A játék pedagógiai hasznáról zajló viták a Néptanítók Lapjában, szerepük a tanítói professzió kialakulásában

Tészabó Júlia: A játék pedagógiai hasznáról zajló viták a Néptanítók Lapjában, szerepük a tanítói professzió kialakulásában. In: Iskolakultúra, (18) 5-6. pp. 66-75. (2008)

[thumbnail of 15_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
15_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf

Letöltés (230kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

„Az iskola egész a legújabb korig csak tiltással lépett fel a játékokkal szemben, s azokat paedagogiailag értékesíteni senki sem kísértette meg, s kivált nálunk egész a legújabb korig e tekintetben semmi sem történt.” – állapította meg Kiss Áron 1880-ban (Kiss, 1880, 449.). E gyermeki tevékenység értékéről, a gyermekek fejlődésében és fejlesztésében betöltött szerepéről kialakuló újfajta gondolkodás – nem utolsósorban éppen az ő jelentős közreműködésével – nemcsak a gyerekek jobb megismeréséhez, hanem a tanítói professzió kialakulásához is hozzájárult a 19. század utolsó évtizedeiben.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 18
Szám: 5-6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2008
Oldalak: pp. 66-75
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42643
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet