Géczi János: Ikonológia-ikonográfia mint a történeti pedagógia segédtudománya. In: Iskolakultúra, (18) 1-2. pp. 108-119. (2008)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
6_EPA00011_iskolakultura_2008-1-2.pdf Letöltés (109kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
1994-ben W. J. T. Mitchell és Gottfried Boehm egyidejűleg bejelentették a humántudományokban bekövetkezett képi fordulatot. Deklarációjuk itthon is visszhangra talált, s a mai napig úgy hivatkoznak a közleményre, mint az ikonológia/ikonográfiatudomány diszciplinarizálódásának eseményére. (Hornyik, 2006) Mind Mitchell, mind pedig Boehm egy orákulum, Richard Rorty nyomában haladtak: Rorty szerint az antik és a középkori keresztény világ olyan filozófiát vallott, amely a dolgokkal foglalkozott. Az újkor gondolkodására ezzel szemben az ideák felé fordulás vált jellemzővé, míg napjaink kutatóinak figyelmét a szavak kötik le.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 18 |
Szám: | 1-2 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2008 |
Oldalak: | pp. 108-119 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42573 |
Tétel nézet |