A Magyar Egységes Nyelvérzékmérő Teszt (MENYÉT) vizsgálata hangos gondolkodtatásos eljárással

Hild Gabriella: A Magyar Egységes Nyelvérzékmérő Teszt (MENYÉT) vizsgálata hangos gondolkodtatásos eljárással. In: Iskolakultúra, (17) 8-10. pp. 108-116. (2007)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2007_08_10_108-116.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_08_10_108-116.pdf

Letöltés (123kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Noha az idegen nyelvek tanítását szolgáló könyvek kiadói továbbra is az egységes nyelvoktatás lehetőségével próbálják kecsegtetni a nyelvtanárokat, a tananyag kialakítása során egyre több szakember gondolja fontosnak a diákok egyéni különbségeinek feltérképezését. A Magyar Egységes Nyelvérzékmérő Teszt (MENYÉT) az egyik ilyen, a nyelvtanulás sikerességében mutatkozó egyéni különbségekért felelős tényező, a nyelvérzék felmérését tűzte ki feladatául. Tanulmányom a pszichológiában jól ismert hangos gondolkodtatásos eljárás segítségével azt próbálja kideríteni, milyen kognitív folyamatok zajlanak a tanulók fejében, miközben a teszt feladatait oldják meg, annak érdekében, hogy pontosabb képet kapjunk a nyelvérzék fogalmáról és magáról a MENYÉT-ről.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 17
Szám: 8-10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2007
Oldalak: pp. 108-116
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42707
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet