Kreatív gyakorlatok megtervezésének alapelvei az irodalomoktatásban

Takács Nándor: Kreatív gyakorlatok megtervezésének alapelvei az irodalomoktatásban. In: Iskolakultúra, (28) 3-4. pp. 70-76. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_003_004_070-076.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_003_004_070-076.pdf

Letöltés (360kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kreatívírás-feladatok egyre gyakrabban tűnnek fel a kortárs irodalompedagógiai irányzatokban. Számos tankönyv tartalmaz az íráskészséget a fantázia és a találékonyság segítségével fejleszteni kívánó feladatokat, s a különböző irodalmi szervezetek is gyakran hirdetnek kreatív írással foglalkozó táborokat. Az élményekben gazdag irodalomtanuláshoz eredményesen járulhatnak hozzá a tanárok és szerzők saját olvasói és alkotói tapasztalataiból merített ötletek, valamint a rugalmasságra és rögtönzésre való képesség, de legalább ennyire fontos az oktatási módszereket meghatározó alapelvek kidolgozása és rendszerezése is. Ebben a tanulmányban utalok azokra a tudományos megközelítésekre, melyek hazánkban a kreatív írás módszertanának szellemi bázisát adhatják, majd pedig rendszerezem azokat az alapelveket, melyek az irodalomórai kreatív gyakorlatok megtervezésében segítségünkre lehetnek.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 28
Szám: 3-4
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2018
Oldalak: pp. 70-76
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 75-76. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Irodalom tanítása
A feltöltés ideje: 2019. jan. 09. 09:36
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46217
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet