Erkölcsi gondolkodás 9–10 évesek írásbeli szövegalkotásában

Pintér Henriett: Erkölcsi gondolkodás 9–10 évesek írásbeli szövegalkotásában. In: Iskolakultúra, (19) 10. pp. 109-116. (2009)

[thumbnail of 7_EPA00011_iskolakultura_2009-10.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
7_EPA00011_iskolakultura_2009-10.pdf

Letöltés (518kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az anyanyelvi nevelésben a fogalmazás tanítása összetett tevékenység, mert az iskolába lépéstől egészen a fogalmazás konkrét tanításáig sokféle nyelvhasználati mód gyakorlásának eredménye a fogalmazás tanításában szintetizálódik. A fogalmazás-tanítás hagyományos stratégiája a tanulói fogalmazás alapos előkészítésén (szerkezeti, tartalmi és stilisztikai szinten) alapul. Felvetődik azonban a kérdés, hogy különösebb előkészítés nélkül képesek-e a tanulók a fogalmazás elején szöveget létrehozni önállóan, illetve egy általuk ismert történetet továbbgondolni, netán erkölcsi gondolatokat írásban megfogalmazni.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 109-116
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42503
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet