Kvantitatív és kvalitatív felsőoktatás- és tudománytörténet-írás

Nagy Péter Tibor: Kvantitatív és kvalitatív felsőoktatás- és tudománytörténet-írás. In: Iskolakultúra, (31) 10. pp. 58-69. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_010_058-069.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_010_058-069.pdf

Letöltés (908kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A 19. és 20. század oktatási statisztikáit és szociológiai felméréseit legtöbbször a kvantitatív szemléletű neveléstörténet/oktatástörténet/pedagógiatörténet használja fel. Tanulmányom a népszámlálási adatsorok kvalitatív területen való felhasználhatóságát kívánja bemutatni, akadémiai közösségek, hallgatói vagy tanulói csoportok leírására, mely számos előnnyel jár. A prozopográfia módszertana különösen alkalmas az egyetemi oktatók változási folyamatainak bemutatására, összekötve az elemzést a biográfiai adatokkal. Az egyéni életút elemzése tipikus kvalitatív munka, de a konkrét életútra és a hasonló életutakra vonatkozó statisztikai elemzések itt is segíthetnek az interpretációban.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 31
Szám: 10
ISSN: 1215-5233
Nyelv: magyar
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2021
Oldalak: pp. 58-69
Megjegyzések: Bibliogr.: 68. p. és a jegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Történeti statisztika, Népszámlálás - módszer, Prozopográfia
Kapcsolódó URL: http://misc.bibl.u-szeged.hu/70770/
A feltöltés ideje: 2022. jan. 13. 08:35
Utolsó módosítás: 2022. jan. 13. 08:35
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70776
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet