Horánszky Nándor: Az óratervek kialakításának néhány szempontja : történeti tanulságok. In: Iskolakultúra, (4) 20. pp. 54-58. (1994)
Horánszky Nándor: Iduna költészetének tanítása a polgári iskolában. In: Iskolakultúra, (4) 21. pp. 82-84. (1994)
Horánszky Nándor: A bibliográfiák bibliográfiája. In: Iskolakultúra, (4) 14. pp. 84-85. (1994)
Horánszky Nándor: Helyi tanterv a magyar gimnázium múltjában. In: Iskolakultúra, (2) 23-24. pp. 67-74. (1992)
Horánszky Nándor: Tanterv és curriculum : azonosságok és különbségek a hetvenes-nyolcvanas évek magyar és német szakirodalmában. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (92) 3. pp. 193-214. (1992)
Horánszky Nándor: U. Hameyer (Redakt.): Handbuch der Curriculumforschung : Weinheim, Basel: Beltz Verlag, 1983. 904 o. : [könyvismertetés]. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (85) 3. pp. 320-324. (1985)
Horánszky Nándor: A szakoktatás nevelési cél- és feladatrendszerének alakulása. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (84) 1. pp. 35-45. (1984)
Horánszky Nándor: A neveléstörténeti kutatások helyzete könyvtártudományi szemszögből. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (75) 3. pp. 326-337. (1975)
ifj. Horánszky Nándor: Brunszvik Teréz élete és működése a bibliográfia tükrében. In: Magyar pedagógia : a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata, (61) 3. pp. 331-335. (1961)