Tudományköziség és komplex szövegértés a középiskolában : a Kép és szöveg című tantárgy vázlata

Nagy Csilla: Tudományköziség és komplex szövegértés a középiskolában : a Kép és szöveg című tantárgy vázlata. In: Iskolakultúra, (18) 9-10. pp. 60-70. (2008)

[thumbnail of 9_EPA00011_iskolakultura_2008-9-10.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2008-9-10.pdf

Letöltés (221kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi évtizedek pedagógiai diskurzusának egyik leggyakrabban visszatérő problémája a középiskolai oktatás célrendszerével függ össze: a kérdés tulajdonképpen az, mit ad, mire nevel, milyen „küldetést” teljesít a középiskolai képzés Magyarországon. Nálunk az intézményes nevelés szerkezetében, szemléletében kialakulása óta a tudományágak logikáját követi, alap- és középszinten az elsődleges cél a „tudás”, a műveltség (vagyis az egyes tudományterületeken a kezdetektől napjainkig felhalmozott ismeretek) átadása.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 18
Szám: 9-10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2008
Oldalak: pp. 60-70
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42612
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet