"A nemeknek megfelelő oktatás" : a lányok informatikaoktatásának néhány jellemzője Németországban

Kasik László: "A nemeknek megfelelő oktatás" : a lányok informatikaoktatásának néhány jellemzője Németországban. In: Iskolakultúra, (17) 4. pp. 109-114. (2007)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2007_04_109-114.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_04_109-114.pdf

Letöltés (116kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban az Európai Unió tagállamainak egyik legfőbb célja a nemek közötti egyenlőség oktatáson belüli és az oktatás révén történő megvalósítása olyan tanítási-tanulási környezetben, amely csökkenti a diszkrimináció előfordulását a társadalmi nemi szerepek tanulásában, illetve a lányok iskolai előmenetelében. (Bádonfai, 2002, 2005; Halász és Lannert, 2003) Bár e törekvések alappillérének évtizedek óta a tagállamok koedukált oktatási rendszere tekinthető, az elmúlt másfél évtizedben számos országban – köztük Németországban is – mindezt részben a nemek szerinti (teljes vagy részleges) elkülönítésen alapuló oktatással, neveléssel kívánják megvalósítani. E koncepció kibontakozása egyes németországi iskolákban már nemcsak a természettudományos tárgyak, hanem az informatika tantárgy oktatásában és az IKT-eszközök tanórai alkalmazásában is tetten érhető.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 17
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2007
Oldalak: pp. 109-114
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42714
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet