Sárospataki Barnabás: "Majd írj rám Fészen, és megdumáljuk..." : Tanár–diák kommunikáció a Facebookon, az iskolai kapcsolat online kiterjeszthetőségének lehetőségei és kockázatai - I. rész. In: Iskolakultúra, (28) 7. pp. 108-117. (2018)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_007_108-117.pdf Letöltés (2MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A nemzetközi szakirodalomban (és kisebb mértékben a hazai kutatásokban is) kiemelt figyelem alakult ki az elmúlt másfél évtizedben a web 2.0 és különösen a közösségi oldalak pedagógiai lehetőségei, az infokommunikációs eszközök és a megváltozó tanárszerepek összefüggései iránt. Ezek a kutatások elsősorban (a hazaiak kizárólag) az oktatás átalakulására, a web 2.0 tudásközvetítői funkcióra fókuszálnak (Redecker, 2009; Woo és Reeves, 2007; McLoughlin és Lee, 2008; Dabbagh és Kitsantas, 2012; Dawley, 2009; Bobish, 2011; Rudd és mtsai, 2006; Kárpáti, 2004). Nem csak az oktatás folyamata tehető azonban a kutatás tárgyává, s néhány munka erejéig a pedagógiai szakirodalomra is hatottak azon szociológiai kutatások, melyek a web 2.0 használata és a felhasználók identitásának, szerepeinek összefüggéséről szólnak (Hew, 2011; Mazer és mtsai, 2007, 2009).
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 28 |
Szám: | 7 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2018 |
Oldalak: | pp. 108-117 |
Megjegyzések: | A 2018. évi 7. számban megjelent tanulmány folytatása. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Tanár-diák kapcsolat - kommunikáció, Kommunikáció - iskolai |
A feltöltés ideje: | 2019. nov. 25. 10:00 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 25. 10:00 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46236 |
![]() |
Tétel nézet |