Korom Erzsébet: A tanárok szakmai fejlődése - továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén. In: Iskolakultúra Online 1. pp. 78-91. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iol_2010_001_078-091.pdf Letöltés (374kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A kutatásalapú tanulás (’inquiry-based learning’, IBL) elterjedését számos tényező befolyásolja. A tanulmány ezek közül elsősorban a tanárra és a tanárképzésre, tanártovábbképzésre koncentrál. A tanár pedagógiai tudása, kompetenciái, a tanulással, tanítással és a tantárggyal kapcsolatos meggyőződései, motivációja, önhatékonysága, önszabályozásra, reflektálásra való képessége meghatározza a tanítás mindennapi gyakorlatát. Ahhoz, hogy a tanárok képesek legyenek a kutatásalapú tanulás hatékony megvalósítására, olyan fejlesztő programok kidolgozása szükséges, amelyek az eddigi tapasztalatokat, kutatási eredményeket figyelembe véve értelmezik a tanár és a tanuló szerepét, és meghatározzák a tanárok szakmai fejlődését (’professional development’, PD) elősegítő tudáselemek, tevékenységek, tananyagok jellegét, tartalmát, a tanártovábbképzés menetét, a tananyagok disszeminációját.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra Online |
Szám: | 1 |
Dátum: | 2010 |
Oldalak: | pp. 78-91 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 90-91. ; Összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Tanárképzés, Továbbképzés - pedagógus, Oktatási módszer, Tanulási módszer |
A feltöltés ideje: | 2018. okt. 01. 11:38 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/45545 |
![]() |
Tétel nézet |