Identitást formálunk, vagy kompetenciákat fejlesztünk a többkultúrájú állampolgárok kinevelésében?

Byram Michael: Identitást formálunk, vagy kompetenciákat fejlesztünk a többkultúrájú állampolgárok kinevelésében? In: Iskolakultúra, (20) 4. pp. 43-58. (2010)

[thumbnail of 9_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2010-04.pdf

Letöltés (781kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Ebben a dolgozatban azt az összefüggést szeretném megvizsgálni, amely a nemzetállami állampolgárság és egy nemzetközi állampolgárság között fennállhat. Az általam javasolt ’többkultúrájú állampolgár’ fogalom, úgy vélem, megfelel e kapcsolat vizsgálatához. Érvelésem leegyszerűsítve úgy szól, hogy a többkultúrájú állampolgár képes kapcsolatba lépni, kommunikálni és együtt cselekedni más nyelvekhez és kultúrákhoz tartozó emberekkel. Nincs itt szó arról, hogy valamiféle nehezen meghatározható nemzetközi közösséggel kellene azonosítania magát, amelyet rendre a következő frázis jellemez: ’világpolgár vagyok’.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 43-58
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42275
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet