Kojanitz László: A kérdésorientált (inquiry based) történelemtanítás összekapcsolása az IKT adta lehetőségekkel. In: Iskolakultúra, (20) 9. pp. 65-81. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
5_EPA00011_iskolakultura_2010-09.pdf Letöltés (761kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt évtizedekben kifejlesztett tanítási és tanulási modellek közül az ’inquiry based’ vagy ’problem based inquiry’ elnevezésű vált az egyik legelterjedtebbé. A természettudományi és a társadalomtudományi oktatásban is sikerrel alkalmazzák sok helyen (Loh, Reiser, Radinsky, Edelon, Gomez és Marschall, 2001; Simons és Klein, 2007; Ravitz és Mergendoller, 2005). Az angolszász országokban széleskörűen adaptálták a történelemtanítás megújításához is. E modellt követve a tanárok körében is hamar népszerűvé váló új curriculumok, tankönyvsorozatok és a világhálón elérhető digitális tananyagok készültek az elmúlt évtizedben. Ilyen például az angol Think through, az amerikai History Alive és a kanadai Mavericks programcsomag.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 20 |
Szám: | 9 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2010 |
Oldalak: | pp. 65-81 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42324 |
Tétel nézet |