Az iskolán kívüli tanórák hatékonyságának megítélése általános iskolás diákok és pedagógusok körében

Fűz Nóra: Az iskolán kívüli tanórák hatékonyságának megítélése általános iskolás diákok és pedagógusok körében. In: Iskolakultúra, (28) 8-9. pp. 38-53. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_08-09_038-053.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_08-09_038-053.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

„A fizikai környezet, ahol a tanulás végbemegy, rendkívüli fontossággal bír, ezért a tanulást autentikus kontextusban szükséges vizsgálnunk” (Rennie és mtsai, 2003). A tanulási folyamatok és a tanulás fizikai, tárgyi környezete közötti összefüggés kutatására napjainkban ismét fokozott figyelem irányult, hiszen az információrobbanás valamint a gyors tudományos és technikai fejlődés hatására egyre inkább megdől az iskola egyeduralma az információszerzésben. Az iskolán kívüli tanulás helyszínei, mint például a tudományos központok, látványlaboratóriumok, állatkertek vagy könyvtárak olyan, iskolai oktatást kiegészítő kontextust teremtenek, ahol a személyes, szociális és mozgásos tanulás egyszerre van jelen. Nagymintás empirikus kutatásunkkal az iskolán kívüli programok hatását vizsgáltuk a tanulás kognitív és nem-kognitív dimenziói mentén. Online kérdőívünk segítségével 3–8. osztályos diákok és pedagógusaik, intézményvezetőik véleményét kérdeztük az iskola által szervezett, a tanterem falain kívül megvalósuló foglalkozások jellegéről, hatékonyságáról.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 28
Szám: 8-9
ISSN: 1215-5251
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2018
Oldalak: pp. 38-53
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 52-53. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Pedagógia
A feltöltés ideje: 2019. nov. 22. 09:18
Utolsó módosítás: 2019. nov. 22. 09:18
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46268
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet