Nagy Péter Tibor: Kvantitatív és kvalitatív felsőoktatás- és tudománytörténet-írás. In: Iskolakultúra, (31) 10. pp. 58-69. (2021)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_010_058-069.pdf Letöltés (908kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A 19. és 20. század oktatási statisztikáit és szociológiai felméréseit legtöbbször a kvantitatív szemléletű neveléstörténet/oktatástörténet/pedagógiatörténet használja fel. Tanulmányom a népszámlálási adatsorok kvalitatív területen való felhasználhatóságát kívánja bemutatni, akadémiai közösségek, hallgatói vagy tanulói csoportok leírására, mely számos előnnyel jár. A prozopográfia módszertana különösen alkalmas az egyetemi oktatók változási folyamatainak bemutatására, összekötve az elemzést a biográfiai adatokkal. Az egyéni életút elemzése tipikus kvalitatív munka, de a konkrét életútra és a hasonló életutakra vonatkozó statisztikai elemzések itt is segíthetnek az interpretációban.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 31 |
Szám: | 10 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyelv: | magyar |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2021 |
Oldalak: | pp. 58-69 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 68. p. és a jegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Történeti statisztika, Népszámlálás - módszer, Prozopográfia |
Kapcsolódó URL: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/70770/ |
A feltöltés ideje: | 2022. jan. 13. 08:35 |
Utolsó módosítás: | 2022. jan. 13. 08:35 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70776 |
Tétel nézet |