Arató László: József Attila: Munkások – Miért és hogyan kellene tanítani? In: Iskolakultúra, (19) 3-4. pp. 152-159. (2009)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
14_EPA00011_iskolakultura_2009-3-42.pdf Letöltés (103kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Korunk egyik legfelkészültebb, legigényesebb és legbiztosabb ízlésű irodalomértelmezője 1992-ben így írt ennek az előadásnak választott tárgyáról: „sem A proletárfiú verse, sem a Munkások nem tekinthető műalkotásnak”. Igaz, Szegedy-Maszák Mihály megszorításként nyomban hozzáteszi: „legalábbis akkor nem, ha elfogadjuk Benn mércéjét, aki szerint »korunk egyetlen lírikusa sem hagyott hátra hat vagy nyolc befejezett költeménynél többet«” (1) (Szegedy-Maszák, 1995, 72–73.).
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 19 |
| Szám: | 3-4 |
| ISSN: | 1215-5233 |
| Dátum: | 2009 |
| Oldalak: | pp. 152-159 |
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42410 |
![]() |
Tétel nézet |

