A gyermektanulmányozás tudástartalmának formálódása

Mikonya György: A gyermektanulmányozás tudástartalmának formálódása. In: Iskolakultúra, (18) 5-6. pp. 104-111. (2008)

[thumbnail of 12_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
12_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf

Letöltés (489kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A gyermektanulmányi mozgalom története érthető módon főleg a kitüntetett fontosságú személyek, elsősorban Nagy László munkásságának elemzésére koncentrál. Ebben a tanulmányban a kevéssé ismert módszerek bemutatására és tartalomelemzésére kerül sor. Először általánosságban mutatom be a gyermektanulmányi mozgalmat, majd annak egyik neves képviselőjével, Ovide Decroly-val és iskolájával ismerkedhetünk meg. Ebből kiemelek egy módszert: a globális oktatás kérdését, és megvizsgálom ennek recepcióját Magyarországon az Új iskolában, illetve később a globális olvasási módszer elterjesztésekor. A kutatást – befejezésként – elemzésre alkalmas fotódokumentumok egészítik ki.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 18
Szám: 5-6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2008
Oldalak: pp. 104-111
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42607
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet