A Waldorf-pedagógia képe az emberről és az életkori sajátosságairól

Turós Mátyás: A Waldorf-pedagógia képe az emberről és az életkori sajátosságairól. In: Iskolakultúra, (28) 10-11. pp. 113-120. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_10-11_113-120.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_10-11_113-120.pdf

Letöltés (917kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az intelligencia és egyéb tanulási képességek mérésének, az iskolatípus tanulói teljesítményre gyakorolt oksági hatásvizsgálatának (Pop-Eleches és Urquiola, 2013; Abdulkadiroglu, Angrist és Pathak, 2014) módszertana és gyakorlata jól kidolgozott, az eredmények általánosíthatók, közérdeklődésre és a döntéshozók figyelmére tarthatnak számot. Emellett a tanulók nevelési módszerekkel kapcsolatba hozható személyiségfejlődésének mérésére, az iskola szocializációs hatékonyságmutatóinak differenciálására, a vizsgálat módszerének fejlesztésére is igény mutatkozik (Hercz, 2005; 2011. évi CXC. törvény 19. § (2/a); Hunyady és Nádasi, 2014). Az eredménymérés eleme az alkalmazott pedagógiai eljárások és az egyénre gyakorolt közösségi befolyások jellegének és hatékonyságának vizsgálata. Jelen tanulmány ehhez a Waldorf-iskolák pedagógiai hatásrendszerének két lényeges elemét mutatja be.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 28
Szám: 10-11
ISSN: 1215-5234
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2018
Oldalak: pp. 113-120
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 118-119. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Pedagógia - alternatív, Nevelési rendszer - Waldorf-iskola
A feltöltés ideje: 2019. nov. 25. 10:07
Utolsó módosítás: 2019. nov. 25. 10:07
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46251
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet