tanulási tevékenység irányítására az iskolai gyakorlati képzés folyamatában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 1. pp. 39-48. (1981)

Petrikás Árpád: A személyiség mindenoldalú fejlesztésének világnézeti dimenziói. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 280-292. (1981)

Plötz Rudolf: Szocialista és monopolkapitalista neveléspolitika az NDK, az NSZK és Nyugat-Berlin tanterveinek tükrében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 168-178. (1981)

Rot Sándor: Az út az idegen nyelvhez a tanuló szívén keresztül vezet : tíz új I. oszt. gimnáziumi nyelvkönyv margójára. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 293-298. (1981)

Réthy Endréné: A tanulási motiváció fejlesztésének lehetőségei. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 368-375. (1981)

Salamon Zoltán: Sántha Pál: Szabadidő-közösségek az iskolában : Korszerű nevelés sorozat, Bp. 1980. Tankönyvkiadó, 115 p. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 311-312. (1981)

Salamon Zoltán; Sebestyén Dorottya: Integrációs törekvések a világnézeti nevelés érdekében a középiskolai természettudományos oktatásban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 346-357. (1981)

Sass Attila: A tanulók kommunista világnézetének fejlesztése : Szerkesztette: E. I. Monosszon : Pedagógika kiadó Moszkva, 1978. 304 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 313-316. (1981)

Schaffhauser Ferenc: Rosemarie Ahrbeck: Die allseitig entwickelte Persönlichkeit : a mindenoldalúan fejlett személyiség : tanulmányok a humanista képzési ideál történetéhez : Berlin, 1979. Volk und Wissen Volkseigener Verlag. 392 p. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 436-438. (1981)

Schmidt Ibolya: Brigitte Louis: System didaktischer Tendenzen nach Winnefeld : Materialen zur Unterrichtsanalyse TR-Verlagsunion, München 1976. 145 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 318-322. (1981)

Schmidt Ibolya: A tanítási óra elemzése Bellack módszerével. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 190-195. (1981)

Szabolcs Éva: Taxonómiák a nevelési célok rendszerében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 183-190. (1981)

Szabóné Fehér Erzsébet: Az első hazai pedagógia-tankönyv : 1797. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 1. pp. 63-78. (1981)

Szoboszlay Miklós: Nevelési-oktatási problémák Szlovákiában : a Jednotná Skola 1980. évfolyamának cikkei alapján. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 421-429. (1981)

Széchy Éva: A 70-es évek tőkés gazdasági válságainak hatása a polgári nevelés jelenkori alakulására. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 331-345. (1981)

Széchy Éva: A felnőttképzés tendenciái és ellentmondásai a modern kapitalizmusban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 107-115. (1981)

Sántha Pál: Az iskolai közösségek orientáló szerepe a diákok közművelődési tevékenységében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 116-127. (1981)

Tigyi András: A kognitív szféra magasabb szintjének mérési tapasztalatai oktatásunkban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 3. pp. 299-305. (1981)

Tóth Lajos: Tessedik és Thaer. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 154-167. (1981)

Tóth Sándorné: R. Gary Bridge, Charles M. Judd, Peter R. Moock: The determinants of educational outcomes. The impact of families, peers, teachers, and school : (Az iskolai eredményeket befolyásoló tényezők. A család, a kortársak, a tanárok és az iskola hatása) : Cambridge, Massachusetts, 1979. Ballinger Publishing Co. - 357 p. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 438-442. (1981)

Tóthné Dudás Margit: Beszámoló a magnetofon felhasználásával tervezett pedagógiai gyakorlat tapasztalatairól. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 416-421. (1981)

Tőkéczki László: Sárközi István: Az ellenforradalmi rendszer népiskolapolitikája Magyarországon (1919. aug. - 1944.) : Budapest, 1980. Akadémiai Kiadó. 271 oldal : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 212-213. (1981)

Varga Lajos: Albert Bandura: Sozial-Kognitive Lehrtheorie : szociál-kognitív tanuláselmélet : Stuttgart, 1979. Klett-Cotta, 238 oldal : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 1. pp. 96-98. (1981)

Varga Lajos: Kvantitatív módszerek pedagógiai alkalmazásának néhány kérdése. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 128-135. (1981)

Vincze András: Koncz János: Pedagógushivatás : Budapest, 1980. Kossuth. 218 oldal. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 206-208. (1981)

Vincze András: Pályakezdő tanítók helyzete Pest megyében : egy felmérés tanulságai. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 4. pp. 392-399. (1981)

Vincze László: Pedagógia a Nyugatban. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 136-153. (1981)

Vág Ottó: Neveléstörténeti folyóiratok. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 2. pp. 202-205. (1981)

Zibolen Endre: Az ezredforduló iskolája. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (81) 1. pp. 79-86. (1981)

A lista elkészítésének dátuma 2024. április 26. 10:47:13 CEST.