Kovács Edina: A szociális kompetencia fejlesztése drámapedagógiai eszközökkel. In: Iskolakultúra, (31) 9. pp. 91-100. (2021)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_009_091-100.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A szociális kompetenciát többféle módon is definiálja a szakirodalom: a meghatározások közös eleme a kommunikációs és az együttműködési készség szerepének hangsúlyozása. Mivel ezek a készségek az oktatási folyamat során is megjelennek, az elmúlt évtized alatt a közoktatás és a felsőoktatás kapcsán is egyre fontosabb témává vált a szociális kompetencia lehetséges fejlesztése. Jelen kutatásunk arra keresett választ, hogy egy tehetséggondozó drámatáborában részt vevő, 12–16 év közötti iskolások milyen gyakran éltek át a szociális kompetenciájukat fejlesztő helyzeteket. Az eredmények azt mutatják, hogy a megkérdezett diákok átlagosan legalább naponta egy alkalommal, de néhány esetben naponta többször is megéltek olyan helyzeteket, amelyekben szociális kompetenciájuk egy-egy eleme fejlődött. Bár eredményeink nem reprezentatívak, megerősítik a szakirodalom azon állításait, amelyek szerint a drámajáték hatékonyan segíti a szociális kapcsolatok pozitív alakulását és a szociális kompetencia fejlődését, és nevelési többletértéket biztosít.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 31 |
Szám: | 9 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyelv: | magyar |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2021 |
Oldalak: | pp. 91-100 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 100. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Drámapedagógia, Szocializáció, Tehetséggondozás, Képességfejlesztés |
Kapcsolódó URL: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/70709/ |
A feltöltés ideje: | 2021. nov. 22. 15:12 |
Utolsó módosítás: | 2021. nov. 22. 15:12 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70716 |
Tétel nézet |