Kihívások és perspektívák a hallgatói munka értékelésében : európai szaknyelvoktatók tapasztalatai a kényszertávoktatással kapcsolatban

Pál Ágnes; Kóris Rita: Kihívások és perspektívák a hallgatói munka értékelésében : európai szaknyelvoktatók tapasztalatai a kényszertávoktatással kapcsolatban. In: Iskolakultúra, (31) 6. pp. 35-49. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_006_035-049.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_006_035-049.pdf

Letöltés (933kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A COVID-19 világjárvány következtében bevezetett kényszertávoktatás egyik legfontosabb aspektusa a hallgatói munka életszerű és hiteles értékelése, a hagyományos értékelési formák hatékonyságának megkérdőjelezése. A tanulmány ismerteti annak a nemzetközi kvalitatív kutatásnak az eredményeit, amely európai szaknyelvoktatók körében készült. 10 európai ország, 12 különböző felsőoktatási intézmény szaknyelvoktatójával (N=12) készítettünk mélyinterjút azzal a céllal, hogy feltárjuk a szaknyelvoktatók kényszertávoktatás alatt szerzett különböző tapasztalatait, különös tekintettel a hallgatói munka értékelésével kapcsolatos kihívásokra, az intézményes vagy egyedi megoldásokra, az értékelési gyakorlatot érintő változtatásokra. A kutatás eredményei rávilágítanak az értékeléssel kapcsolatos kihívásokra (tisztességtelen vizsgázói magatartás, kötött intézményi szabályok, oktatók megnövekedett munkaterhelése), valamint az alkalmazott megoldásokra (formatív értékelés előtérbe helyezése, nyílt értékelési gyakorlat alkalmazása, személyre szabott értékelés). A tanulmány a kényszertávoktatásban rejlő lehetőségek kihasználása mellett érvel, és előrevetít egy módszertani és pedagógiai szemléletváltást a szaknyelvoktatás értékelési módszereiben. As European universities switched to emergency remote teaching (ERT) due to the spread of the COVID-19 pandemic. Providing authentic and credible assessment of students’ work has posed a real challenge to teachers, thus the effectiveness of traditional forms of assessment has been questioned. This study presents the results of international qualitative research administered among language for special purposes (LSP) teachers in 10 European countries at 12 higher education institutions. In-depth interviews with language teachers (N=12) were conducted with the aim of exploring their assessment-related experiences during ERT. Interviewees revealed the challenges they faced (student dishonesty, institutional regulations, increased workload) and the solutions adopted (prioritizing formative assessment, applying open assessment practice, personalized evaluation) to tackle the critical issues of assessment. The study argues for making use of possibilities emerging from ERT, and it discusses a possible pedagogical shift in LSP assessment methods.

Egyéb cím: Challenges and perspectives in evaluating university students’ work: European language for special purposes teachers’ experience on emergency remote teaching
Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 31
Szám: 6
ISSN: 1215-5233
Nyelv: magyar
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2021
Oldalak: pp. 35-49
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 45-47. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Kulcsszavak: Digitális oktatás - módszer, Pedagógia - digitális, Koronavírus járvány, Távoktatás, Idegen nyelv tanítása - felsőoktatás
Kapcsolódó URL: http://misc.bibl.u-szeged.hu/60278/
A feltöltés ideje: 2021. aug. 09. 08:33
Utolsó módosítás: 2021. aug. 09. 09:38
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/60280
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet