Olvasásmegértés időkorlát mellett : egy metakognícióra alapozott fejlesztő kísérlet követő vizsgálatának eredményei

Csíkos Csaba; Steklács János: Olvasásmegértés időkorlát mellett : egy metakognícióra alapozott fejlesztő kísérlet követő vizsgálatának eredményei. In: Iskolakultúra Online 1. pp. 1-11. (2009)

[thumbnail of iol_2009_001_001-011.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iol_2009_001_001-011.pdf

Letöltés (382kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány egy időkorlátos olvasásmegértési vizsgálat eredményeit mutatja be olyan tanulók körében, akik a kísérleti és a kontroll csoportot alkották egy évvel a követő vizsgálatunk előtt. A vizsgálat során a tanulók szövegértési tesztet oldottak meg, amelyre az átlagosan a megoldáshoz szükséges idő fele állt rendelkezésükre. A teszt megbízhatósága megfelelő volt. Az eredmények azt mutatják, hogy szignifikáns különbség van a korábbi kísérleti és kontroll csoport teszteredményei között. Az éta-négyzet együttható közepes volt (0,038). Nemi különbségek is kimutathatók voltak: a teszt egészében a fiúk teljesítettek jobban, azonban az időkorlát mellett olvasás stratégiáit jellemző mutatók a lányok előnyét jelezték.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra Online
Szám: 1
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 1-11
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 10-11.
Kulcsszavak: Pedagógiai kísérlet - Magyarország, Tudásszintmérés - olvasás tanítása, Olvasás tanítása - szövegmegértés
A feltöltés ideje: 2018. okt. 01. 10:56
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/45536
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet