Ercse Kriszta; Radó Péter: A magyar közoktatásban zajló privatizáció és annak hatásai. In: Iskolakultúra, (29) 7. pp. 8-49. (2019)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_07_008-049.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A 2010-től napjainkig tartó időszakban a magyar közoktatás tulajdonosi szerkezetében két nagy horderejű változás történt: az önkormányzati iskolák „államosítása”, központi kormányzati tulajdonba vétele, valamint a közösségi tulajdonban lévő iskolák jelentős részének a kormányzat által támogatott privatizációja, különböző egyházi felekezeteknek való átadása. A tanulmány áttekintést nyújt a tulajdonosi szerkezet átalakulásáról és a privatizációs folyamatot serkentő kormányzati eszközrendszerről. Ezt követően a szerzők elemzik a privatizációs folyamat hatékonyságra, minőségre, eredményességre, a közoktatási szelekció mértékére, valamint a roma tanulók szegregációjára gyakorolt hatását. A tanulmány a feltárt problémák megoldásával kapcsolatos néhány oktatáspolitikai dilemma felvázolásával zárul.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 29 |
Szám: | 7 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2019 |
Oldalak: | pp. 8-49 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 48-49. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Egyházi iskola - Magyarország, Szegregáció, Társadalmi szelekció, Pedagógia |
A feltöltés ideje: | 2019. nov. 25. 13:05 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 25. 13:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46547 |
![]() |
Tétel nézet |