Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; R. Tóth Krisztina: A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig : a pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái. In: Iskolakultúra, (18) 3-4. pp. 3-16. (2008)
| Előnézet | Cikk, tanulmány, mű 1153084.pdf Letöltés (563kB) | Előnézet | 
Absztrakt (kivonat)
A tanítás és tanulás kutatásának egyik leggyorsabban fejlődő területe a mérés-értékelés. A mérések eszközei a pedagógiai tesztek, amelyek a vizsgált területről skálán kifejezhető, kvantitatív információt szolgáltatnak. Számos előnyös, mással nem helyettesíthető tulajdonságuknak köszönhetően a tesztek használata gyorsan terjed, azonban a széles körű alkalmazás felszínre hozza az egyes tesztelési technikák korlátait is. A fokozódó igények egyre újabb adatfelvételi és adatelemzési megoldások kidolgozását vonják maguk után. A tömeges felmérésre ma alkalmazható legfejlettebb technika az online adaptív tesztelés.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű | 
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra | 
| Kötet: | 18 | 
| Szám: | 3-4 | 
| ISSN: | 1215-5233 | 
| Dátum: | 2008 | 
| Oldalak: | pp. 3-16 | 
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 | 
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 | 
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42565 | 
|  | Tétel nézet | 

