Természettudományos nevelés ma: megújult pedagógia Európa jövőjéért : vezetői összefoglaló

Rocard Michel; Csermely Peter; Jorde Doris; Lenzen Dieter; Walberg-Henriksson Harriet; Hemmo Valerie: Természettudományos nevelés ma: megújult pedagógia Európa jövőjéért : vezetői összefoglaló. In: Iskolakultúra, (20) 12. pp. 13-30. (2010)

[thumbnail of 7_EPA00011_iskolakultura_2010-12.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
7_EPA00011_iskolakultura_2010-12.pdf

Letöltés (898kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi években több tanulmány rámutatott, hogy aggasztóan visszaesett a fiatalság érdeklődése a kulcsfontosságú természettudományok (2) és a matematika iránt. Annak ellenére, hogy számos projekt és kezdeményezés van folyamatban a trend megfordítására, egyelőre csak a fejlődés visszafogott jelei mutatkoznak. Ha nem kerül sor hatékonyabb fellépésre, Európa hosszú távú kapacitásai az innováció, valamint az innovációhoz szükséges kutatások terén hanyatlani fognak. Ezen felül a népesség egészét nézve, egy olyan társadalomban, amely egyre nagyobb mértékben támaszkodik a tudás felhasználására, a mindennapi élethez szükséges készségek megszerzését is egyre nagyobb veszélyben látjuk.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 13-30
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42370
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet