A szociális kompetencia fejlesztése drámapedagógiai eszközökkel

Kovács Edina: A szociális kompetencia fejlesztése drámapedagógiai eszközökkel. In: Iskolakultúra, (31) 9. pp. 91-100. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_009_091-100.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_009_091-100.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A szociális kompetenciát többféle módon is definiálja a szakirodalom: a meghatározások közös eleme a kommunikációs és az együttműködési készség szerepének hangsúlyozása. Mivel ezek a készségek az oktatási folyamat során is megjelennek, az elmúlt évtized alatt a közoktatás és a felsőoktatás kapcsán is egyre fontosabb témává vált a szociális kompetencia lehetséges fejlesztése. Jelen kutatásunk arra keresett választ, hogy egy tehetséggondozó drámatáborában részt vevő, 12–16 év közötti iskolások milyen gyakran éltek át a szociális kompetenciájukat fejlesztő helyzeteket. Az eredmények azt mutatják, hogy a megkérdezett diákok átlagosan legalább naponta egy alkalommal, de néhány esetben naponta többször is megéltek olyan helyzeteket, amelyekben szociális kompetenciájuk egy-egy eleme fejlődött. Bár eredményeink nem reprezentatívak, megerősítik a szakirodalom azon állításait, amelyek szerint a drámajáték hatékonyan segíti a szociális kapcsolatok pozitív alakulását és a szociális kompetencia fejlődését, és nevelési többletértéket biztosít.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 31
Szám: 9
ISSN: 1215-5233
Nyelv: magyar
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2021
Oldalak: pp. 91-100
Megjegyzések: Bibliogr.: 100. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Drámapedagógia, Szocializáció, Tehetséggondozás, Képességfejlesztés
Kapcsolódó URL: http://misc.bibl.u-szeged.hu/70709/
A feltöltés ideje: 2021. nov. 22. 15:12
Utolsó módosítás: 2021. nov. 22. 15:12
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70716
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet