Szűts Zoltán: Digitális pedagógia módszertanok a VUCA (gyorsan változó, kiszámíthatatlan, bonyolult, ellentmondásos) világában. In: Iskolakultúra, (30) 7. pp. 76-90. (2020)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_007_076-090.pdf Letöltés (868kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Összefoglaló tanulmányunkban bemutatjuk azokat az innovatív, az online kommunikációs csatornákra és digitális platformokra alapozó módszereket és módszertanokat, melyek nem csupán elérték a produktivitás fennsíkját, de meg is honosodtak mind a nemzetközi, mind a magyar oktatási gyakorlatban. Ezek a következők: fordított osztályterem, blended learning, gamifikáció, digitális történetmondás, mikrotartalmak, e-learning, MOOC. Célunk rámutatni, hogy a digitális pedagógia ernyője alatt számtalan, nem minden esetben korreláló, hanem gyakran ellentmondásos megközelítések húzódnak. Egyes módszerek például könnyen beépíthetők a közoktatásba is, így például a gamifikáció az osztálytermi számonkérés játékosított formájává válhat, a digital storytelling a csoportos munka vagy projektfeladatok interaktív online környezetbe történő áthelyezése lehet. Az e-learning alkalmazásának már határokat szab a kerettanterv, mely világosan kijelöli a tanár vagy a tananyag szerepét a tanítási folyamatban, és kevésbé rugalmasan kezeli a tanár megváltozott szerepeit. A bemutatás során az egyes módszereket az osztályterem és a tanári szerep kiterjesztésének lehetőségei alapján is vizsgáljuk. Azon módszerekkel kezdjük a sort, melyek egyértelműen megkövetelik az osztálytermi jelenlétet, végül pedig eljutunk az osztályterem virtuális térbe történő teljes kihelyezéséhez.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 30 |
| Szám: | 7 |
| ISSN: | 1215-5233 |
| Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
| Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
| Dátum: | 2020 |
| Oldalak: | pp. 76-90 |
| Megjegyzések: | Bibliogr.: 89. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
| Kulcsszavak: | Pedagógia - digitális, Információs társadalom |
| Kapcsolódó URL: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/57255/ |
| A feltöltés ideje: | 2020. szep. 11. 12:25 |
| Utolsó módosítás: | 2020. szep. 11. 12:38 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57260 |
![]() |
Tétel nézet |

