Miért hasznosak a pozitív érzelmek iskolai környezetben? : a pozitív pszichológia hozzájárulása pedagógiai kérdésekhez

Reinhardt Melinda: Miért hasznosak a pozitív érzelmek iskolai környezetben? : a pozitív pszichológia hozzájárulása pedagógiai kérdésekhez. In: Iskolakultúra, (19) 9. pp. 24-45. (2009)

[thumbnail of 9_EPA00011_iskolakultura_2009-9.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2009-9.pdf

Letöltés (748kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Barbara L. Fredrickson, az egyesült államokbeli Észak-Karolinai Egyetem professzora egy, a pozitív érzelmek jellemzőit és funkcióit leíró komplex modellt fejlesztett ki a ’90-es évek közepétől folyó, a pozitív pszichológia szemléleti keretébe ágyazódó kutatásai során. Az úgynevezett ’broaden-and-build model’ (a pozitív érzelmek szemléletünket szélesítő és erőforrásainkat gazdagító modellje) alaptétele szerint a pozitív emóciók kitágítják, kiszélesítik a személy aktuális gondolat- és cselekvéskészletét, ami pedig megalapozza az egyén fizikális, intellektuális és szociális erőforrásainak megerősítését. Azaz a pozitív érzelmek nem pusztán jelzői az egyén optimális működésének, de létre is hozzák azt. Hatásuk így túlmutat a pillanatnyi kellemességen, adaptív értékük – mind evolúciós keretben szemlélve, mind az egyéni pszichés fejlődést tekintve – hosszú távon meghatározó.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 24-45
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42508
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet