Együttnevelés a gyakorlatban : szabad iskolaválasztás és integráció

Szontagh Pál: Együttnevelés a gyakorlatban : szabad iskolaválasztás és integráció. In: Iskolakultúra, (20) 7-8. pp. 128-136. (2010)

[thumbnail of 6_EPA00011_iskolakultura_2010-07-08.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
6_EPA00011_iskolakultura_2010-07-08.pdf

Letöltés (237kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A halmozottan hátrányos helyzetű és roma gyerekek iskolai integrációja „lerágott csont” a hazai szakmai, politikai közbeszédben. Kicsit olyan, mint a foci: mindenki jobban ért hozzá, mint a terepen dolgozók, a problémákkal életközelben szembesülő pedagógusok. Még a komolyan vehető megnyilvánulásokban is feltűnő az egyoldalúság: az integrációt kizárólag a hátrányos helyzetűek, a kisebbségiek szempontjából vizsgálva nem veszünk tudomást arról, hogy az együttnevelés elhallgatott szereplői, a motivált, többségi társadalomhoz tartozó, jó (jobb) egzisztenciális körülmények között élő tanulók és családjaik is alanyai az integrációs törekvéseknek, igényeik figyelembevétele és legalább részleges kielégítése nélkül nem tarthatók a rendszerben.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 128-136
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42385
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet