A gyermeki perspektíva és beszédmód a gyermekirodalom oktatásában

Bence Erika: A gyermeki perspektíva és beszédmód a gyermekirodalom oktatásában. In: Iskolakultúra, (20) 2. pp. 134-138. (2010)

[thumbnail of 13_EPA00011_iskolakultura_2010-02.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
13_EPA00011_iskolakultura_2010-02.pdf

Letöltés (482kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Mind az irodalomtudomány, mind az oktatásmódszertan sokféle meghatározását veti fel a gyermekirodalom jelenségének, mi több, rendre tanrendi diszciplínaként jegyzik tanítóképző karok, ahol gyermekirodalmat tanítanak és tanulnak. Ennek ellenére igencsak vitathatóak nemcsak fogalmi attribútumai, de létezésének formái és kvalitásai is. Rendszerint a gyermeki perspektíva és beszédmód, olykor a gyermekhős központi szerepe képezi a legfőbb kategorizációs szempontot, amit viszont alakulás- és keletkezéstörténeti folyamatok, mozzanatok cáfolnak meg: például Daniel Defoe Robinsonja és Gárdonyi Géza Egri csillagokja sem a gyermekirodalmi narratíva keretein belül jött létre.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 2
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 134-138
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42269
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet