Újgenerációs

Schiller Mariann: Újgenerációs. In: Iskolakultúra, (29) 8. pp. 112-119. (2019)

[thumbnail of iskolakultura_2019_08_112-119.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_08_112-119.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Jó esetben tanuló, tanár, szülő, oktatásügy ugyanazt várja el egy tankönyvtől, taneszköztől. Talán azt, hogy tartalmilag korrekt, a közös és egyéni tanulást segítő, átlátható szerkezetű, nyelvében is igényes, a korosztálynak megfelelő, motiváló és szép tárgy legyen, megfizethető áron. Egy Újgenerációs tankönyvről lesz itt szó (így, egybeírva, ez a hivatalos neve), mely a fenti kritériumoknak ugyancsak kevéssé felel meg. Feltételezésem szerint a felsorolt szereplők közül csak az oktatásügy (minisztérium, Oktatási Hivatal, stb.) elégedett vele. Szülők legföljebb annyiban, hogy ingyen vagy igen nyomott áron szerezhetik be – de ez az előny nyilvánvalóan elenyészik, ha a könyv gyerekük vagy annak tanárai közelébe kerül. Pedig sok elemében és ígéretében a könyv korszerű ismereteket korszerű pedagógiai módszereket tartalmaz. Szövegközpontúság, szövegértés, digitális kultúra, konstruktivista pedagógia – megannyi vonzó törekvés a koncepcióban.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 29
Szám: 8
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2019
Oldalak: pp. 112-119
Megjegyzések: Összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Pedagógia
A feltöltés ideje: 2019. nov. 26. 11:15
Utolsó módosítás: 2019. nov. 26. 11:15
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46550
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet