A PRIMAS projekt

Csíkos Csaba: A PRIMAS projekt. In: Iskolakultúra, (20) 12. pp. 4-12. (2010)

[thumbnail of 9_EPA00011_iskolakultura_2010-12.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2010-12.pdf

Letöltés (812kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az Európai Unióban a nemzeti oktatási rendszerek közös, európai oktatáspolitikai koordinációját alapvetően meghatározza a lisszaboni csúcs által kitűzött célok megvalósításának elősegítése (Halász, 2004). Az úgynevezett ’objectives’ folyamat egyik kiemelt eleme volt a természettudományi és technológiai pályák iránti érdeklődés és a részvétel növelése, ezen felül pedig a lányok növekvő részvételének elősegítése. A lisszaboni stratégia célkitűzéseinek megvalósíthatatlansága a 2000–2010 közötti időszak felénél már nyilvánvalóvá vált. A Lisszaboni Stratégiával kapcsolatos legfrissebb jelentésben (Európai Bizottság, 2010) megerősítik, hogy nem valósultak meg az oktatással kapcsolatos célkitűzések. Mindamellett a Lisszaboni Stratégia 2005-ös, az időszak közepén született jelentése (Európai Tanács, 2005) hangsúlyozza az oktatás számára a tudásalapú társadalom építéséhez szükséges készségek fejlesztését, valamint a közszféra és a privát szektor közötti párbeszéd szükségességét ebben a folyamatban.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 4-12
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42285
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet