A kreativitás fejlesztése digitális eszközökkel támogatott tanulási környezetben : mit üzennek a kutatások az osztályterem számára és mikor hallgatnak?

Bereczki Enikő Orsolya: A kreativitás fejlesztése digitális eszközökkel támogatott tanulási környezetben : mit üzennek a kutatások az osztályterem számára és mikor hallgatnak? In: Iskolakultúra, (29) 4-5. pp. 50-70. (2019)

[thumbnail of iskolakultura_2019_04-05_050-070.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2019_04-05_050-070.pdf

Letöltés (987kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Számos elméleti munka mutatott rá arra, hogy digitális technológiák tulajdonságaik révén a kreativitás támogatásának fontos eszközévé válhatnak. A pedagógusok maguk is úgy vélik, hogy digitális eszközök segítségével jól fejleszthető a tanulói kreativitás. Ugyanakkor kutatások bizonyítják, hogy a digitális eszközök használata önmagában nem fokozza a tanulás eredményességét. Az ezen eszközökkel támogatott kreativitásfejlesztés is csak abban az esetben lehet hatásos, ha a tanulási folyamat tervezői és résztvevői értik, mi a kreativitás, hogyan fejleszthető, és képesek kiválasztani a fejlesztésben alkalmazható megfelelő digitális eszközöket. Tanulmányunk ebben kíván segítséget nyújtani a kreativitás, tanulás és digitális technológia összefüggéseit vizsgáló legfontosabb kutatások eredményeinek áttekintésével.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 29
Szám: 4-5
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2019
Oldalak: pp. 50-70
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 66-70. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Digitális technológia, Kreativitás, Pedagógia
A feltöltés ideje: 2019. nov. 25. 12:56
Utolsó módosítás: 2019. nov. 25. 12:56
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46512
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet