Vass Vilmos; Perjés István: A tartalmi szabályozás meghatározó elemei, a tantervi paradigmák komparatisztikája. In: Iskolakultúra, (19) 12. pp. 81-100. (2009)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
7_EPA00011_iskolakultura_2009-12.pdf Letöltés (513kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásunk keretében arra tettünk kísérletet, hogy bemutassuk azt az utat, amely a kompetencia-alapú oktatás eszméjének kiteljesítésétől az iskolarendszerekbe való beágyazódásáig, az eredményes implementációig vezetett. A kutatás első fázisában arra vállalkoztunk, hogy áttekintsük a paradigmaváltás legfontosabb színterein történteket: a kompetencia alapú szabályozás kiépülését, az ehhez illeszkedő curriculumelmélet műfaji átalakulását, a kulcskompetenciák tantervesülését, implementációját. Ebben az áttekintésben arra is választ kellett keresnünk, miképpen hatnak ezek a folyamatok a tanárképzés rendszereire és a mindenkori pedagógiai gyakorlatra.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 19 |
Szám: | 12 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2009 |
Oldalak: | pp. 81-100 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42542 |
![]() |
Tétel nézet |