Novák Géza Máté: A zümmögés leküzdése : egy drámapedagógiai akciókutatás első tanulságai. In: Iskolakultúra, (19) 9. pp. 3-19. (2009)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2009-9_szeparatum.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Értékrendviták kereszttüzében a magyar oktatáspolitika pedagógiai innovációt emleget, a pedagógusszakma: reformretorikát. Ezt a jelenséget elemezve-bírálva újabban Trencsényi László Jorgosza is megemlékezik a drámapedagógiai mozgalom hetvenes-nyolcvanas években oly látványos „berobbanásáról” (Trencsényi, 2008). Báthory Zoltán így írt a reform „átfogó” és politikán is fölülemelkedni tudó jellegéről: „demokratizálni és modernizálni kell az oktatásügy egész rendszerét; az iskolastruktúrát, a szemléletet és az intézményi folyamatokat egyaránt. […] A közoktatás reformja társadalmi érdek, a társadalmi fejlődés lendkereke, nem lebeg az űrben, nem liberális játékszer” (Báthory, 2006)
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 19 |
Szám: | 9 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2009 |
Oldalak: | pp. 3-19 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42496 |
Tétel nézet |