Török Imre András: Az identitásépülés folyamatai : intimitás és pszichoszexuális fejlődés serdülőkorban. In: Iskolakultúra, (20) 11. pp. 30-39. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2010-11.pdf Letöltés (518kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A korai és középső serdülőkori identitás alakulásában a kortárs kapcsolatok lényeges korrigáló és kiegészítő szerepet tölthetnek be a korábbi szülői alapozás után. Az iskolai közeg az identitás árnyalása mellett fontos kipróbáló és hitelesítő terepet is jelent. Az iskolai kortárskapcsolatok jelentősége a modernkori társadalmi átalakulás óta folyamatosan növekszik a lakóhelyi kortárskapcsolatok jelentőségével szemben. Természetesen a pedagógusok mint idegen felnőttek szerepe is növekedett. Tanulmányomban kitérek a párkapcsolatok és a kötődés szerepére is, melyek egyrészt építik az identitást, ugyanakkor feltételei az egészséges identitásnak.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 20 |
Szám: | 11 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2010 |
Oldalak: | pp. 30-39 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42397 |
Tétel nézet |