Korlátok nélkül : a földrajztanulás terei

Gerlang Vivien: Korlátok nélkül : a földrajztanulás terei. In: Iskolakultúra, (30) 7. pp. 91-107. (2020)

[thumbnail of iskolakultura_2020_007_091-107.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2020_007_091-107.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Tanulni bárhol és bármikor lehet. Ugyan a tanulási folyamat nem minden esetben az oktatási tevékenységgel párhuzamosan, annak hatására történik, hanem azon kívül, a mindennapi tevékenységek során szerzett tapasztalatok által, mégis szükséges a tanítás színtereinek átgondolása, hiszen csak ennek ismeretében lehet a pedagógus munkája tudatos, ennek következtében pedig a lehető leghatékonyabb. A tanulás összetett folyamat, melynek eredményességét számtalan tényező befolyásolja. Ezen komponensek egy része külső környezeti tényező, másik része pedig belső feltétel, melyek között biológiai és pszichés jellemzők egyaránt megtalálhatók (Dávid, 2015). A tanulás feltételeinek összességét Komenczi (2009) szerint a tanulási környezet kifejezés írja le. Ollé (2012) szemléletében a fő rendezőelv a tanulási-tanítási folyamat és az ahhoz kapcsolódó kommunikáció térbeli és időbeli megvalósulása, amit oktatási környezetnek nevez. Elméletében ezek alapján négy fő típusát különíti el az oktatási környezeteknek, melyek a kontakt oktatási környezet, a hálózattal támogatott kontakt környezet, az online oktatási környezet, valamint a virtuális oktatási környezet. Természetesen megvalósulhat ezek kevert alkalmazása is, mellyel különböző hibrid tanulási környezetek teremtődnek. A tanulmány fő célja, hogy az Ollé (2013) által alkotott modell elemeit a földrajzi tudásszerzés folyamatában alkalmazza, és egyben rávilágítson arra, hogy a tanítási folyamat szerves részét kell alkotnia mindegyik környezetnek ahhoz, hogy a tanulási célokhoz leginkább alkalmazkodó oktatás valósuljon meg.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 30
Szám: 7
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2020
Oldalak: pp. 91-107
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 106-107. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Oktatási környezet, Földrajz tanítása
Kapcsolódó URL: http://misc.bibl.u-szeged.hu/57255/
A feltöltés ideje: 2020. szep. 11. 12:38
Utolsó módosítás: 2020. szep. 11. 12:38
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57258
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet